Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Salary Man Escape (PSVR)

Az élet örök rohanás. Ezt mutatja be egészen egyedi formában a RAS stúdió logikai játéka.

2018.08.06. 23:49 | szerző: GeryG | Ismertető/teszt

Felkelünk, mosakszunk, zötykölődünk a buszon vagy araszolunk a dugóban, majd egész munkaidő alatt azt várjuk, hogy leketyegjen a nap, és a hazafelé zötykölődés (araszolás) után egy kicsit megpihenve visszafeküdjünk aludni... hogy másnap minden kezdődjön elölről. Ha így nézzük, elég unalmas az élet, de ez az unalom néha ihletet is adhat. És adott is, méghozzá a RAS stúdió munkatársainak, akik elkészítették nekünk a Salary Man Escape című VR-játékot. Hogy ennek az egyébként logikai játéknak mi köze a szürke hétköznapokhoz? Hát... igazából semmi...

Salary Man Escape (PSVR)

A Salary Man Escape tehát egy logikai játék, amely kizárólag PlayStation VR-ra jelent meg. Alapvetően szeretem a gondolkoztató játékokat, ahol nem elég kipeckelni a tűzgombot és menni előre rendületlenül, hanem találgatni, próbálgatni kell, meg kell dolgoztatni a szürkeállományt. Valahol ilyen a Salary Man Escape is. Ha nagyon szigorú szeretnék lenni vele, akkor azt mondanám, hogy egy Tetrisbe oltott puzzle, amelyhez igazán csak a VR-élmény ad némi pluszt. De nem vagyok ennyire szigorú, a Salary Man Escape pedig nem csak egy egyszerű Tetrisbe oltott puzzle. A játékmenet lényege, hogy minden pályán elhárítsuk az akadályokat a munkába (vagy abból elfele) siető dolgozó elől. Ezek az akadályok kisebb-nagyobb téglatestekben öltenek formát, amelyeket egymásra pakoltak, mi pedig a rakás bizonyos elemeit mozgatni, tologatni tudjuk. Így kell a rém türelmetlen kis fekete fickó elől apránként eltakarítanunk a falakat, hogy eljusson a rakás másik oldalán virító kijárathoz. A helyzet persze idővel fokozódik, hiszen később már nemcsak az oda vezető utat kell valahogy felszabadítanunk, hanem út közben bizonyos tárgyakat is fel kell vennünk, különben az ajtó nem nyílik. Emellett pedig arra is vigyáznunk kell, hogy egy rossz elem elmozdításával ne ejtsük például emberünk fejére a plafont.

Salary Man Escape (PSVR)

A Salary Man Escape feladványai kezdetben nagyon könnyűek, idővel viszont már egészen komoly fejtörést is tudnak okozni. Persze mindegyik csak addig, amíg egyszer meg nem fejtjük, onnantól csak tisztes iparos munka a kockákat megfelelően tologatni. Sajnos azonban az irányítás nincs mindig a helyzet magaslatán, és ez bizony épp a VR-nak köszönhető. A Move kontrollerrel ugyanis néha nem sikerül épp azt az elemet megragadni, amit kinéztünk, vagy ha mégis, akkor meg érthetetlen módon összeakad egy szomszédos elemmel, és hiába kalimpálunk a szoba közepén, a virtuális térben minden a helyén marad. Ezek apró, de rém bosszantó hibák, amiket persze lehetne orvosolni.

Salary Man Escape (PSVR)

A hangulat egyébként teljesen rendben van, bár én a magam részéről a mozgatható elemekre írt mindenféle fogalmak és kifejezések szerepére nem nagyon jöttem rá. A fejlesztők elmondása szerint a szürke hétköznapok rohanó világának állítottak ezzel görbe tükröt vagy valami ilyesmi. Lehet, velem van a baj, de nekem ez a része tökre nem jött át, felőlem aztán ki is lehetett volna hagyni az egészet a játékból. Épp annyira lett volna szórakoztató egy fekete golyóval a fekete aktatáskás figura helyén, mint így.

Salary Man Escape (PSVR)

Szerencsére egyre több logikai játék készül VR-ra, ilyen a Salary Man Escape is. Nem a legjobb, de nem is a legrosszabb, valamennyire talán még hiánypótló alkotásnak is beillik. Szívből ajánlani csak azoknak tudnám, akik élnek-halnak a logikai fejtörőkért, mert nekik szórakoztató tud lenni. ■

A tesztpéldányt a Sony Interactive Entertainment Europe biztosította számunkra.

Salary Man Escape
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Salary Man Escape

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló