Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Hitman 2 (2018)

Hitman 2

Bár a Hitman 1: Season 2 cím jobban jellemezné az IO Interactive új termékét, csalódásra így sincs okunk.

2018.11.16. 18:48 | szerző: Sam Starion | Ismertető/teszt

A 47-es ügynökkel két évvel ezelőtt találkoztunk utoljára, az akkor csak szimplán Hitmannek keresztelt részben, azonban a kopasz, tarkóján jellegzetes tetoválást viselő bérgyilkos 2002-es első felbukkanása óta immáron kilencedik alkalommal veszi fel most a munkát, és végez bárki nem kívánatos személlyel.

Hitman 2

A 2016-os rész viszonylag kevés, ám annál változatosabb és részletesebb, kvázi nyitott világú pályát tartalmazott, igen nagy újrajátszhatósági faktorral vegyítve. Mindezt egy elég sablonos sztorival ölelték körbe, de a Hitman játékokkal amúgy sem a történet miatt szeretünk játszani, hanem a taktikus, gondolkodós, megfigyelésen alapuló, hatékony és észrevétlen gyilkolás miatt. Aki azért venné meg az előző vagy a mostani részt, mert lövöldözős TPS-hez van kedve, az bizony csalódni fog. Ezek időigényes, türelmet és sok szabadidőt kívánó alkotások, amelyek megkövetelik az újrajátszást, mert ekkor nyújt igazán teljes élményt, és mutatja meg a játékosnak, mennyi idő, ötlet és energia lett befektetve abba a néhány pályába.

A Hitman 2 pontosan ott veszi fel a fonalat, ahol az előző rész letette, és játékmenetben is gyakorlatilag arra épül. Folytatódik a történet, amire úgy tűnik, ezúttal igyekeztek nagyobb hangsúlyt fektetni. Így előkerül benne ügynökünk múltja, gyerekkora, és egy hatalmas összeesküvés is, de értelemszerűen ennél többet nem árulok el róla.

Hitman 2

Pályából most is csak fél tucatot kapunk, azokra viszont egy szavunk sem lehet. Elképesztő méretűek, szerintem legtöbbjük nagyobb, mint a 2016-os játékban. Sokkal részletesebbek, sokkal több ember mozog rajtuk, és emiatt több kihasználható lehetőséget is tartalmaznak célunk elérése érdekében. Meg fogunk fordulni többek közt Miamiban, Mumbaiban és Dél-Amerikában is. Van, hogy egy autóversenyt látogatunk meg, máskor a dzsungelben vagy éppen egy amerikai kisvárosban élő célpontokat kell levadásznunk.
Egyedül az első pálya kivétel a méretét tekintve. Ebben egy tengerparti, ultramodern luxuslakóházba kell bejutnunk némi információért. Ide in medias res érkezünk meg a játék intrójának megtekintése után, és ez a pálya szolgál alap tutorialként is. Ami különösen tetszett – és talán túl sokat nem árulok el vele –, hogy miután megszereztük az információt az egyébként üres házban, befut egy kisebb hadseregnyi zsoldos az ingatlan (természetesen gonosz) tulajdonosával egyetemben, és az addigi célunk, valamint körülményeink hirtelen megváltoznak. Ez elég jó felütés, valljuk be. Nem volt ehhez hasonló az előző részben, így azonnal izgatott lettem, vajon milyen játék közbeni csavarok várnak még rám a későbbiekben, de sajnos nem használták fel újra ezt a remek ötletet...

A pályákon legalább háromszor annyi challenge és felfedeznivaló van, mint korábban. Úgy számolom, most is legalább 70-80 órámba fog telni, mire ezek nagy részét megcsinálom. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy tényleg alapvető fontosságú az újrajátszás a teljes élményhez. Persze ha valaki nem tervez ezzel, akkor pár óra alatt az egész játék befejezhető.
Úgy tűnik, a fejlesztők igyekeztek kiszolgálni mindkét tábort, vagy talán az új játékosokra gondolva döntöttek úgy, hogy a játék kapjon egy guide rendszert is, ami eléggé szájbarágósan, és dolgunkat jócskán megkönnyítve segít minket eligazodni, sőt, ötletet is ad, hogy miként abszolváljuk a feladatot. Így tényleg nagyon rövid idő alatt letudhatjuk a játékot. Szerencsére részletesen testreszabható, és akár teljesen ki is kapcsolható ez, így a gyakorlott bérgyilkosokat nem fogja zavarni.

Hitman 2

Az új részhez szerezhető be a Legacy Pack, amely az első évaddal rendelkező játékosoknak ingyenes, mások pedig fizetős DLC-ként juthatnak hozzá. Ezzel gyakorlatilag az előző rész pályáit játszhatjuk végig, feltupírozva a Hitman 2 újdonságaival. Ami viszont nem tetszett, hogy hiába pörgettem ki korábban az előző részt, és oldottam fel egy rakás fegyvert, rejtekhelyet és kezdőlokációt, semmi sem mentődik át, ergo a robbanó mobiltelefont nem használhatom az új pályákon, hacsak nem oldom fel megint ebben a játékban.

Grafikailag és játékmenet tekintetében csak minimálisan lépett előre a Hitman 2 az előző részhez képest. Az előbbi egyáltalán nem gond, borzalmasan jól néz ki még most is, nagyon élethű, hangulatos, élő minden pálya. A textúrák picit élesebbnek tűnnek, a víz kinézete is sokat változott, a motor nagyon jól kezeli a sokszor hatalmas tömeget, és az amúgy is méretes pályákat.
Játékmenet tekintetében újdonság, hogy a 47-es ügynök most már elrejtőzhet úgy is, hogy egyszerűen elvegyül az emberek között, valamint vihet magával aktatáskát, amelybe fegyvert, robbanószert, mérget stb. szállíthat, ezzel kerülve a feltűnést. Sajnos ezen kívül más nem változott. Jórészt ugyanazokkal a tárgyakkal, eszközökkel léphetünk interakcióba, és használhatjuk azokat pontosan úgy, mint a 2016-os részben, csak néhány pályaspecifikus elem van, ami új. A táskán kívül saját felszerelési tárgyaink közt sem találunk változást. Azt már az előző részben sem értettem, hogy miért van legalább 8 féle automata fegyver, amelyek közül választhatunk, ha amúgy a játék maga is inkább az álruhás, lőfegyver és hang nélküli likvidációt díjazza jobban.

Hitman 2

A kamerákkal kapcsolatban két új dolgot tapasztaltam. Instinct módban, amikor a játék kiemeli azokat a tárgyakat, eszközöket, amelyekkel interakcióba léphetünk, valamint a célpontokat segít beazonosítani, láthatjuk, hogy a kamera épp merre néz. Egy négyzethálós rácsfelület vetül a terepre ilyenkor, és mielőtt befordulunk a sarkon, előre tudhatjuk, hogy kamera vár minket. Emellett a guide rendszer is ikonnal jelzi, hogy hol és merre vannak a kamerák. Ezt egyrészt feleslegesnek éreztem, másrészt túlzottan megkönnyíti a játékot, így az első pálya után inkább kikapcsoltam.
Látszik, hogy igyekeztek a fejlesztők, mert tényleg számtalan módon végezhetünk a célpontokkal, de ezek a lehetőségek inkább a pályák adottságai miatt vannak, nem a játékmenetbeli változások miatt. Ha leültetnék valakit a 2016-os rész elé, hogy megcsináljon egy pályát, majd annak végeztével egy kávészünet alatt betölteném neki a Hitman 2 valamelyik pályáját, nem venné észre, hogy másik játékkal játszik, emiatt írtam a bevezetőben, hogy a Hitman: Season 2 pontosabb elnevezés lett volna.

Írom mindezt azzal együtt, hogy két új játékmódot is kaptunk. Az egyik a már korábban bemutatott Sniper Assassin, amelyről pár hónappal ezelőtti beszámolómat olvashatjátok el. Legyen elég róla most annyi, hogy egy remek szórakozást nyújtó, szintén órákra lekötni képes játékmódról beszélünk, amely ráadásul multiban is elérhető. Az egyetlen probléma, hogy pontosan ugyanazt a pályát kapjuk, mint nyáron, azaz egyet. Ennél azért többre számítottam, de nyilván (fizetős vagy ingyenes) DLC-k formájában a későbbiekben kapunk majd új helyszíneket.
A másik új mód neve Ghost, és szintén multiplayer, de nem úgy, ahogy gondolnánk. Sajnálatos módon itt is csak egy pálya áll rendelkezésünkre, és ahogy a Sniper Assassin esetében, ez is mindössze kétszemélyes multi élményt ad. Lényege, hogy a Miami pályát kell megcsinálnunk, de nem együtt, hanem kvázi egymás ellen. Nem ketten vagyunk egy pályán, hanem teljesen külön dolgozunk, csak egymás szellemképét látjuk. Így nem kell félnünk attól, hogy a másik keresztbe tesz a tervünknek, de a minél gyorsabb, minél hatékonyabb és észrevétlen gyilkolás a cél, és ha ellenfelünk végez az egyik célponttal, onnantól kezdve adott időn belül nekünk is így kell tennünk, különben veszítünk. Az a jó ebben a módban, hogy kifejezetten a taktikus, gondolkodós aspektusára épít a játéknak.

Hitman 2

Korrekt iparosmunka lett a Hitman 2, de semmi olyat nem tartalmaz, amit ne lehetett volna az első részbe beleintegrálni mondjuk fizetős DLC formájában. De nyilván kiszámolták ezt öltönyös emberek, hogy hogyan jönnek ki jobban a fejlesztők, és tény, hogy nagyobb hype-ot lehet generálni egy új résszel – de legalább ne második résznek nevezték volna el. Ráadásul visszalépés is tetten érhető, mert míg az előző részben kaptunk renderelt átvezető mozikat, ebben már csak átvezető állóképek vannak...
Mindezzel együtt remek szórakozást nyújt a Hitman 2, de nem ez lesz az a rész, amire hosszú évek múltán is visszagondolunk. Akik szerették az előzőt, azok ezzel is elégedettek lesznek, de akik nem szerették, valószínűleg ezt sem fogják szeretni. ■

Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2Hitman 2

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega biztosította.

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

Hitman 2 (2018)

Pozitívumok
  • Hosszú időre leköt
  • Korrektül összerakott és átgondolt
  • Nincsenek igazából ordító hibái
  • Multiplayer módok
Negatívumok
  • Minimális fejlődés az előző részhez képest
  • A választék hiánya a multiplayerben
Hitman 2 (2018)
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Hitman 2 (2018)

hozzászólások (2)

gregmerch
gregmerch 2018.12.08. 20:00
Más is tapasztalt olyat, hogy a legelső (új-zélandi) pályán a külső részeken (házon kívül) fura, pixeles, villódzó skinek/árnyékok vannak? Mintha sávokban lennének elosztva, de jut belőlük mindenhova, pl. a ház falára is. Rég indítottam el ezt a pályát, de gyanítom, hogy a legutóbbi nVidia/GeForce driver okozhatja (amelyben a BF V RTX effektjeit akarták javítani). A grafikai opciók közt is megjelent egy nem állítható - világos szürke, ki sem választható - sor, ami eddig nem volt ott (valami "szimuláció"-val kapcsolatos cucc). A többi pályán, amit néztem, nem tapasztaltam ezt, de itt teljesen függetlenül jelenik meg a képi beállításoktól - akárhogy állítgatom azokat, ott van, durván. Ha van ötlet, osszátok meg velem is bátran! (GeForce Mobility GTX 1070 8GB GDDR5 GPU-s laptopon játszom, eddig nem volt semmi gond a játékkal - teljesen csutkára húzva mindent is hasított mindenhol.)
gregmerch
gregmerch 2018.12.10. 16:28
Nagyon úgy fest, hogy az új nVidia/GeForce driver a ludas. Kipróbáltam egy másik gépen is: driver frissítés előtt minden faja volt, utána ugyanaz (egyelőre csak Új-Zélandon, kint, a strandon, a homokdűnék között). Fura jelenség... :-/ Régóta figyelem, ahogy az egyik játékra "optimalizált" driver elszúrja mások grafikáját és/vagy totál optimalizálatlanná teszi azokat. Pedig a Hitman 2 sem régi cucc... Remélem, egy következő majd javítja... :-/
ajánlott olvasnivaló