Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Mortal Kombat 11

Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!

A NetherRealm legújabb verekedős játékának brutalitása minden elképzelhetőn túltesz!

2019.04.29. 12:15 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

Figyelem! A játék 18+-os korhatárbesorolással jelent meg, így a cikkben található screenshotok között is akadnak durvábbak. Emiatt a 18 évesnél fiatalabb olvasókat megkérjük, hogy lépjenek át más cikkünkre. Köszönjük.
Amióta az eszemet tudom, valamiért imádom a verekedős programokat. Az már biztosan kiderült mindenki számára, hogy nekem a Mortal Kombat nem csupán egy, hanem A bunyós sorozat, amelynek szereplőit, körítését, apró részleteit is iszonyatosan szeretem. A széria 2011-es újraélesztése számomra egyenértékű volt egy kisebb álom beteljesülésével, amit a folytatásként megjelent 2015-ös Mortal Kombat X csak még tovább fokozott. Nem kicsit vártam hát a nemrég debütált újabb epizódot, amely egyfajta reboot-trilógiává kerekíti Raiden és a Földbirodalmat védelmező harcosok nyolc esztendővel ezelőtt „visszatekert” történetét. A Mortal Kombat 11 tehát megérkezett, és amellett, hogy azóta is lógó nyelvvel nyüstölöm, amint egy kis alkalmam nyílik rá, azért nem minden mozzanata nyerte el a tetszésemet.

Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!

A sztorit nagyon nehéz lenne spoilerezés nélkül akár csak nagyvonalakban is ismertetni, így kérem, hogy akit ez zavar, az ugorjon tovább egy bekezdést.
A történet ott kezdődik, ahol az előző abbamaradt: Cassie Cage miután úrrá lett a családját átjáró misztikus erőn, legyőzi az idősebb istent, Shinnokot. Raiden, a villámok eleddig jóságos ura visszazárja rossz útra tért feljebbvalója erejét annak amulettjébe, amelyet a biztonság kedvéért magánál hord. Igen ám, de az abból áradó korrupt energia őt is megmérgezi, így levágja a leláncolt halhatatlan fejét, és kitűzi az Árnybirodalomban lévő kastélyának kapujára. Ezzel a cselekedetével mozgásba lendíti az idő őrét, a titán Kronikát, akinek nem tetszik az, ahová ez a jelenlegi idővonal vezetett, így nemes egyszerűséggel úgy határoz, hogy mindent megváltoztat, de legfőképpen egyet: eltörli Raident, aki az ő szemében mindezért felelős. Az időkapuk megnyílnak, és a jelent elárasztják a 2011-es rész szereplői, akkori mivoltukban, akiket éppen akkor ér a hoppanálás, amikor Shang Tsung viadalán Liu Kang legyőzte Gorót. Hőseink és antihőseink fel sem tudnak ocsúdni, és máris ki-ki a bő negyed évszázaddal idősebb, esetleg időközben élőholttá vált önmagával néz farkasszemet, de olyan is akad, aki azzal szembesül, hogy időközben meghalt, vagy éppen gyereke született, aki most annyi idős, hogy a saját nővére lehetne. No és persze átjön Raiden is, aki az idősebb istenek tanácsától kért audiencián megtudja, hogy valóban ő tehet mindenről a rossz döntései miatt, amelyeket nem ártana orvosolnia.

Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!

Ezzel az alapfelütéssel veszi kezdetét a most is tizenkét fejezetre tagolt interaktív mozi, amelyhez bizony nagyon erősen ajánlott ismerni az előzményeket. A tucatnyi felvonás ötven harccal tolható le, amelyek között akad jó pár, amelyet két szereplővel is végigküzdhetünk, összesen hatvankettőre emelve így a sztori mód kimaxolásához szükséges csaták számát. Ez a metódus ismerős lehet a NetherRealm előző játékából, az Injustice 2-ből, amelynek módszereit számos téren vitték tovább Boonék. Ilyen elem például az itt is megjelenő karakter személyreszabási lehetőség, ami egyszersmind a játék egyik legnagyobb rákfenéje is, tekintve, hogy a módosításhoz szükséges cuccok vagy a játékbeli fizetőeszközök iszonyat lassan érkeznek, ellenben nagyon gyorsan távoznak. Aki pedig nem szeretne többezer órát eltölteni farmolással, az meg is veheti őket valódi pénzért az online boltban, ami a bankszámlánkra van rettentően hatékony karcsúsító hatással. Emiatt a játék sokak szemében kiverte azt a bizonyos biztosítékot, hiszen az ember vagy egy irgalmatlan grindpartyba kell kezdjen az áhított dolgok eléréséért, vagy mehet fizetni igazi pénzzel, ami – véleményem szerint – teljesen felesleges, a játék ugyanis ezek nélkül is remekül játszható. A bezsebelhető vagy megvehető dolgok között a külcsínünket és felszerelésünket befolyásoló cuccok, különböző jóságokra beváltható érmék, vagy a kihívások során bennünket segítő egyéb használati tárgyak vannak.
Az Injustice 2-höz képest a szereplő átszabás lényegesen megváltozott: ott az egyes karakterek szintje jelezte, milyen szetteket és cuccokat tudtak viselni, és azoktól függtek képességeik, míg itt nincs hatással a küllem a mozdulatokra vagy felszerelésre, sem az utóbbiak több fokozatban fejleszthető szintjére. Ugyancsak visszaköszön a játékba ölt órák során elért szintlépés, illetve a szintén személyre szabható karakterkártya is.

Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!

A Mortal Kombat 11-ben a történet mellett a szokásos klasszikus és időszakos, mindenféle kihívásokkal és nehezítő tényezőkkel tarkított tornyok, off- és online harcok, a már említett személyre szabás, a kriptában való „bevásárlás”, illetve gyakorló módok kaptak helyet, amelyek igen bőséges tartalommal ruházzák fel a játékot. A karakterlista alapból huszonháromra rúg, és főleg régi szereplőkből áll. Összesen három játszható, valamint egy nem játszható újonc került a csapatba, akik közül az utóbbi maga Kronika, a széria történetének eddigi egyetlen női főgonosza, aki még a legkönnyebb fokozaton is tud igen kellemetlen meglepetéseket okozni. A huszonhárom alapszereplő mellett az előrendelők és a komolyabb verziók vásárlói megkapják még Shao Kahnt, illetve a kampány negyedik fejezetének végigjátszásával – vagy ha valaki nagyon türelmetlen, kb. 1900 Ft befizetésével – megnyitható még Sub Zero szó szerint elhidegült tanítványa, Frost is, huszonötre emelve így a teljes kezdőrostert. Az online módok között nem csupán mezei, egy az egy elleni harc szerepel, hanem king of the hill és egyéb módok is, de a játék jelzi, hogy hamarosan érkezik a frakciók csatája, és különféle tornákra is számíthatunk.

Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!

A képi körítés sokat változott az előző részekhez képest, így a szereplők most még jobban kidolgozottak, és összességében kiegyensúlyozottabb a külcsín, mint az előző részben volt, ahol az elnagyolt és a jól megkomponált helyek váltakoztak. A választható ringek száma sokat nőtt, így most összesen huszonegy környezetben eshetünk neki egymásnak. Ezek a részben régi, részben új arénák dinamikusak, így például Kotal Kahn arénájában a kulisszák között fogatverseny zajlik. Mindehhez a nem éppen mai Unreal Engine 3 szolgálja az alapot, amiből mindent igyekeztek kihozni a fejlesztők, és ez többnyire sikerült is nekik. A mozdulatok és a harc folyamatosak, senkinek nem kell – legalábbis konzolon, de tapasztalatom szerint PC-n sem – töredezett vagy akadozó csatákra számítania. Ez igaz az online meccsekre is, amelyek előtt a rendszer felméri netkapcsolatunk erősségét, illetve PC-n a játékon lefuttat egy benchmarkot, és ezek eredményének megfelelően sorsol mellénk játékosokat.

Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!

A játékmenet legnagyobb változását talán az eddigi röntgenmozdulatok helyett bevezetett végzetes csapások jelentik, amelyek ezúttal irgalmatlan mennyiségű vérrel operálnak, és amelyek harconként egyszer indíthatók el, amikor karakterünk életereje 30% alá csökkent. A gyermekkorom disznóvágásait megidéző vér-, zsiger- és béltenger ábrázolása egyébként a gyakran már-már a morbidság fogalmát messze kimerítő kivégzésekre is igaz. Mellettük ott vannak még a zúzó csapások, amelyek már sokkal jobban hasonlítanak az eddigi röntgenes-csonttörős megoldásokra, csak ezúttal úgy hívhatók elő, hogy bizonyos mozdulatokat egy-egy pálya adott pontján, vagy megnövelt erővel indítunk el, vagyis bizonyos követelmények teljesülésekor vihetők be.
A brutalityk természetesen ismét szerves részei a játéknak, és az utoljára a Mortal Kombat 3-ban látott mercy is visszatért, amelynek jóvoltából megkegyelmezhetünk ellenfelünknek, sőt, egy kis életerőt is adhatunk neki ajándékba.
A pályaelemek felhasználási lehetősége itt időnként abból áll, hogy a harctér mellett ülő nézőt vághatjuk hozzá ellenfelünkhöz, vagy a fejét áttolhatjuk egyik-másik hegyes tárgyon.

Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!

A zene- és a hanganyag számomra kellemes meglepetéseket okozott, nem számítottam ugyanis egy ilyen stílusú játék esetében időnként dzsesszre, máskor bluesra, megint máskor komolyzenére hajazó soundtrackre, amelyet lemezen is szívesen hallgatnék bármikor. A vezérléshez mindenképpen minimum egy „mezei” kontroller ajánlott, de én bevetettem jó öreg Hori RAP4-esemet is, amely sok tekintetben könnyebbé tette a kombók bevitelét. Azon ne lepődjön meg senki, ha néhány régi mozdulat most nem pont úgy néz ki, vagy nem pont úgy hozható elő, mint eddig, sőt, azt sem kell feltétlenül elhinni, amit a játék kiír, mint követendő mozdulatsort. Egy alkalommal például Kollectorral tréningezve már majdnem a falhoz vágtam a kontrollert, mert egy nem épp túlbonyolított kombó nem akart összejönni, de aztán felmentem minden tudások forrására, az internetre, és kiderült, hogy az utolsó mozdulat nem az, aminek a játék írta. Egyszer volt ugyan ilyen, de ez akkor sem szép – főleg, hogy maga a mozdulatsor az eredetileg kiírt befejezéssel is pont ugyanúgy festett, mint a sikeresnek bizonyulóval. Egyéb hibákkal, kilépésekkel, lefagyásokkal, bizonytalan szerverekkel vagy gigantikus töltési időkkel nem találkoztam a teszt során, pedig letoltam a tréning egy jelentős részét, a fő sztorit, számos online meccset, jó pár szereplő történetét, és nem kevés MI elleni küzdelmet is.

Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!

Jó játék lett a Mortal Kombat 11, minden benne van, amit egy rajongó várhat tőle, a mikrotranzakció okozhat csak némi (nem is kicsi) szemöldökráncolást, ugyanakkor valami mindezek ellenére mégsem az igazi benne, még ha az ember akkora rajongó is, mint jómagam. Talán az idősíkokkal operáló, sokadik újrakezdésen alapuló sztori tűnhet elcsépeltnek, vagy a már-már eltúlzott brutalitás és a – nem viccelek, a statisztikákban megtekinthető és jegyzett – pintszámra kiontott vér csal kisvártatva ásítást az ember arcára, esetleg az egyes szereplők sztorivégződései nem mindig úgy alakulnak, ahogy azt szeretnénk, nem tudom. De kicsit olyan az érzésem ezzel a játékkal kapcsolatban is, mint anno a Shadow of the Tomb Raider esetében volt: ez az eddigi leglegebb rész, de valahogy mégsem üt akkorát, mint az előzőek. Ettől még ugyanakkora kedvencem marad a franchise, mint eddig volt, de ezúttal is az a véleményem, hogy itt volna az ideje a megújulásnak. Azt azonban most sem tudnám megmondani, hogy merre, milyen irányba menjenek tovább a fejlesztők. Mindettől függetlenül a Mortal Kombat 11 minden rajongónak több mint kötelező darab, de azt mindenki nagyon erősen vegye figyelembe, hogy ha az eddigi részek 18+-os karikát viseltek, ezt minimum 36+-ossal kellene jelölni. ■

Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!
Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!Mortal Kombat 11 teszt – Vér, vér és még több vér, minden mennyiségben!

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega biztosította.

értékelés


Támogasd oldalunkat,
vásárold meg online!

Mortal Kombat 11

Mortal Kombat 11
Pozitívumok
  • Méltó folytatása az előző két résznek és a teljes sorozatnak egyaránt
  • Bőséges tartalom
  • Remek külcsín egy öregecske motorhoz képest, és még remekebb hanganyag
  • Minden eddiginél durvább és véresebb játékmenet…
Negatívumok
  • ...ami már-már kicsit túl is lő a célon
  • Néhány mozdulat leírása nem jól került a játékba
  • A mikrotranzakció itt is felütötte gonosz és kapzsi fejét, méghozzá nem gyenge módon
  • Aki nem szeretne anyagiakat áldozni, az több ezer órányi grindolásra készülhet
Mortal Kombat 11
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Mortal Kombat 11

hozzászólások (2)

hahakocka
hahakocka 2019.05.03. 09:29
Tudtommal épp azért fejlődött mert Unreal 4 engine -re váltottak végre. Vagy akkor ez is még UE3 lenne? Nehezen hiszem.
gregmerch
gregmerch 2019.05.03. 10:31
Nem, ez is még UE3. Én is meglepődtem, de így van.
ajánlott olvasnivaló