Pro Evolution Soccer 2018
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Injustice 2 Injustice 2

Injustice 2

Ismét összeáll az Igazságtalanság Ligája.

2017.06.20. 14:04 | szerző: gregmerch | Ismertető/teszt

Ed Boon és csapata, a NetherRealm Studios az általuk teremett Mortal Kombat franchise mellett 2013-ban elhozta nekünk annak kevésbé brutális, ámde annál szuperhősösebb testvérét, a DC kiadó képregényeiből és a hozzájuk kötődő filmekből ismert karaktereket csatasorba állító Injustice: Gods Among Ust. Nem lehetett ugyan válogatottan kegyetlen és véres módon kivégezni benne félholtra vert ellenfelünket, cserébe viszont egy jól kidolgozott, a DC multiverzumára épülő történettel, és számos, igen tartalmas játékmóddal felvértezett programot kaptunk a pénzünkért, amelynek minden porcikájáról lerítt, hogy csakis Boon mester keze lehet a dologban. Majd’ négy esztendővel később, nemrégiben érkezett meg a csupán sorszámozott, alcímet nem viselő folytatás. Az Injustice 2 számos játékmenetbeli újítással, sok-sok remek játékmóddal és az eredeti sztori folytatásával kecsegtetve csöngetett be az ajtómon, és kisvártatva rá kellett jönnöm, hogy bizony nem üres szavak voltak csupán ezek.

Injustice 2

[A bekezdés nyomokban spoilert tartalmazhat!] A prológusban, évtizedekkel ezelőtt a Kripton bolygót a világokat és azok kultúráját gyűjtő Brainiac, és az elméje erejével vezérelt hadserege támadja. Utolsó erejével édesanyja a maga tervezte mentőhajókban útnak indítja Kara Zor-Elt, és karon ülő unokaöccsét – őt mi a későbbiekben Clark Kentként, avagy Supermanként ismerjük –, akitől a fiatal lány egy szerencsétlen ütközés következtében történt röppálya-módosulás miatt elszakad. Előre ugorva az időben, világunkban négy esztendő telt el azóta, hogy Batman társaival legyőzte a várandós kedvese elvesztése után eszét vesztett Supermant és csatlósait. Clark Kent egy totálisan biztos, a nap sárga sugarait és a kriptonitot is semlegesítő energiaburokkal körülvett cellában tengődik, amelyet Bruce Wayne és konglomerátuma, a Wayne Művek által gyártott, műholdas biztonsági rendszer felügyel árgus szemekkel a Denevérbarlang rejtekéből. Ugyanez a rendszer a teljes földgolyót szemmel tartja, és azonnal riasztást küld egy veszélyesnek tartott alak észlelésekor, hogy egy, a közelben tartózkodó, Batmanhez hű védelmező kiiktathassa őt. Amikor Brainiac a Földön is megkezdi áldásos tevékenységét, Bruce-nak és társainak komoly döntést kell hozniuk a tekintetben, hogy megbízzanak-e Clarkban és a hozzá hűekben, vagy indítsanak önálló támadást az őrült zseni oldalára állt The Society ellen. Közben Brainiac – legnagyobb megdöbbenésére – nem egyetlen eddig elpusztítottnak vélt kriptoni létforma jelenlétét érzékeli a Földön, hanem kettőét.

Injustice 2

A multiverzum helyett a fő történeti szál csak a mi világunkban zajló történéseket vesz alapul.A multiverzum helyett a fő történeti szál csak a mi világunkban zajló történéseket vesz alapul, és a sztori bizony nem hagyja figyelmen kívül az első részben gonosszá lett, avagy megtért hősök viselt dolgait sem. Az alapvetően a Batman-Superman ellentéten alapuló kampány a megszokott, interaktív moziszerű nyomvonalon halad, és végigjátszása előtt erősen ajánlott az előző epizód eseményeinek gyors felidézése. A történetmód mellett jó néhány egy- és többszemélyes, on- és offline játszható játékmód került a repertoárba, de a játékosprofil betöltéséhez és fejlődésünk elmentéséhez mindenképpen internetkapcsolat szükséges.

Injustice 2

Rátérve a bevezetőben említett változásokra, elsőként a kampány felépítését említeném meg. Egyfelől a játékidőt tekintve mintegy kétszerese lett az első résznek, másfelől nem is teljesíthető azonnal száz százalékosan. Vannak fejezetek, amelyeknek nem egyetlen szereplővel vágunk neki, és ezekben a harcok során választhatunk, hogy melyikükkel vívjuk meg azokat. A végkifejlet során is választás elé kerülünk, így első nekifutásra csak hetvenegynehány százalékosan tudjuk kitolni a játékot. A kampány végül csak minden harc minden válaszható szereplővel történt megnyerése után lesz száz százalékos.

Injustice 2

Egyfajta RPG-szerű karakterfejlődés és személyre szabási rendszer is bekerült a játékba.További újításként a fejlesztők egyfajta szerepjáték-jellegű karakterfejlődési- és személyre szabási rendszert is beépítettek a játékba. Teljesítményünkért az XP-n kívül jutalmakat és kincsesládákat kapunk, amelyeket beváltva mindig egyet választhatunk azok tartalmából. Karaktereink négy alaptulajdonsággal (erő, védekezés, egészség, képességek) és öt testtájjal (fej, karok, test, lábak, kiegészítők) bírnak. Az előbbieket szintlépésekkor vagy megfelelő cuccok magunkra aggatásával növelhetjük, míg az utóbbiakra azok a bizonyos, mindenféle bónuszokkal és módosítókkal bíró holmik kerülhetnek. Ha egy páncélszett valamennyi darabja megvan, együtt még több bónuszt adnak az adott szereplőnek. Jutalomként kaphatunk vagy választhatunk új páncélt, karakterkülsőt vagy képességet, de speciális avatárok és háttérképek is nyerhetőek így. Aki pedig nem tudja vagy nem szeretné kivárni a játékon belüli fejlődést, esetleg csak lassan gyűlik a játékbeli pénze, az valós valutáért is vásárolhat mindenfélét a – szerintem teljesen feleslegesen beépített – mikrotranzakciós rendszernek hála.

Injustice 2

Ezúttal nem csupán a DC-hősök elitjével lesz alkalmunk találkozni.A Mortal Kombatból ismert tornyok helyett itt az első részből átvett multiverzum kapott helyet, ahol vagy egymagunk, vagy klánunk tagjaként vehetünk részt rendszeresen frissülő, más és más kihívást jelentő harcokban. Itt is megjelenik a fejlődési és jutalmazási rendszer, és akkor is bezsebelhetünk rengeteg lootot, ha mi magunk napok óta be se kukkantottunk a játékba, de klántársaink aktívak voltak. Az egyes szereplők mellett rendszeresen mi is szintet lépünk, és avatárunkat, illetve háttérképünket is rendre módosíthatjuk, de ez nem újdonság. A harcok során ezúttal is a javunkra használhatunk egyes tereptárgyakat, és minden pálya többszintes, amelyek között a megfelelő helyen és mozdulattal válthatunk oda és vissza – ellenfelünk kárára, természetesen. A négy részből álló szupererőcsík teljes feltöltésekor ezúttal is igen látványos mozdulatokat hajthatunk végre, de erősebb vagy alternatív módon kivitelezett kombók indítása, illetve az első részben bevezetett fogadási rendszer is ezt terheli. Immár minden karakter rendelkezik egy rá jellemző kiegészítővel, amelyet ugyancsak bevethetünk. A szereplőlista alapból is igen bőséges, és a továbbiakban megjelenő – természetesen fizetős – DLC-k tovább növelik majd. Szintén üdvös, friss színfolt a palettán, hogy bizonyos figurák esetében a személyre szabási menüben beállítható alternatív karakter is. Ezek nem csupán küllemükben, de szinkronhangjukban és személyiségükben is különböznek az eredetiektől, igaz, minden más gyakorlatilag megmarad ugyanolyannak. A választható szuperhősök között nem kevés a még a képregény-fanatikusok számára is kevésbé ismert alak. Ez egyébként szándékos törekvése volt a készítőknek, így ezúttal nem csupán a DC elitjével lesz módunk találkozni.

Injustice 2

Az öregecske Unreal 3-as motor agyonpolírozott változata szépen hozza a tőle elvárhatót, csupán a fő sztoriban volt néha nagy a kontraszt néhány kevésbé kidolgozott, és a többi, már-már fotorealisztikus jelenet között. A visszatérő karakterek megjelenése néhol nagyon hasonló az első részben látotthoz, van azonban olyan alak is, akit teljesen átterveztek. A helyszínek szintén igen hangulatosra sikerültek, és a visszatérők itt is nagyon ismerősek, de valahogy mégis mások. A szinkron természetesen vér profi – bár sajnos nem az őket a mozivásznon alakító szupersztárok kölcsönzik a hangjukat Batmannek, Supermannek vagy mondjuk Wonder Womannek. A vezérlés alapjai az egyszerűbb kombókat is belevéve hamar elsajátíthatók, amit egy igen részletes, fejezetekre bontott oktatómód is elősegít. A kezdőknek is sima ügy lesz hamar sikereket elérni a könnyebb fokozatokon, de a közepes nehézség sem jelent nagy gondot – csak több XP-t – a játékosoknak. Ezt a programot is kipróbáltam egy arcade joystickkel, és ezúttal is azt tapasztaltam, hogy némi gyakorlás után jóval simább és gördülékenyebb az irányítás egy efféle célszerszámot alkalmazva. Komolyabb hibákkal vagy bosszantó eseményekkel a tesztelés során játszott több mint négyszáz meccs alatt én a magam részéről nem találkoztam, beleértve az online játékmódokat is.

Injustice 2

Ed Boon ismét megmutatta, hogy ki a verekedős játékok egyik legzseniálisabb atyja. Az első résznél jóval komorabb, annak történéseit alapul vevő és továbbvivő Injustice 2 az eddigi egyik legjobb képregényes-szuperhősös játék a videojátékok történetében, amely emellett a stíluson belül is kiemelkedő helyet foglal el. A játékban bevezetett újítások, a szerepjátékokra jellemző karaktertápolási rendszer, a műfajon belül igencsak hosszú, közel négyórás fő sztori a maga többféle befejezésével, valamint a jókora tartalom ezt a játékot igen előkelő pozícióba helyezik a „meg kell venni” feliratú polcon. A Tekken 7 mellett ez lehet az utóbbi esztendők legnagyobb dobása a verekedős stíluson belül. A kérdés már csak az, hogy kinek melyik franchise áll közelebb a szívéhez. Bevallom, az enyémhez Boon mester művei, ha csak egy tyúklépésnyivel is. ■

Injustice 2
Injustice 2Injustice 2Injustice 2Injustice 2

Az Injustice 2 PlayStation 4-re és Xbox One-ra jelent meg. A cikk a PS4-es verzió alapján készült.

értékelés

Injustice 2

Injustice 2
Pozitívumok
  • Nagyobb, komorabb és tartalmasabb az első résznél.
  • Kellemes újítások a történetvezetés és a karakterfejlődés terén.
  • Rengeteg, rendszeresen frissülő tartalom.
  • Jó megvalósítás.
Negatívumok
  • A grafika időnként kicsit kopottas.
  • Internetkapcsolat nélkül nem az igazi az egyszemélyes játék sem.
  • Kvázi felesleges mikrotranzakciós rendszer.
Injustice 2
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Injustice 2

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló