
És végre elérkeztünk a Realms Deep online eseményt összefoglaló cikksorozatunk utolsó, ötödik fejezetéhez, amelyben a maradék, közel húsz játékról esik szó.
Crossbow: Bloodnight
A dark fantasy/horror arénalövölde Crossbow sokak szerint a műfajteremtő/újító Devil Daggers legméltóbb utódja volt az utóbbi időben, baráti árcédulával és hihetetlenül addiktív játékmenettel. Erről hamarosan a konzolosok is meggyőződhetnek majd, a jövőben érkezni fog ugyanis Xbox One-ra és Series X-re is (ahogy a Hyperstrange egy másik klasszikusa, az Elderborn is).
POSTAL: Brain Damaged
És persze a Hyperstrange kapcsán nem maradhatott el az általuk gondozott elborult Postal spinoff sem. A Brain Damaged stílusosan elborult új előzetessel, és végre egy fix dátummal jelentkezett: a következő Steam Next Fest során, október 1. és 7. között bárki számára kipróbálható lesz a demója. Corey Cruise pedig továbbra is zseniálisan hozza a Postal Dude-ot.
BIOTA
A BIOTA első pillantásra a gameboy-os Metroid 2 szellemi örökösének tűnik, valójában azonban számtalan régi Nintendo és GameBoy klasszikus előtti klasszikus tisztelgésről van szó, rengeteg ismerős kikacsintással vagy épp pályatípussal. Veterán konzolosoknak érdemes rajta tartani a szemüket, vagy esetleg tenni egy próbát a Steamen elérhető demójával
The Looter
Jöhet egy posztapokaliptikus Metal Slug/Castlevania hibrid? Ha igen, akkor a The Looter tökéletes választás lehet számotokra, a bemutatott játékmenet alapján ugyanis legjobban ezzel a két címmel írható körbe a mutánsokkal hemzsegő, crafting rendszerrel és felfedezéssel felvértezett kis indie kaland.

Oldalnézetes túlélő akció-kalandjáték lesz a The Looter
A pixel art stílusú játékban az egykori civilizáció helyén nőtt gigantikus őserdőben kell túlélnünk.
DOOMBRINGER
Ha pedig még mindig fáj a szívetek a Quake 3 soha el nem készült egyjátékos sztorija után, a veterán Doom és Quake modderek által készített DOOMBRINGER a ti játékotok, ami június óta early accessben is próbálgatható. Az eddigi vélemények pedig szinte egybehangzóan úgy emlegetik, mint az egyjátékos Quake 3-at, ami sosem volt. (Persze a csomagból egy combos, klasszikus multiplayer sem maradhatott ki.)
Hyperviolent
A 1C új bejelentéseinek sorát erősítette a Hyperviolent is. A hangulat és a stílus első pillantásra az amigás Gloomot idézi, csak épp úgy, mintha lett is volna elég kraft ahhoz, hogy mind technológiai, mind játékmenetbeli fölénnyel leverje a PC-s tábor nagy riválisát, a Doomot. A brutális, véres egyjátékos mellé pedig egy akár 30 játékost is támogató multi csatlakozik majd, megjelenés valamikor 2022-ben.
ANOPEK
Július végén jelent meg, de a Realms Deepen még kapott egy rövid kedvcsinálót az időutazós ANOPEK is, amely mintha csak egy belső nézetből játszható régi, nyolc bites Nintendo cím lenne.
Neon Beasts
Egy félig vérfarkas bérgyilkos, nyolcvanas évek, neontenger, Miami, rengeteg inspiráció a John Carpenter-féle Halhatatlanoktól – a pár hónapja bejelentett Neon Beasts ezzel minddel rendelkezik, talán nem is véletlen, hogy az idei Realms Deep egyik legfelkapottabb előzetese lett. Erősen várós.
Vomitoreum
Egyetlen eltökélt veterán Doom-modder, egyetlen hatalmas összefüggő pálya, számtalan kontribútor és idegborzoló, gyomorforgató stílus: a Shrine játékok fejlesztőjétől nem is vártunk volna többet, a nyári indie dömpingben mégis szinte elfelejtettem, hogy július 30-án megjelent a Vomitoreum. Előfordulhat, hogy még a Dome-on is foglalkozni fogunk majd vele, addig is ha mást nem is, a Shrine játékokat pótoljátok.
Postal 4
Egy új előzetesben megcsodálhattuk az early accessben készülődő Postal 4 változatos fegyvertárát is. Valamint, ha esetleg érdekel titeket, hogy is indult a Postal széria, mi motiválta a fejlesztőket és milyen botrányok kísérték a megjelenéseket, jövőre érkezik a szériáról készült Going Postal dokumentumfilm is.
Shardpunk: Verminfall
Szintén eltűnt volna a rengeteg indie játék sűrűjében, de az előzetese alapján egy egészen ígéretes játék lesz a Shardpunk: Verminfall is, egy posztapokaliptikus, körökre osztott taktikai túlélőjáték, amelyben mutáns, felfegyverzett patkányok ellen kell küzdenünk maréknyi túlélőnkkel
77p egg: Eggwife
Ahogy azt a Realms Deep során adott interjújában az Eggwife-on dolgozó kétfős fejlesztőcsapat egyik fele megfogalmazta, a céljuk valami olyasmi volt, hogy megalkossák a legbetegebb, legrosszabb, leggusztustalanabb, a politikai korrektséget széles évben elkerülő szürrealista rémálmot, amit játékdizájner csak alkothat – az előzetest elnézve ez egyrészt teljes mértékben sikerült nekik, másrészt erre a játékra valami megmagyarázhatatlan oknál fogva szükségem van most azonnal.
Severed Steel
Az ekkor már négy és fél órája futó show-ról természetesen nem maradhatott el a korai FEAR részeket, illetve a Mátrixhoz és a Fegyverek Istenéhez hasonló akcióorgiák által inspirált Severed Steel sem, mely várhatóan a Sprawl riválisa lesz majd mind játékmenetében, mind vizuális stílusában.
BUFF
A Realms Deep felhozatalának bizarrabb oldalát gazdagította a BUFF is, amelynek demója Steamről kipróbálható, és amely első ránézésre leginkább egy régi, Flash Player-es játékok által inspirált totális elmebajra emlékeztet, önálló életre kelt épületekkel, helikopterré transzformált rendőrfejekkel és hasonló logikus és természetes motívumokkal.
A.W.O.L.
Az A.W.O.L. fejlesztése eredetileg még 2005 körül indult egy full conversion Build Engine modként, amely várhatóan még idén eléri végre végleges változatát. MI irányította taktikus ellenfelek és csapattársak, háborús zónák, brutális nehézségi szint – és természetesen színtiszta Build Engine nosztalgia
Hedon: Bloodrite
Elmondhatjuk, hogy az idei Realms Deep bővelkedett a GZDoomra épülő játékokban. A Hedon: Bloodrite, vagy ismertebb nevén Hedon 2 azért kakukktojás kicsit, mert már az első Hedon, a boomer shooter első hullámainak egy szintén jobban sikerült darabja is ezt az engine-t használta, az első rész tulajdonosai pedig ingyenes frissítésként fogják megkapni a Bloodrite-ot, amelyben tovább folytathatják az Iron Division Orkok küzdelmét a földalatti birodalmukat megszálló démoni erők ellen.
Fashion Police Squad
De mire föl ez a sok aggresszió, amikor az FPS műfajból olyan sok mást is ki lehet hozni (ahogy azt a bibiliai ihletettségű Noah’s Ark 3D is megmutatta még a 90-es években). A Fashion Police Squadban egy hősies stylistot alakíthatunk majd, aki rosszul öltözött, frusztrált városlakókkal veszi fel a harcot a trendrendőrség tagjaként, hogy változatos fegyvertárával menőbbé, jobban öltözötté és ezáltal boldogabbá tegye a helyi lakosokat.
Nightmare Reaper
Valamiért folyton úgy emlékszem, hogy a Nightmare Reaper már megjelent, holott lassan két éve folyamatosan csak bővül újabb és újabb fegyverekkel, ellenfelekkel. Még az egyik korai retro FPS-ekre fókuszáló toplistámon tértem ki rá – azóta pedig csak még jobb és ütősebb lett.
A prezentáció végéhez közeledve sor került még pár gyors bejelentésre és előzetesre: a Cosmic Dawnról nem sokat tudhattunk meg, de egy nagyon intenzív, Quake 2-stílusú lövöldének tűnt, míg a Wizordum a régi Catacomb 3D-k szellemi örökösének. Bejelentkezett a nemrég early accessbe került szürrealista akció-RPG Death Trash is. Az októberben érkező Exophobia egy alacsonyfelbontésú, régi konzolra megjelent FPS-eket idéző cím lesz, A show-t a Call of Saregnar előzetese zárta, egy, a régi Kondor-játékok stílusában készült retro RPG-é, amely 2022-ben lép majd early accessbe, illetve a PS1-es akciójátékokat idéző sötét, antropomorf állatokkal teli Combustion is kapott még egy kis időt.
Ez lett volna az idei Realms Deep: majdnem öt órányi bejelentés, interjú és reflektorfény kizárólag párfős indie csapatokra, Doomon, Hereticen és Duke 3D-n felnőtt, azok által inspirált, a mainstream játékiparon kívül mozgó fejlesztőkre. A nagyobb kiadók mind tartalom, mind felhozatal szempontjából példát vehetnének róla, hasonló rendezvényeket pedig személy szerint szívesebben néznék és támogatnék, mint az évek óta egyre laposabb E3-as AAA bemutatókat.
A korábbi cikkek elérése: