26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Ghost of Tsushima: Director’s Cut teszt

Megérkezett a tavalyi kiváló szamurájos kaland kibővített változata.

Írta: Barnabás

A tavalyi év nyarán a Sucker Punch egy minden ízében hangulatos és remekül megvalósított japán kalanddal kápráztatta el a PlayStation-tulajdonosokat. A Ghost of Tsushima történelmi hűsége mellett magával ragadó játékmenetével is elkényeztette a játékosokat. Egy év elteltét követően pedig megjelent az alapjáték kibővített változata, amely a PlayStation 5-ös extra funkciók mellett egy teljesen új történeti szálat is tartalmaz.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut teszt

A Director’s Cut fő húzóereje az Iki szigetén játszódó új történetszál, amelyet körülbelül az alapjáték eseményeinek felétől tudunk elérni. A hallucinogén mérget kotyvasztó, magát Sasnak hívó sámán vezette mongol csapatok fenyegetik Cusima szigetét, így főhősünk, Dzsin Szakai áthajózik Ikire, hogy megelőzze a komolyabb problémákat. Dzsin jól ismeri a szigetet, a történet során pedig gyermekkori traumatikus emlékeinek megelevenedésével jobban megismerhetjük karakterünk múltját, és abból fakadó motivációit. Iki szigete hasonló műgonddal lett megtervezve, mint az alapjáték területei, a pompázatos növényvilágot és szemet gyönyörködtető tájakat látva azonnal elmerülünk az autentikus japán miliőben.

A kellően fordulatos, kiválóan felépített sztorit a jól megszokott játékmenetbe ágyazták, amelyet pár újdonsággal is feldobtak. A mongol hordák legyőzése több kihívást fog tartogatni, ugyanis az újonnan megjelenő sámánok felerősítik közeli társaikat, a keményebb mongol katonák pedig immár fegyvernemet is tudnak váltani harc közben. Egy új képességet is kapunk a történetszál kezdeti részében: a lovasroham segítségével letarolhatjuk az elénk kerülő mongolokat hűséges hátasunkkal.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut teszt

A fő küldetések a jól megszokott mederben folynak, de a választható mellékküldetések sora tovább bővült párbajokkal, íjászpróbákkal, múltbéli történetek újraélésével, valamint furulyajátékkal magunkhoz csalogatható kisállatkákkal. A játékidő pedig tovább növelhető a különböző gyűjtögetnivalókkal, szóval egy DLC-hez képest elég tisztességes plusz tartalmat kapunk, amely 7-8 órára simán leköt.

A PlayStation 4-es és PS5-ös verzió tartalmában megegyezik, azonban a PlayStation 5-ös változat esetén sokkal gyönyörűbb, magával ragadóbb látványt fogunk tapasztalni 4K felbontásban, 60 fps sebességgel. A kontroller haptikus visszajelzése, az íjnál és csáklyánál érzékelhető adaptív ravaszok, valamint a beépített hangszóró pedig tovább segítik a tökéletes beleélést. A PS5-ös villámgyors töltési idők pedig még kényelmesebbé teszik a játékot.

Ghost of Tsushima: Director’s Cut teszt

A Ghost of Tsushima: Director’s Cut a tavalyi alapjáték egy tökéletesen kiegészített, teljességében pompázó kiadása. Akár PS4-en, akár PS5-ön szerzi be valaki, Iki szigetének története abszolút megéri a bővített kiadás megvásárlását, vagy ha valakinek kimaradt eddig ez a kiváló, autentikus alkotás, most éri meg a legjobban bepótolni a lemaradást.

A tesztpéldányt a Sony Computer Entertainment Europe biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Ghost of Tsushima
  • Ghost of Tsushima
  • Ghost of Tsushima
  • Ghost of Tsushima
  • Ghost of Tsushima
  • Ghost of Tsushima
  • Ghost of Tsushima
  • Ghost of Tsushima

Ghost of Tsushima

Platform:

Fejlesztő: Sucker Punch, Nixxes Software

Kiadó: Sony Computer Entertainment Europe

Megjelenés:
2020. július 17. PS4
2021. augusztus 20. PS5
2024. május 16. PC

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!