Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Előzetes

Everlasting Guilt

Everlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktől

Futurisztikus fegyverekkel, genetikailag felturbózott szuperkatonákkal a misztikus főellenfelek ellen.

2021.09.11. 16:15 | szerző: Zoo_Lee | Előzetes

Az indie fejlesztők térhódításának egyik legpozitívabb vonása, hogy olyan alkotók olyan országokból is lehetőséget kapnak a szélesebb játékos közönség megszólítására, vízióik, ötleteik bemutatására, akiknek 10-15 évvel ezelőtt minden lelkesedés és elhivatottság ellenére erre nem sok esélyük lett volna. Ilyen az egyiptomi Geeky Mouse csapata is, akik Everlasting Guilt című FPS-ükben próbálták kombinálni a modern Doom játékok adrenalinbomba akcióját a Furi és a Titan Souls boss-rush stílusával, kizárólag epikus főellenfélharcok sorozatára korlátozva a játékmenetet.

Everlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktől

Hősünk egy különböző beültetésekkel felturbózott szuperkatona, aki kisebb fegyverarzenállal lát neki a világ egyensúlyát fenntartó mágikus pecsétek felkutatásának és helyreállításának. Feladatát nehezíti, hogy minden egyes pecsétet brutális erejű harcosok védelmezik, akik csak életük árán engedik át azokat hősünknek, az összecsapások pedig bizony erősen arra építenek, hogy előbb otthagyjuk a fogunkat, majd az ellenfelek különböző támadásainak, taktikáinak, fázisainak kiismerésével, alternatív kerülőutak megnyitásával addig próbálkozzunk, amíg sikerrel nem járunk.

Gyakorlatilag mintha egy Souls játékból csak a főellenfélharcokat vágta volna ki valaki (ez a Titan Souls és a Furi esetében is kiválóan működött már), majd a főhőst belső nézetbe helyezte, és futurisztikus mordályokat adott a kezébe. A tutorialként is szolgáló bevezető harc tökéletes arra, hogy megmutassa az alapokat, a különböző hárításokat, visszatámadásokat, vetődéseket és az újratöltődő speciális képességek aktiválását, majd már ki is nyílik előttünk a nagy világ, amelyben mehetünk, amerre csak akarunk, és tetszőleges sorrendben vadászhatjuk le a további pecsétek őrzőit.

Everlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktől

Mindez papíron jól hangzik, gyakorlatban azonban van két olyan problémás elem, amely valószínűleg a csapat méretéből, tapasztalatlanságából fakad inkább, ugyanakkor igen nehéz szó nélkül elmenni mellettük. Az egyik az az általános „asset flip”-érzés, amely már a főmenü fontjai láttán elindul, az egymástól eléggé elütő pályarészek és grafikus elemek jelenléte pedig csak tovább fokozza. Ugyan nem sikerült megtalálnom minden egyes elemet a különböző felkapott játékengine-ek asset store-jaiban, és egy pici, indie csapatnak nem is hiszem, hogy fel lehet róni, hogy ilyenekkel is dolgoznak megfelelő erőforrások híján, ám ez a fajta használat ad az egésznek egy nagyon olcsó, amatőr érzést, amelynél az egyszeri játékos ha nem is talált rá bizonyítékot, de van egy olyan érzése, hogy amit lát, annak egy részét tutorialokből, code snippetekből és előre kész grafikus modulokból ollózta össze valaki.

A másik az ellenfelek szivacs jellege, és ebből fakadóan az arénaharcok intenzitása. Az ellenséges harcosokat mindegy, hogy milyen támadásokkal, hárításokkal és lövedékekkel sorozzuk, egy pillanatra sem tudjuk kizökkenteni őket rutinjukból, ami az egy-egy elleni főellenfélharcoknál még nem olyan nagy probléma, ám egyes szegmenseknél a játék teljesen indokolatlanul rákap arra, hogy több, némileg gyengébb ellenféllel szabadít egy viszonylag pici, nehezen navigálható folyosóra vagy nagyobb terembe, ahol a több ellenfél menedzselése, az indokolatlanul sok életerő erősen frusztráló pillanatokhoz vezetett.

Everlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktől

Összességében a lelkem egy része talán nyugodtabb lenne, és bátrabban merném ajánlani a játékot, ha egy picit alacsonyabb áron, esetleg a Steam amúgy is túlságosan vegyes és kaotikus, megtépázott tekintélyű boltja helyett mondjuk itch.io-ba érkezett volna. Az év játéka nagy valószínűséggel nem lesz, ugyanakkor még kellő munkával, kitartással és odafigyeléssel születhet belőle egy ígéretes kis indie csapat első nagy lépése. ■

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Everlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktőlEverlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktőlEverlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktőlEverlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktőlEverlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktőlEverlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktőlEverlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktőlEverlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktőlEverlasting Guilt early access próbakör – Soulslike dungeon-punk FPS egyiptomi fejlesztőktől

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló