26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Ghostwire: Tokyo sajtóbemutató – Elképesztően fest a Tango Gameworks új játéka

Kevésbé horror, mint a The Evil Within, de így sincs szégyellnivalója.

Írta: Zoo_Lee 1 hozzászólás

Még január végén csatlakozhattam be egy online eseménybe, amelynek során egy hosszabb, közel fél órás játékmenet-bemutatót tekinthettünk meg a Ghostwire: Tokyo első óráiból, és számos újdonságot megtudhattunk az elméletileg megjelenéshez közeledő (ahogy azt azóta megerősítették, március 25-én érkező) játékról.

Ghostwire: Tokyo sajtóbemutató – Elképesztően fest a Tango Gameworks új játéka

A játékmenetben megismerhettük főhősünket, Akitót, egy kataklizmikus természetfeletti támadás kevéske túlélőjének egyikét, miután egy rejtélyes szervezet, a démonmaszkos Hannya vezetésével csapást mért Tokyo Shibuya negyedére egy mágikus erejű köd segítségével, amelynek puszta érintése szó szerint kiszakította az összes ott tartózkodó halandó lelkét a testéből. A káoszba fulladt utcákon a Hannya vezette, „Látogatók” névre keresztelt misztikus lények kószálnak, ám az esemény számos más természetfeletti lényt, démonokat, városi legendákat is előcsalogatott rejtekéről. Akito kénytelen felvenni a harcot Hannyával és szövetségeseivel, miután kórházi ápolásra szoruló húga is a támadás területén tartózkodott, az egyetlen esély a megmentésére pedig, ha a Látogatók megfutamodnak, és a városrész visszatér a megszokott kerékvágásba. Hősünket ebben segíti egy tapasztalt démonvadász lelke is, aki tippekkel és tanácsokkal látja el hősünket, hogyan tudja saját misztikus képességeit fejleszteni, kimenekíteni a kísértetjárta Shibuyában rekedt lelkeket, és fokozatosan felszabadítani az egyes területeket a Látogatók irányítása alól.

A Ghostwire egyik legszembetűnőbb erőssége a bemutató alapján maga a prezentáció lesz. Ez alatt nem magára a grafikára gondolok, hanem a természetfeletti lényektől hemzsegő, precízen lemodellezett Shibuyára: a kihalt utcák, villogó neonfények, a glitch art effektek hihetetlenül egyedi és izgalmas esztétikát kölcsönöznek a játéknak, amely olyan, mintha egyszerre keverné a J-pop, J-horror, cyberpunk és creepypasták atmoszférikus elemeit. Az ellenfelek külön ajándékot jelentenek a stílus, különösen a modern városi legendák és az online horrortörténetek rajongóinak. Az esernyős, arc nélküli, igen szép számban előforduló „alap” látogatók designjában például nehéz volt nem észrevenni Slender Manre emlékeztető jeleket, de a demo végén levetített rövid előzetesben felbukkant Kucsiszake-onna, a Vágott Szájú Nő is (vagy legalábbis egy ellenfél, amelyet egyértelműen erről a lényről mintáztak).

Ghostwire: Tokyo sajtóbemutató – Elképesztően fest a Tango Gameworks új játéka

Játékmenet tekintetében a látottak erősen az Arkane Studios utóbbi játékaira emlékeztettek: adott egy viszonylag nagy játéktér, amely karakterünk fokozatosan megnyíló eszköz- és képességtárával csak egyre jobban kitárul, tele ellenfelekkel, akikkel vagy direkt konfrontációkban csaphatunk össze, vagy lopakodva teríthetjük le őket. Egyes ellenfelek különleges taktikákat is igényelhetnek, például kellő sérülés elszenvedése után a felszínre kerülő „lélekmagjuk” kitépését. Az utcákon cirkálva gyűjthetünk lootot, az Akito által hordozott papírfigurába kimenthetjük a támadás áldozatainak lelkét, hogy aztán a városban elszórt telefonfülkéken keresztül a ködön túli biztonságos zónába menekíthessük őket. Összeakadhatunk különböző yokai démonokkal is, akik egy része jóindulatú, például boltot vezetve hajlandó támogatni minket különböző tárgyak eladásával, mások azonban kifejezetten ellenségesek, ám legyőzésükkel különleges képességeiket is megszerezhetjük, melyekkel tovább bővíthetjük Akito arzenálját is.

A folyamatos fejlődés kulcsfontoságú, egyes utcákat és épületeket ugyanis alapból teljes egészében elzár majd a Romlás nevű anyag, a Látogatók kontrolljának megszüntetéséhez pedig az általuk használt kapukat kell bezárnunk. A bemutatott játékmenet során láthattunk egy igen mozgalmas részt a játék fő küldetésláncából (hősünknek egy mágikus fal által összepréselni készült épületben meg kellett semmisíteni az azt fenntartó relikviákat), lélekmenekítést, valamint egyet a játék igen tisztes mennyiségű mellékküldetéséből is.

A látottak összességében kifejezetten tetszettek: amennyiben a Tango Gameworks fejlesztői megfelelően kiaknázzák a koncepcióban és a nyílt játéktérben rejlő lehetőségeket, egy hihetetlenül tartalmas, egyedi és hangulatos játék lehet az eredmény, amelyből jó eséllyel születhet egy újabb bejáratott Bethesda-sorozat is. A Ghostwire Tokyo március végi megjelenéséig már nem kell sokat várni, addig pedig várhatóan hivatalos csatornákon is egyre több új részlet, bepillantás és ízelítő fog majd megjelenni, amelyeket érdemes lesz figyelemmel kísérni.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Ghostwire: Tokyo
  • Ghostwire: Tokyo
  • Ghostwire: Tokyo
  • Ghostwire: Tokyo

Ghostwire: Tokyo

Platform:

Fejlesztő: Tango Gameworks

Kiadó: Bethesda Softworks

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés:
2022. március 25. PC, PS5
2023. április 12. XSX

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Shadowguard
Shadowguard [4425]
Basszus, elsőre csak húztam a számot a bejelentéskor, de egyre jobban tetszik ez a játék. Ráadásul japán is, ami nálam plusz pont... Előrendelés lesz ebből... Ami nem feltétlenül baj, de így is túlzsúfolt az év eleje, jöhetne később is.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)