26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

WWE 2K22 teszt – Mély gödörből feltámadás?

A 2020-as rész két évre kiütötte a teljes franchise-t, de hogy sikerült a nagy visszatérés?

Írta: GeryG

A sportjátékokra általánosságban jellemző, hogy a fejlesztők igyekeznek évente új epizóddal előrukkolni, amelyek ha nem is lépdelnek előre a technológia létráján kettesével, legalább az adatbázisokat naprakészen tartják. Viszont a legtöbb kritika is éppen azért éri őket, mert futószalagon készülnek, általában nélkülöznek mindennemű érdemi innovációt, és így alig-alig különböznek egymástól. Ez a focira vagy épp a kosárlabdára talán a leginkább érvényes, ahol a FIFA és az NBA 2K számít jelenleg egyeduralkodónak. Utóbbi ugyebár a 2K Sports berkeiben készül, ahogyan jelen írásom tárgya, a WWE 2K22 is. Az átkötés elsőre így furcsa lehet, de ha belegondolunk, hogy a 2K a pankrációból is évente szállította a játékokat, akkor már nem is annyira. Viszont a Visual Concept stúdió a Yuke’stól megörökölt franchise-zal látványosan nem tudott mit kezdeni. A mélyrepülés pedig végül 2020-ban a WWE 2K20-vel ért véget, egy gigantikus becsapódással.

WWE 2K22 teszt – Mély gödörből feltámadás?

Akkora tockost kapott a franchise a két évvel ezelőtti epizóddal, hogy tulajdonképpen padlót fogott. A fejlesztők és a kiadó pedig belátták, hogy itt már nincs értelme tovább erőltetni a dolgokat, inkább szusszannak egyet, és adnak maguknak egy kicsit több időt. Így végül 2021-ben nem jelent meg új epizód, helyette mostanáig kellett várni a folytatásra. Ahogy az ilyenkor menni szokott, volt nagy fogadkozás, hogy forradalmi megújulásnak leszünk szemtanúi, amit lehetett, azt teljesen újragondolták, stb. stb. stb. De vajon mennyire volt ez marketingszöveg és mennyire valós? Nos, a WWE 2K22 már elérhető, így minden érdeklődő maga is utánajárhat. De azért adunk mi is némi támpontot.

A WWE 2K22 lényegét tekintve nem meglepő módon semmit sem változott az előd(ök)höz képest. A lényeg most is a pankráció és ahogy korábban is, úgy most is igyekeztek a lehető legszélesebb spektrumát lefedni ennek a véres sportnak álcázott színdarabnak. Játékmódból van bőven az egyszerű meccsektől (ezen belül meg aztán tucatnyi variációból válogathatunk) a saját karrierünkről szóló MyRise-on keresztül egészen a coverguy Rey Mysterio pályafutását bemutató Showcase módig. És persze a multiplayer lehetőségekig, ha valaki a szomszéd Pistikét szeretné egy székkel a ringben péppé pofozni. Újdonságként (vagy legalábbis hosszú szünet után visszatérőként) itt a MyGM mód, illetve a MyFaction sem hiányzik.

WWE 2K22 teszt – Mély gödörből feltámadás?

A MyRise az egykori MyCareer utódja, amelyben aprólékosan megtervezett karakterünk útját egyengethetjük az indie meccsek világából a világsztárrá válás felé. Ez megannyi kisebb-nagyobb sztoriból épül fel, amelyek a tipikus pankrátortörténeteket fedik le: vagyis valaki valakivel valamin összeszólalkozik, amiből aztán intergalaktikus méretű rivalizálás, végül egy ringben az üvöltöző tömeg előtt egy mímelt leszámolás lesz. Csak a szokásos. A Showcase mód annyiból érdekesebb talán, hogyha valakinek épp Rey Mysterio a kedvenc pankrátora, akkor testközelből élheti át imádottja karrierjének legemlékezetesebb pontjait.

A MyGM már érdekesebb tészta, ez ugyanis amolyan leegyszerűsített menedzser játékmód. Itt összeállíthatjuk a saját csapatunkat, akiket aztán nekiereszthetünk egy rivális menedzser bunyósainak. A végső cél nem is feltétlenül a győzelem, hanem az, hogy a lehető leglátványosabb show-t prezentáljuk a nagyérdeműnek. Végül van még a MyFaction mód, amelyről nem is érdemes hosszabban beszélni. Elég annyi, hogy a más sportjátékokban jól működő kártyagyűjtögetős móka erőtlen másolata.

WWE 2K22 teszt – Mély gödörből feltámadás?

De lehet akármilyen tartalmat, akárhány játékmódot belepakolni a WWE 2K22-ba, ha maga a játékmenet, vagyis a bunyó nem működik. A sorozat előző részeinél ez eléggé pengeélen táncolt, ugyanis valaki vagy nagyon elmélyült benne, esetleg nagyon ráérzett, vagy villámgyorsan kiábrándult az egészből. Az irányítás ugyanis nehézkes volt és túlbonyolított, a meccsek pedig inkább arról szóltak, hogy melyik bunyós tudja előbb bevinni az első ütést, mert utána már alig-alig volt lehetőség kivergődni a lemészárlás felé vezető spirálból. Nos, ezen a WWE 2K22 elég sokat javított, méghozzá a sok más játék esetében jogosan kritizált egyszerűsítéssel. Az irányítás lényegében három parancsra redukálódott: gyors támadás, erős támadás és fogás. Ezekből lehet aztán mindenféle kombinációkat felépíteni annak függvényében, hogy épp milyen sorrendben nyomjuk meg őket, a ring mely részén vagyunk vagy az ellenfelünk hozzánk képest merre van. Fontos újítás, hogy immár sokkal több lehetőségünk van ellentámadásokat indítani. Erre a régi időzített breakerek mellett most már úgy is módunk van, hogy egy kombóban megtippeljük, az ellenfél milyen mozdulattal fogja folytatni és megelőzzük.

Az irányítás tehát lényegesen letisztultabb lett, ami elég jó dolog. A grafika viszont... mondjuk úgy, hogy szinte semmit sem változott az egyébként sem túl szép 2K20-hoz... vagy 2K19-hez, esetleg a 2K18-hoz képest. Megdöbbentően csúnya a játék, főleg a karakterek. Mintha tényleg évekkel ezelőtti játékot nézne az ember, amit csak tovább ront, hogy bizony a framerate is képes néha darálni, ami PlayStation 5-ön egy ilyen grafika mellett finoman szólva is botrányos. De ez még mindig messze nem annyira megdöbbentő, mint a töltési idő egy olyan konzolon, amelynek épp ez az egyik legnagyobb erénye: a gyors SSD. Nem tudom, mit műveltek a Visual Concept boszorkánykonyhájában, de a játék egyszerűen marha sokat tölt. És nem csak a meccsek előtt, ahol akár még indokoltnak is érezné az ember. Hanem például a karakterszerkesztőben szemöldökök vagy épp vádlitetkók betöltése közben. Bele se merek gondolni, hogy mit produkálhat a játék mondjuk PlayStation 4-en...

WWE 2K22 teszt – Mély gödörből feltámadás?

Hogy a WWE 2K22 elhozta-e a beharangozott forradalmat? Aligha. Hogy a WWE 2K22 egy szórakoztató játék lenne? Szó-szó. A pankráció elvakult rajongói bizonyára alig várták már, hogy két év kényszerszünet után új játékban vonulhassanak be Hulk Hogan vagy The Rock karakterével a ringbe. De meg merem kockáztatni, hogy ennél azért ők is többet vártak. Mert az szép és jó dolog, hogy az előző részek egyik leggyengébb pontját, az irányítást sikerült gatyába ráznia a fejlesztőknek. De valahogy minden más téren a játék változatlan. Így tulajdonképpen aki anno megvette a WWE 2K20-t, az talán most úgy érzi, hogy csak egy vaskosabb DLC tartalmát kapta meg, de a pénztárcája bizonyosan másképp érzi.

A tesztpéldányt a játék hazai forgalmazója, a Cenega Hungary biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Egyszerűbb és könnyebb lett az irányítás
  • Megannyi játéklehetőség
Negatívumok
  • Finoman szólva is csúnya
  • Még PS5-ön is bosszantóan hosszú töltési idők

További képek

  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22
  • WWE 2K22

WWE 2K22

Platform:

Fejlesztő: Visual Concepts

Kiadó: 2K Sports

Forgalmazó: Cenega Hungary

Megjelenés: 2022. március 11.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!