25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

A gamescom egyik meglepetése volt a Gord

A dark fantasy városépítő szerepjáték szinte a semmiből ugrott a várólistám élmezőnyébe.

Írta: GeryG 1 hozzászólás

Szeretem a városépítő játékokat, teljesen mindegy, hogy modern metropoliszok menedzseléséről van szó a Cities Skylinesban, bevehetetlen erődítményekről a Stronghold: Warlordsban vagy épp egy békés falucska életének egyengetéséről a talán soha el nem készülő új The Settlersben.

A gamescom egyik meglepetése volt a Gord

Egy picit ebbe a sorba illeszkedik be nálam a Covenant stúdió készülő új játéka, a Gord is, habár a legkevésbé sem hasonlít a fentiekre. Egy dark fantasy kalandról van szó, amely erősen támaszkodik majd a narratívára, és amelynek világát a szláv folklór ihlette. Az idei gamescomon az egyik kellemes meglepetés volt számomra a játék, amelyről korábbról csak kevés információm volt, viszont a fejlesztőkkel való beszélgetés után felugrott a várólistám élmezőnyébe.

A Gordban a játékosok egy törzs felett vehetik át az irányítást, akik egy igen sok veszedelmet rejtő világban próbálják megvetni a lábukat. Az ismeretlen vadon körülöttük szörnyeket és még sötétebb dolgokat rejt, de a törzs tagjainak mégis rendszeresen ki kell merészkednie a faluból (amit itt gordnak hívnak), hogy nyersanyagokat gyűjtsenek a közösség túlélése érdekében.

A gamescom egyik meglepetése volt a Gord

A játékmenet egyik alappillére tehát a falu menedzselése, a megfelelő épületek felhúzása és a közösség tagjainak irányítása. A másik pedig az ismeretlen felfedezése, amelyre szintén a falu lakóit utasíthatjuk különféle küldetések teljesítésével. Ha mindent jól csinálunk, akkor a kezdetben apró és igen törékeny faluból idővel masszív erődöt formálhatunk, amelynek falai megvédik a lakókat az odakint ólálkodó veszedelmektől.

Erre szükség is lesz, ugyanis a játék egyik érdekessége a lakók épelméjűségének megőrzése lesz. Ez folyamatosan változni fog, hiszen hatással lesz rá az éhség, a betegségek vagy épp valamely falubéli elvesztése. Ezekre mind reagálni fognak, hiszen egy apró közösségben nem csak mindenki ismer mindenkit, de családi összefonódások is vannak, így nagyon nem mindegy, hogy meghal-e valaki vagy sem.

A gamescom egyik meglepetése volt a Gord

Ha egy falusit beküldünk az erdőbe egyetlen fáklya nélkül, idővel könnyen megbéníthatja a félelem. De lesz harcrendszer is a játékban, alapvetően dárdás, baltás és íjász egységek felelnek majd a támadásokért és a falu védelméért, de minden falusi képes lesz valamilyen szinten megvédeni magát. Ha viszont valaki nagyon súlyosan megsérül egy csatában, az is vezethet oda, hogy bepánikol és elmenekül. Idővel különféle támadó és védelmi varázslatokat is lehet majd használni, ami javíthatja az esélyeket a túlélésre.

A Gord elsősorban a hangulatával fogott meg, a dark fantasy stílus, a falu kilátástalannak tűnő helyzete, a rejtélyes környezet és a narratívára épülő kampány egy remek szórakozást ígérő stratégiai játék képét festették le. Van benne némi kalandjáték, van benne némi szerepjáték és persze elég sok horrorelem is. Aki ezekre fogékony, esetleg szereti a The Witcher játékokra emlékeztető világot, az jó eséllyel a Gorddal remekül fog szórakozni – valamikor jövőre.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Gord

Platform:

Fejlesztő: Covenant

Kiadó: Team17

Megjelenés: 2023. augusztus 17.

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Lassan 15 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Shadowguard
Shadowguard [4313]
Köszönöm az ajánlót, ment is wishlistre :) Még az is lehet, hogy megjelenéskor kezdem is és nem csak a backlogba fog kerülni. Csak ne februárban jöjjön...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (1 db)