26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Call of Duty: Black Ops 6 teszt – Most a sztori és a zombik viszik a zászlót

Úgyis mindenki a multiplayer mód miatt repül rá az idei részre is, pedig most sokat vesztenek, ha mellőzik a kampányt.

Írta: GeryG 4 hozzászólás

Bár tavaly erősen rezgett a léc, végül csak jött egy éve is új Call of Duty-epizód, így mégsem szakadt meg a 2003 óta tartó hagyomány, miszerint minden évben kapunk új részt a franchise-hoz. Más kérdés, hogy a tavalyi Modern Warfare III több év után újra igazi mélypontnak érződött, ami nem csoda, hiszen a fejlesztőknek is csak az utolsó pillanatban szóltak, hogy a Modern Warfare II kiegészítése helyett mégis inkább teljes játékot pakoljanak a letöltési kulcsok mögé. A Modern Warfare-széria ezzel újra erősen megfáradt, de szerencsére idén ismét a Treyarch csapata volt a soros, akiknek a nem kevésbé népszerű Black Ops vonalat köszönhettük. Ez a 2020-as Cold War után idén a szám szerinti hatodik részt kapta, amelynek éppen a Cold War visszafogott fogadtatása miatt volt extrán feladva a lecke. És annyit már most, elöljáróban is elárulhatok: a Call of Duty: Black Ops 6 bizony jócskán megugrotta a lécet!

Call of Duty: Black Ops 6 teszt – Most a sztori és a zombik viszik a zászlót

Következő bekezdéseimet három téma szerint fogom tagolni: egyszemélyes kampány, multiplayer és a zombik. A sztori 1991-ben játszódik, és szokás szerint a világ különböző pontjaira repíti a játékosokat. Akik ezúttal William „Case” Calderon CIA-ügynök bőrébe bújhatnak, legalábbis a küldetések 99%-ában. Miután egy iraki fedett akció balul sül el, a CIA feje őt, illetve az ügyben érintett Troy Marshallt és Frank Woodsot felfüggeszti. Ők viszont rájönnek, hogy a világot ezúttal egy paramilitáris csoport, a Pantheon fenyegeti, méghozzá egy szupertitkos laborban készített még titkosabb idegméreggel. Össze is áll egy csapat, amelyben a tipikus szerepkörök is le vannak fedve: van ex-Stasi techzseni, egy dél-amerikai bérgyilkosnő, aki mestere az álcázásnak, az elveihez hű katona, és persze a tolókocsis fazon sem hiányzik.

Két küldetés között a KGB egykori fedett házában tevékenykedhetünk, amely amolyan HUB-ként szolgál. Az impozáns erdei villát töviről hegyire bejárhatjuk, sőt, még némi nyomozásra is van módunk, amihez UV-lámpával kereshetünk nyomokat. A küldetések során pénzt is szerezhetünk, amiből a főhadiszálláson alakíthatunk ki fegyverszobát és gyakorlóteret. Ezek a fegyverekhez, a felszereléshez és a karakterünk képességeihez adnak (szintén pénzért) fejlesztéseket. Ötletes apró adalék ez, ami szerintem remekül működik, de nem csak ez újszerű a kampányban.

Call of Duty: Black Ops 6 teszt – Most a sztori és a zombik viszik a zászlót

Feleletválasztós dialógusrendszer is van, illetve szinte minden küldetést többféleképpen meg lehet oldani. Törekedhetünk a diszkrécióra és likvidálhatjuk az ellenséges őröket csendben, de maradhatunk a jó öreg rambózásnál is. A pályákon természetesen rengeteg fegyver, lőszer, kiegészítő vagy épp páncél szedhető fel, így menet közben lehet variálni a harcmodorunkon is. Ami mindenképpen üdítő, hogy vannak összetettebb küldetések is. Ilyen, amikor Irakban egy egész régiót kell terepjáróval bejárnunk, és az ott található helyőrségeket, rakétaindító állásokat vagy fontos tiszteket likvidálnunk. Ennél is ötletesebb, amikor egy földalatti bázison zombikat hallucinálunk, amivel ügyesen becsempészték a zombis játékmódot is a kampányba ízelítőnek. Üröm az örömben, hogy bár vannak ezek a remekül kitalált küldetések, vannak hiányosságok is. A főhadiszállásból érzésem szerint sokkal többet kihozhattak volna, illetve a terepjáró irányítása is elég fapados, kissé suta érzést keltett. De mindezekkel együtt a Call of Duty kampánya régen nem volt már ennyire összeszedett és szórakoztató.

Akármennyire is remekül sikerült, biztos vagyok benne, hogy a többséget továbbra is a kompetitív multiplayer mód fogja vonzani, ahogy ez már megszokott. A megjelenéskor összesen tizenhat pálya került a játékba, amelyek közül négyet kettő a kettő elleni küzdelmekre is használhatunk. Játékmódokból nagy újdonságokra nem érdemes számítani: TDM, search & destroy, free-for-all, hardpoint, csak a szokásos lehetőségek. Újdonságnak egyedül a kill order módot lehet említeni, amely tulajdonképpen egyfajta escort játékmód – mindkét csapatnak meg kell védenie a saját célszemélyét a másik csapattól. Majd’ mindegyik játékmódnak van hardcore változata is, ahol nincs térkép és HUD, illetve mindenki maximum egy-két bekapott találattól meghal. Nekem évek óta ez a kedvencem, sokkal pörgősebb és feszültebb meccseket lehet így játszani.

Call of Duty: Black Ops 6 teszt – Most a sztori és a zombik viszik a zászlót

A pályák nagy része egyébként most is a kampány bizonyos helyszíneit dolgozza át, így az ottani főhadiszálláson vagy épp Szaddám Huszein egyik palotájában is halomra lőhetjük egymást. A fejlődésért és a tartalmak feloldásáért most is a presztízsrendszer felel, vannak napi kihívások, minden fegyvert külön lehet fejleszteni (vagyis új kiegészítőket feloldani hozzájuk), vannak operátorok, ami igazából csak skineket jelent, illetve scorestreakek is. Aki kellően kitartó, seregnyi különleges skint oldhat fel a fegyvereihez, matricákkal, fityegőkkel teheti őket egyedibbé.

A végére hagytam az omnimovementet, mint nagy újdonságot. Ez tulajdonképpen annyit jelent, hogy sprinteléskor bármely irányba lehet becsúszni, vetődni, ugrani. Azért hagytam a végére, mert bár ezt harangozták be, mint nagy feature-t, valójában semmi extra, illetve a játékosok többsége tapasztalataim szerint továbbra is többre tartja gunfight közben az ugrik-fekszik-guggol-ugrik mozgáskultúrát...

Call of Duty: Black Ops 6 teszt – Most a sztori és a zombik viszik a zászlót

És végül ejtsünk szót a Zombies módról is, ha már egyszer újra visszatért! Ez kezdettől fogva (vagyis a jó öreg Call of Duty: World at War óta) a Treyarch kedvenc játszótere és játékmódja. A lényeg keveset változott az eredeti koncepció óta, úgy is fogalmazhatnánk, hogy a Black Ops 6 picit visszatér a gyökerekhez. A játékosoknak most is egyedül vagy barátaik (más játékosok) oldalán zombiseregek hullámait kell megfékeznie a lehető legtovább, legtöbb körön keresztül. Minél tovább húzzák, annál több fegyvert oldhatnak fel, nyithatják meg a pályák újabb területeit. Jelenleg két pálya érhető el – Terminus és Liberty Falls –, amelyek saját „wonderweaponnel” rendelkeznek. Ez a Beamsmasher és a Thrustodyne Model 23. A csaták során a pályán felszedett cuccokból lehet fejleszteni a fegyvereket, és bizony erre nagy szükség is van, ugyanis a zombis mód hajlamos olykor kissé elfajulni, és a könnyed lövöldözésből vérgőzös hentelésbe átmenni. Érdemes megemlíteni az Infected játékmódot is, ahol az egyik játékos zombiként kezd, és nem is lehet más célja, mint a többieket is zombifikálni.

A Call of Duty: Black Ops 6 véleményem szerint hosszú évek óta a legösszeszedettebb, legjobban sikerült epizódja a szériának. Talán utoljára az új Modern Warfare első része volt hasonlóan üdítő. Persze nem tökéletes ez a rész sem, most is sok kellemetlenséget okoznak a nem tisztességes eszközökkel játszók, de ez már csak CoD... A grafikára panasz nem lehet, abszolút hozza a 2024-ben elvárható színvonalat, ráadásul a gépigény is alapvetően barátságos. Sajnos a shader preload továbbra is bosszantó előjátéka a programnak, amit kénytelenek vagyunk kivárni, hiába tart akár sok-sok percen keresztül. De ha egyszer túl vagyunk rajta, akkor már nem lesz vele gond – általában.

Call of Duty: Black Ops 6 teszt – Most a sztori és a zombik viszik a zászlót

Évek óta szokás lehúzni a Call of Duty-szériát, mert tény, hogy egyre ritkábban képes megrázni magát és megújulni. Most viszont egyértelműen azt az évet írjuk, amikor sikerült neki. Az egyszemélyes kampány és a zombis mód is kifejezetten jól sikerült, míg a multiplayer mód hozza a megszokott erényeit és hülyeségeit egyaránt. A széria kedvelőinek ezt most tiszta szívvel tudom ajánlani, ahogy azoknak is, akik csak egy jó single player vagy egy hasonlóan jó kooperatív FPS-t keresnek. Ráadásul a Call of Duty: Black Ops 6 az Xbox Game Passban is az első naptól kezdve elérhető, vagyis elég lehet arra előfizetni, és már mehet is a lövöldözés!

A tesztpéldányt a játék kiadója biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Egész meggyőzően újszerű egyszemélyes kampány
  • A zombis játékmód visszatért, és jobb, mint valaha
  • A multi még mindig az egyik legdinamikusabb élményt nyújtja
  • Korrekt látványvilághoz korrekt gépigény
Negatívumok
  • A sztori mód HQ-jából többet is ki lehetett volna hozni
  • Az autózás elég suta
  • A zombis mód néha hajlamos túl nehézzé válni

További képek

  • Call of Duty: Black Ops 6
  • Call of Duty: Black Ops 6
  • Call of Duty: Black Ops 6
  • Call of Duty: Black Ops 6
  • Call of Duty: Black Ops 6
  • Call of Duty: Black Ops 6
  • Call of Duty: Black Ops 6
  • Call of Duty: Black Ops 6
  • Call of Duty: Black Ops 6
  • Call of Duty: Black Ops 6
  • Call of Duty: Black Ops 6
GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Dark Archon
Dark Archon [11558]
Na, tegnap csináltam meg a zombis kampányküldetést. Még, ha Ubisoft játék lenne, megérteném, azokba mindig kell egy halus rész. De legalább a zene a bossoknál király volt.

Meg lehet oldani a reklámozást kultúráltabban is, de mindegy. Nem tudom, mennyi van még hátra, de nem leszek szomorú, ha a Game Pass előfizetésem lejár, és nem toltam végig. Aztán sokáig megint nem nyúlok egy CoD-hoz sem, ahogy eddig is talán ezen kívül eggyel játszottam.
subject17
subject17 [6758]
Rosszabb, mint gondolnád. :D

1) Update battle.neten
2) Belépsz, és kivág, hogy restart kell update miatt (faszomért nem képes minden frissítést lenyomni, mikor eleve nem fut?)
3) Ez a "Call of Duty HQ" launcher igazából nemcsak egy hub, hanem mindig az aktuális legújabb cod részt tölti be (akkor is, ha neked az meg sincs!), így ha te mondjuk MW2-vel játszanál, akkor oda átnyomva majd újra végigfut a network csatlakoztatáson, aztán MEGINT kibasz a saját "update requires restart" üzenetével

Shadereket egyébként két esetben kezdi el újra leszedni, nagy game update-ek, meg videókártya driverfrissítés után.

Egyébként meg eleve semmi értelme a cod hq-nak, mivel úgyis valami launcherből quickstartolnád a részt, amire szükséged van. Teljesen nyilvánvaló a valós szerepe, mégpedig az, hogy mindig az ember pofájába tudja tolni, hogy vedd meg a legújabb epizódot...
Dark Archon
Dark Archon [11558]
Ezt a szart amúgy megnézte bárki is, mielőtt kiadták?

- elindítok valami launchert
- újraindul frissítés miatt
- rábökök a kampányra
- bedob valami reklámvideót (ESC)
- indul a kampány
- újraindul frissítés miatt
- már játszhatok is

Meg mi a retekért generálja állandóan újra a shadereket?
Meg zombik... hihetetlen, hogy ez a szar kell manapság az embereknek. Maga a kampány nem lenne rossz, de azért vannak helyzetek, ami elgondolkodtató a fejlesztők épelméjűségét illetően, hogy mennyi ellenséget kell leszedni.
subject17
subject17 [6758]
Cold War sztori határozottan verte ezt.

Nagyon élveztem ezt is végig (a megosztó hallucinálós "horror" missziót is), erre a legvégét szerintem teljesen elrontották, konkrétan egy nagy semmi érzést sikerült kiváltani.

SPOILER
A karakterünket illető revealnek konkrétan semmi hatása nem volt semmire. Igazi választ se kaptunk, hogy most ez mit is jelent, a csapatunk soha meg se tudta, és azt se tudjuk, hogy most akkor Case mégis kicsoda-micsoda. Sőt, azt se tudjuk, hogy meghalt-e, de látszólag ráadásul mindenki telibe is szarja ezt. :D Visszalépés volt az is Cold War után, hogy a dolgok kimenete mindenképp ugyanaz.

Másik még a lezáró cinematic. Bejátszottak egy gépnél ülő fazont, mint valami nagy reveal, én meg pislogtam ott, hogy mégis ki a fasz az? :D Ami még rosszabb, hogy ahogy nézem, valami random multiplayer operátorként jelenik csak meg, szóval semmi előzetes kapcsolata nincs is a játékosnak vele.


További probléma, hogy előző évek tapasztalata alapján majd Warzone és egyéb helyeken folytatják a sztorit, MW-t is teljesen tönkrebaszták ezzel egyből a zseniális 2019-es után...
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (4 db)