Közel öt éve már, hogy teszteltem a Railroad Corporation első részét. Emlékszem, a játék elég pozitív benyomást tett rám, teljesen jól játszható volt, bugokkal sem találkoztam, sőt még azt is megengedtem, hogy „jobban tetszett, mint a Railway Empire” – aztán végül mégis az utóbbival játszottam sokkal többet. Pedig nem volt rossz az RC, teljesen jól összerakott játék volt.
PlayDome-os pályafutásom sok esztendeje alatt meglehetősen sokszor írtam le, hogy miről is szól egy vasútmenedzser játék (akár copy-paste-elni is lehetne): nyersanyagot, készterméket, utasokat kell szállítanunk A-ból B-be, lehetőleg minél hatékonyabb módon, természetesen a vasút segítségével. Ezen felül a vállalatunk ügyes-bajos dolgait kell intéznünk, úgy, mint: személyzetet felvennünk, irodákat üzemeltetnünk, a vasúti K+F-et terelgetnünk, és egyes játékokban még a hozzánk tartozó üzemeket is igazgatnunk. A Railroad Corporation 2 ezekben kevés újdonságot hoz: aki valaha játszott hasonló stílusú játékkal, annak egy fél óra után minden ismerős lesz.
A korai hozzáférésben Észak-Amerika hófödte vidékein kell felépítenünk vasúttársaságunkat, az egyéb bioszférák majd csak jövőre érkeznek. Minden hasonló játék sarkalatos pontja a tényleges vasútépítés, ami egyelőre itt kicsit felemás. A fő problémám a szintkülönbségekkel van. Csak 4 „diszkrét” magassági szint van, tehát csak lépcsőzetesen lehet a szintek között vasutat építeni, ami elég szegényes mondjuk a Railway Empire-höz képest, ahol az egérgörgő segítségével bármilyen magasságban építhetünk vasutat. Ráadásul elég sután kezeli a játék a szintek közti emelkedőket is. Ezt az egy hiányosságot leszámítva viszont minden más közel tökéletes, a játék boldogul a legbonyolultabb átszelésekkel is, ráadásul a Shift lenyomásával nyílegyenes pályát tudunk építeni, aminek segítségével egészen valósághű ív-egyenes-ív-egyenes jellegű, életszerű vasútvonalakat tudunk létrehozni. Ezt máshol nem igazán láttam.
Természetesen megmaradt a kutatás-fejlesztés, valamint cégbirodalmunk irodáinak fejlesztési lehetősége is. Különböző épületeket tudunk felhúzni a városokban: gyárakat, fogyasztást serkentő intézményeket, amelyekre nagy szükség is van, hiszen a játék gazdasági modellje a fogyasztás kielégítésére épül. Magyarán hiába szállítunk egy 50 fős kisfaluba heti kétezer tonna kenyeret, egy idő után már csak a raktárakban fog ránkromlani az áru, később pedig már kipakolni sem tudjuk majd a vagonokat. Természetesen, ahogy lenni szokott, cégünk pénzügyeit, könyvelését is áttekinthetjük egész jó részletességgel.
A Railroad Corporation 2 mostani állapotában már meglehetősen stabil, a vonatok útkeresése ritkán okozott problémát, és úgy összességében az egész játék rendben van. Az első részhez képest rengeteg frusztráló apróságot sikerült kijavítaniuk, és még mindig sok idő van a megjelenésig. A roadmapen mindenesetre már most szerepel a már fent említett zöld bioszféra, véletlenszerűen generált térképek, gép által irányított ellenfelek, és persze már be lett harangozva 3 DLC is. Kíváncsian várom a folytatást.