A kevésbé ismert Brownies fejlesztőcsapat első igazán nagy, nemzetközi közönséget célzó játéka, a Towa and the Guardian of the Sacred Tree kifejezetten érdekes, és az előzetes találgatások ellenére egyáltalán nem egy Hades-másolat. Eddigi legnagyobb projektjük egy Doraemon-adaptáció volt, amely elsősorban inkább csak Japánban volt ismert, most azonban nagyobb fába vágták a fejszéjüket. A kiadó ezúttal is a Bandai Namco Entertainment, akikkel már nem ez az első közös munkája a stúdiónak.

A Towa and the Guardians of the Sacred Tree egy varázslatos roguelite RPG, amely élénk világával, mély karakterinterakcióival és taktikus, páros harcrendszerével emelkedik ki a műfaji mezőnyből. Az ősi Shinju falu papnője, Towa oldalán a megbízható őrzőkkel indulunk harcba a démoni Magatsu ellen, hogy visszaállítsuk a világ békéjét. Összesen nyolc különböző őrző csatlakozhat hozzánk – mindegyik karakterjellemzőkkel, saját képességekkel. Az egyes párosítások rengeteg taktikai variációt adnak, hiszen mind Towa, mind az őrzők különféle harci stílusokat, stratégiai lehetőségeket kínálnak. Az őrzők és Towa kapcsolatát folyamatosan alakítani és fejleszteni lehet, ami egyedi kombinációkhoz, speciális támadásokhoz vezet.
A harcrendszer ereje az őrzők egyedi képességeiben és harci stílusában rejlik, amelyeket a karakterek mágikus és fizikai támadásaival variálhatunk. Minden párosítás új stratégiát kíván, így a játékos folyamatosan kísérletezhet, miközben a szent kard (Tsurugi) és pálca (Kagura) kínálta opciók változatossága mindig frissen tartja a harcokat. A karakterek között nagyon jó a dinamika, mindenki kapott egy kis egyedi háttérsztorit és kapcsolatot a másikkal, így mindig kapunk valami új párbeszédet vagy titkot, amit eddig nem ismertünk csapatunkról. Az idővonal-alapú fejlődési rendszer lehetőséget ad arra, hogy minden próbálkozás tanulságokkal és fejlődéssel járjon, így a falu és annak lakossága is változik, miközben Towa és csapata egyre erősebbé válik.

A vizuális stílus festett, anime ihletésű hátterekkel és karakterekkel dolgozik, kiemelve a japán folklór mitológiai elemeit – például a szent fa vagy démon Magatsu designja különösen markáns. A játék atmoszféráját Sakimoto Hitoshi zenéje emeli ki, sőt az egyik trailerhez sikerült megszerezni a méltán híres YOASOBI duót is. A kézzel rajzolt tájak és karakterek egyedi látványvilágot teremtenek, az ismerős japán mitológiát és fantasy elemeket új oldalról mutatva be.
Az első órákban a játék színes helyszínek, rejtett veszélyek és hatásos boss-fightok keverékét kínálja, az arányos nehézség pedig kikényszeríti, hogy a harcrendszert és a karakterek kombinációit valóban kiismerjük. Természetesen a haladással együtt ezek a mechanikák egyre csak mélyülnek, és új elemeket hoznak be vagy egészülnek ki minden karakterkombináció esetén, szóval akik szeretnek időzni a legoptimálisabb karakterépítéssel és szinergiával, azoknak lesz tartalom bőven. A történetvezetés a szokásos módon történik, viszont, ha elbukunk a pálya bármely pontján, vagy a főellenségnél, akkor kezdhetjük elölről az adott küldetést. Ezen szépen csavar majd az időutazós mechanika, amit egyelőre nem spoilereznék le. Az egyik olyan pont, amit sajnos nem volt lehetőségem megnézni, az a co-op mód, társ hiányában ugyanis nem tudtam ezt kipróbálni.

A faluban hangulatos minijátékok és egyéb érdekes elemek teszik élvezhetőbbé és kevésbé hétköznapivá a fejlődést – személyes kedvencem a kardkovácsolás. Készíthetünk magunknak saját tsurugi kardokat, aminek a folyamata gyakorlatilag egy tradicionális katana kovácsolásának fázisain vezet végig quick time eventekkel. Ezen felül, lesz például lehetőségünk különböző épületeket építeni, amelyek passzív bónuszokat adnak, például az ércgyűjtés sebességének növelését. Az így begyűjtött ércek fejlesztésekhez használhatók fel, például a karakterek képességeinek növelésére, vagy különféle talizmánok (amulettek, emblémák, pecsétek) beszerzésére, amelyek plusz statisztikákat adnak. Az ércek és egyéb források segítségével a karakterek támadási ereje, életereje, mozgási sebessége, támadási sebessége és más képességei fejleszthetők.
A játékban speciális zónák is találhatók, mint a Malignant Chambers, a Wanderers és a Boss Chambers. Ezek külön kihívást jelentenek, például egyedülálló ellenfelekkel (Wanderers), vagy nagy főellenfelekkel való harcokkal, amelyeket teljesíteni érdemes különleges jutalmakért.

A Towa and the Guardians of the Sacred Tree igazi csemege lehet mindazoknak, akik szeretik a mitologikus japán világokat és a karakterfókuszú történetvezetést. A harcrendszer változatossága, a fejlődés és kapcsolatok gazdagsága, valamint a zenei világ mind kiemelkedő a hasonló RPG-k körében.