27 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

skate. Early Access próbakör – Hová lett Tony Hawk?

deszka.

Írta: Sityi

Anno a Tony Hawk Pro Skater a 2000-es évek elejét eléggé masszívan letarolta, az Activision sikerét meg megirigyelhette az EA, így ők is saját deszkás játék fejlesztésébe fogtak. Igen ám, de a szolgai másolás nem valószínű, hogy eredményre vezetett volna, így próbáltak (nem is olyan) kicsit más lenni, mint a példakép: valami ilyesmi alapja lehet a Flick-It irányítási rendszernek, amit az eredetileg 2007-ben PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra megjelent skate. használ. És hogy mire megy mostanában, ahol a THPS remake-ek (1+2, 3+4) árnyékában ott gurul még a Session, a Skater XL, netán a Virtual Skate?

skate. Early Access próbakör – Hová lett Tony Hawk?

Nos, van keresnivalója nagyon is! Igaz, a skate. széria legújabb – reboot – epizódja jelenleg még csak korai hozzáférésben érhető el Switch (2) kivételével az összes kurrens platformon, de már egy meglepően jól összerakott, kerek egész szoftver benyomását kelti. A technikát a Frostbite Engine adja, és bár láttunk már szebb játékokat is ezzel az alappal, az összkép alapvetően rendben van. A hangzásra sem igazán lehet panaszom: a stílusban megszokott hangzásvilág itt is maradéktalanul fellelhető a műmájer pofázással együtt... :-D A zenék is kiválóan passzolnak a miliőhöz, sőt, a környező járművekből „elcsórhatjuk”, ami épp szól, ez egy mókás kis geg.

Némi alapozó után San Vansterdam utcáin találjuk magunkat, némi további oktatással egybekötve, amit letudva kinyílik előttünk a város, és tulajdonképpen azt csinálunk, amit akarunk. Persze a feladatok először csak a kezdő negyedre korlátozódnak, de ahogy haladunk előre és teljesítjük őket, sorra jönnek az újabb és újabb tennivalók a többi városrészben is – külön piros pont, hogy ezek nincsenek lezárva, azaz bármikor elgurulhatunk oda és csak úgy bóklászhatunk-deszkázhatunk ott is rögtön az elejétől fogva.

skate. Early Access próbakör – Hová lett Tony Hawk?

Ténykedésünkért cserébe tapasztalati pontokat kapunk, ezekkel szintet lépünk, dől a virtuális játékpénz, ebből cicomázhatjuk magunkat és hűséges deszkánkat. Az üzleti modell (most még?) free-to-play, azaz játszani ingyen lehet, de ha extrább üveggyöngyre vágyódik pici szívünk, azt valódi pénzért vásárolhatjuk meg a játékban (persze a kötelező valós-virtuális extra valuta átváltás után).

És az irányítás? Ez mindig is kritikus pontja volt a zsáner játékainak – a THPS pedig remekül csinálja a mai napig. A skate. esetében a Flick-It rendszer került bevetésre, ami lényegében annyit jelent, hogy a jobb analóg kar mozgatásával hívhatóak elő az alap mozdulatok, amelyekből a tényleges trükk egyrészt a környezettől, másrészt az egyéb kontrolleres megmozdulásainktól függ (például megfogjuk-e a deszka valamelyik végét, esetleg a bal karral is csinálunk-e valamit). Leírva ez gondolom, nem tűnik különösebben intuitívnak, pedig játék közben nagyon is az! Ha csak simán ugrunk, és úgy toljuk el egy irányba a jobb kart, az egy sima flip trükköt eredményez. Ugyanakkor ha ezen ugrás mondjuk egy lépcsőkorlát közelében történik, akkor flip helyett egy grindot hajtunk végre. Ha ugyanezen ugrás közben az egyik ravaszt is megnyomjuk, az már egy grab trükköt eredményez. Érthető? Ez így legalább olyan jól működik, mint a THPS sajátja, ami szerintem nagy szó…

skate. Early Access próbakör – Hová lett Tony Hawk?

Hogy mi fog még változni, az jó kérdés. A cross-platform multi már adott, és a platformtól független mentés is – én simán átjártam a PC és a PlayStation 5 között. A finanszírozás is adott ;-), így a technikai finomhangoláson túl jelenleg sok ötletem nincs, hová lehetne még ezt fokozni, de ez legyen az én fantáziám szegényessége... Mindenkinek üzenem: deszkára fel!

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • skate. (2025)
  • skate. (2025)
  • skate. (2025)
  • skate. (2025)
  • skate. (2025)
  • skate. (2025)
  • skate. (2025)
  • skate. (2025)
  • skate. (2025)
  • skate. (2025)
  • skate. (2025)

skate. (2025)

Platform:

Fejlesztő: Full Circle

Kiadó: Electronic Arts

Megjelenés: 2025. szeptember 16. (korai hozzáférés)

» Tovább a játék adatlapjára

Sityi

Sityi
Örökifjú hardvertudor, csúcsamatőr fotelpilóta, botcsinálta zenészkezdemény. De amúgy békés majdnemmindenevő. Vonzódik a kerek dolgokhoz: legjobban a kormánykerék és a DJ-kontrollerei mögött érzi magát.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!