Gondolok itt a Max Payne és a Hitman filmadaptációkra amelyek szerintem korántsem voltak akkora durranások mint játékban.
Legalábbis a Max Payne filmtől sokkal többet vártam semmi lassitos jelenet a játék viszont azzal lett mondhatni népszerű a sok más dolog mellett, a Hitman-rol meg nemtudok mit mondani mivel nem játszottam vele de filmben se tett - rám - nagy hatást.
Egy film sikere nagyon sok mindentől függ.Nem elég csak hogy jo rendező és szinészek legyenek, nem feltétlenül kell nagynevű szinészek akár kezdők is lehetne ha jó a sztori illetve a film kidolgozása-bemutatása-kameraállások és hasonlók.
Ezenkivül olyasmi sztori kell és a végkifejlet is olyasmi kell legyen mint a játékban persze némi eltéréssel hogy ne lehessen rá mondani azt hogy kiszámitható.
Egy film-játék játék-film adaptácionál a néző(játékos) ugyanazt várja el mint a játékban amivel játszott vagy a filmben amit látott mert bár teljesen más a kettő de más-más szemszögből lehet részese az ember.
A filmben ugye csak megnézhetjük hogy zajlanak az események mig a játékban mi magunk irányithatjuk a dolgokat de ezt a filmekbe is át lehet rakni csupán jo sztori és megjelenités kell hozzá hogy a néző(játékos) a filmben is ugy érezze mintha otthon irányitaná a karaktert a játékban.
A Max Payne film pl szerintem sokkal nagyobb siker lett volna hogyha az átvezető videokban illetve maga a játék karaktere lett volna a főszereplője mivel volt egy arc amelyet a játékos megszokott valamint a mély hangja is ezáltal már lett volna benne egy nagy pozitivum.
A Stalker-ről is láthattunk anno egy - talán rajongók által készitett - előzetest és bár abban nem kell hasonlitson a karakter de pl a detektor és a riadóhang ugyanaz volt mint a játékban ez már nagy pozitivum mivel a játékos még jobban hitelesnek érzi az alakitást noha csak egy rohadt detektor-riadó hang de mégis megdobja a sikerét mert a játékbol ez az elem átment a filmbe is.
Van aki egy tengerparta vágyik, van aki világot akar látni.Én csak CSERNOBILba szeretnék egyszer eljutni.És ezt komolyan mondom.