Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Rise of the Tomb Raider

52196 levél
Válasz 17.02.26. 19:37 #296
Barthezz
Amúgy aki belefogna ebbe a DLC-be, az előtte mindenképp csinálja meg a Blood Ties-t, ugyanis ott betanulható a Croft Manor térképe, így itt a mélyvízibe bedobva nem kell már legalább a tájékozódással vacakolni és gyorsan végigjárhatók a főbb termek, ahol a skullok és a master key random előfordulhatnak.
52196 levél
Válasz 17.02.26. 19:31 #295
Barthezz
Lara's Nightmare DLC

Nah ez viszont jó nagy hülyeség volt. Amúgy funny lett volna, de így, hogy egyáltalán nincs benn semmilyen checkpoint és elhalálozás esetén a legelejére rak vissza, nagyon frusztráló. Amikor ez a végső bossfigth legutolsó fázisában történik, még inkább az. Ráadásul random generál le mindent, így a 3 elpusztítandó skull és a master key is mindig más helyen van. A szerezhető lőszer és nyersanyag minimális, szóval egy szopatás az egész.

Hogy végül kötelezően letudjam ezt a DLC-t is, szakítottam az általam felállított szabályokkal és bepakoltam magamnak 5 pozitív hatású kártyát, egy olyan outfitet, ami 100%-os skill tree-t ad, valamint 4 olyan kártyát, ami minden fegyveremet maxra upgradeli. A nehézséget is levettem adventurerre. És még így is figyelni kellett nagyon, mert egy rossz mozdulat és gameover. Mindenesetre a kártyák miatt 0 ponttal, de sikerült megcsinálnom és kinyírnom a main hall-ban lévő végső koponyát is...


Ezzel minden létező single módot teljesítettem, ahol volt gyűjtögetés, ott 100%-ra. Szép és nagyszabású játék volt, de remélhetőleg a következő részben jobban elmegyünk a sírrablás, a fejtörők és a misztikumok irányába.
52196 levél
Válasz 17.02.26. 13:39 #294
Barthezz
Sajnos különállóan a 10 euró kissé sok érte, én egyben vettem meg, leárazáskor a teljes 20 Year Celebration Edition-t, ami az alapjáték + az összes megjelent DLC. 20 euróért a komplett pack pedig nem volt pénz.
946 levél
Válasz 17.02.26. 12:16 #293
Dbz
341 levél
Válasz 17.02.26. 00:46 #292
Berci1
Rise of the Tomb Raider 20 Year Celebration Pack tartalma.
946 levél
Válasz 17.02.26. 00:13 #291
Dbz
Ez része az alapjátéknak? Mert nem találom steamen a dlc-k közt.
52196 levél
Válasz 17.02.25. 23:07 #290
Barthezz
Blood Ties DLC

Ez nagyon hangulatos volt. Kis mászkálás, felderítés a Croft Manorban, valamint az eddig megismert történet kiegészítése. A befejezés különösen tetszett, kellően drámai volt, nem gondoltam, hogy ide lyukadunk ki Croft apuka nagy titkának tekintetében.

Inkább kaland jellege volt ennek a DLC-nek, sem harc, sem ügyességi elem nem volt benne, hanem az egyes információk alapján kellett továbbjutnunk. Persze nehéznek nem volt mondható, mivel nagyon a szánkba rágták, hogy kell megfejteni a két kódot.

Holnap nekifutok a Lara's nightmare-nek is, már csak ez van hátra a single tartalmak közül.
52196 levél
Válasz 17.02.20. 13:34 #289
Barthezz
Hétvégén kijátszottam a Cold Darkness Awakened DLC-t is. Bár a zombihentelés már egyáltalán nem Tomb Raider, ennek ellenére tetszett az ötlet és a küldetés is. Harc terén azonban a teljes RotTR legfrusztrálóbb része lett ez a DLC, a végtelenül özönlő zombik egy idő után feltartózhatatlanokká válnak, így borítékolt az előbb-utóbb bekövetkező elhalálozás. Meghalás után viszont mindig akad egy kis időnk, mire ismét felduzzad a zombik száma és egy ideig újra lehet csendesen és észrevételül gyilkolni őket, bár egy idő után már ez is nagyon monoton volt. Mivel természetesen ezt a DLC-t is maxra csináltam meg (8/8 dokumentum megkeresése és 8/8 prisoner kiszabadítása), így rendkívül frusztráló volt ezeket megcsinálni, mert nem volt idő és lehetőség normálisan felderíteni a térképet, gyakorlatilag állandóan harcolni vagy menekülni kellett. Egy-egy elhalálozás esetén pedig sokszor igen távoli checkpointokhoz rakott vissza a játék, az addig megszerzett dolgokat teljesen törölve. Ha nem lőttek volna túl a célon a zombihorda nagysága tekintetében, akkor egy üde színfolt lehetett volna ez a DLC.

A torony leállítós puzzle-ök is jók lettek volna, de itt is hiba csúszott a gépezetbe és néha pont az ellenkezője történt, mint amit Nadia instrukciójában kaptam. Volt, amikor a kérdés sem volt egyértelmű. (Pl. "ha a dobozokban lévő piros izzók száma több mint X", itt baromira nem mindegy, hogy dobozonként külön-külön, vagy összeadva értik-e.) De ötletesnek ötletes volt és kellett egy idő, mire leesett, hogy a lever / generator / nemtudommi 3-as nem szinonimák.

A végső fight idegelt ki a legjobban, ez sokkal frusztrálóbb és idegesítőbb volt, mint a játék végi helikopter-leszedés, vagy a Baba Yaga Witch elleni maratoni küzdelem. Itt már nonstop özönlöttek a zombik, így jó ideig arra sem volt időm, hogy rájöjjek, mit is kell pontosan a megjelölt helyeken felrobbantani. Végül persze összejött, de nagyon túllőttek itt már a nehézségen. Tomb Raider fokozaton csináltam, így elképzelni nem tudom, milyen durva lehet ez a DLC Survivor módban. Persze hozhattam volna magammal jelentős bónuszt adó kártyákat, amik nagyban megkönnyítették volna a dolgom (fullra upgrade-elt skill-tree, full-ra upgradelt shotgun és egyéb fegyverek), de ezt csalásnak éreztem volna, így kizárólag 0%-os kártyákból válogattam.

Jövő hétvégén sorra veszem a még hátralévő Blood Ties és Lara's Nightmare DLC-ket, így remélhetőleg most már a végére érek ennek a tényleg óriási single tartalommal megtöltött játéknak.
52196 levél
Válasz 17.02.12. 20:03 #288
Barthezz
Ez az Endurance mód nagyon tetszik, az egyetlen hátulütője a mentési lehetőség hiánya. Elég szar dolog volt 5 nap után, tök sok skillt kifejlesztve és artifactot begyűjtve meghalni egy váratlan vadmacska támadásban. Hárman rontottak rám és a poison nyílvessző sem segített... Plusz baromira kell figyelni a kriptákban is a csapdákra, meg hogy ne ragadjak bent sokáig éhesen. Ha az egyes napok végén vagy a tábortüzeknél lehetne legalább menteni, akkor egész sokáig eljátszanék vele, így viszont másodszorra biztos ami biztos alapon az első artifact után hívtam a helikoptert. (Plusz sokat segített, hogy észrevettem a kiindulási helyen a teherautón lévő ládát, amiben volt olaj. Első alkalommal ezt elmulasztottam és képtelen voltam bárhol is megfelelő mennyiségben találni.)

Mindenesetre piros pont a Sqare Enix-nek ezért a játékmódért, mert ötletes és élvezetes.
52196 levél
Válasz 17.02.11. 19:54 #287
Barthezz
Nos, a mai nap végigjátszottam a kampányt, 100%-os teljesítés mellett. ^^ Az, hogy még 2016-ban végezzek vele, kissé optimista terv volt így utólag visszatekintve. Bár tény, hogy a Shadow Tactics közbejött, ami miatt félretettem egy időre a Tomb Raider-t.

Kis statisztika:

A játék legvégén, a 100%-os teljesítés miatt Szíriába való visszatérés után (mivel erre a helyszínre csak a végigjátszás után volt lehetőség visszamenni) a timer 38 óra 24 perc 37 másodpercet mutatott, szóval a korábban említett 30-40 órás játékidő bevált nálam is. Ebben benne van a Baba Yaga DLC és a Wicked Wale 100%-osra maxolása is. Ennél azonban többet játszottam, mivel tiszta játékidőről van szó (bár túl sokszor nem haltam meg), valamint nincsenek benne a fejlesztési menüben és a térképen eltöltött idők, továbbá természetesen a pályák, vagy tábortüzek közötti ugrások töltési ideje sem.

A stáblista utáni cliff elég nagyot ütött, rendesen megalapoztak benne a folytatásnak.
52196 levél
Válasz 17.01.30. 11:43 #286
Barthezz
Aki kitalálta ezt a tökdobálós challenge-et, annak nem volt gyerekszobája...

Legalább 20-25 percet csesztem el vele tegnap, mert alig lehetett bedobni őket ezekbe a szaros hordókba. Eleve csak hülye szögben, messziről dobhattam őket, egyiket a kerítés tökéletesen ki is takarta bármilyen szögből és ha látszólag jól becéloztam, olyankor is számtalan kapufa, vagy a felette lévő palánkról túl nagyot pattanó dobás lett az eredménye. A félredobott tökökért természetesen nem lehetett bemenni és tök hamar el is fogyott az összes. Ilyenkor ahhoz, hogy újratermelődjenek, kénytelen voltam betölteni mindig a legutóbbi checkpointot, ami egy kilométerre volt innen... És természetesen az utolsó hordót nem találtam sehol, végül segítségül vettem a végigjátszást, hát hatalmas gratula hozzá a készítőknek. A többitől egy tök más helyen, úgy elbújtatva volt, hogy survival módban is alig volt észrevehető és azt is csak egyetlenegy szögből... Betalálni pedig szintén egy élmény volt bele. Majdnem úgy felidegelt, mint amikor az egy szem galambot kellett megtalálni, ritka hülye kihívásokat találtak ki ebbe a játékba...

Ezután pedig azon akadtam ki, hogy végeztem a Geothermal Valley-val (egy mission-t kivéve, amit jelenleg még nem lehet befejezni, mert az utolsó challenge tomb még nem érkezett el a sztoriban), dekét kibaszott survival catch hiányzott, a térkép sem mutatta őket. Nah most egy ekkora kiterjedésű térképen ezeket megtalálni tipikus tű a szénakazalban esete, napokig bolyonghattam volna, de még valószínű úgy is esélytelenül, mert ha egyszer elmulasztottam őket, valószínű nem veszem észre másodszor sem. Úgyhogy a végigjátszáshoz kellett megint nyúlnom és összehasonlítanom az ott 100%-ra berajzolt térképet a sajátommal, jó sok időt elcseszve ezzel is. Végül kiderült, hogy az egyik challenge tombban voltak, de úgy, hogy ehhez a tombhoz már megvolt az explorer satchel-em, így nem is gyanakodtam rá, hogy két explorer satchel is tartozik ehhez a tombhoz... Amihez a víz alatt kellett beúszni egy tök eldugott helyre... Ezt végigjátszás nélkül az életben nem találtam volna meg...

Szóval ez a 100%-os teljesítés a fenti esetekben baromira frusztráló, a játékidőm 3/4-ede ebben és nem a main storyban van... Most viszont úgy állok a Research Base helyszínen, hogy eddig a fent említett mission kivételével minden eddigi helyszín 100%-on van. Illetve Syria csak 80%-on, de oda nem lehet visszamenni, úgy tudom, a végigjátszás után lesz rá majd lehetőség.

Sztem most már lassan a végére érek, 72%-on állok. (A Shadow Tactics miatt tartottam egyébként ekkora szünetet a végigjátszásomban.)

Amit viszont most meg tudok állapítani, az az, hogy a challenge tomb-ok kicsit csalódások, egyre inkább butulnak el és egyszerűsödnek a vége felé közeledve. Az első néhány még adott némi kihívást és fejtörőt, de pl. ezek, amik a Geothermal Valley-n voltak, piszok egyszerűek voltak és hamar ki lehetett logikázni őket. Nem ezt ígérték, hanem hatalmas, a korábbi TR-eket megidéző tombokat...
52196 levél
Válasz 16.12.18. 21:37 #285
Barthezz
Ááh, szóval akkor ezért. Volt több olyan eset is, amikor vmi a sztori miatt nem volt elérhető, de erre a helyszínre már másodszor, a helyszín ismételt meglátogatásakor vezetett el a játék, a területet teljesen bejárva és minden collectibles-t elérhetővé téve, szóval nem gondoltam, hogy a térkép ezen pontjára harmadszor is visszatér majd a sztori és képesek emiatt egy kis csücsköt elérhetetlenné tenni belőle. Ilyenkor ezért egy figyelmeztetést írhatna a játék, hogy hahó, ne próbálj oda bejutni és ne csessz el vele feleslegesen 20 percet, mert még úgysem lehet... Ha missing gear a probléma, azt pl. mindig kiírja. (Pontosabban a Baba Yaga DLC kivételével, ahol korábban emiatt megint szoptam 1 órát. Oda most mentem amúgy vissza és fejeztem be 100%-ra, végre megkaptam a grapple hook-ot, ami baromira megkönnyíti innentől kezdve a szakadékok átugrását.)

A 2 és 3 íj egyszerre több célpontra való kilövésében nem tudsz esetleg segíteni, hogyan lehet kivitelezni?
8931 levél
Válasz 16.12.18. 20:26 #284
davkar9
Haladj a sztorival és az a rész is feloldódik. Lesz ott egy challange is és már látom előre, hogy azzal is meggyűlik majd a bajod. Nem gúnyolódok, én is keresgéltem vagy 10 percet.

(előre segítség: ott lesz a másik közelében, amelyiket nem találod)
Simple. Eternal. Beige.
52196 levél
Válasz 16.12.18. 20:26 #283
Barthezz
Egyébként egy kis info: Ismét 50%-os akció van Steam-en, 25 eurórért vihető az Anniversary edition minden DLC-t magában foglalva.
52196 levél
Válasz 16.12.18. 20:14 #282
Barthezz
Ezt a leírást találtam én is, így csinálom, de semmi, nem vált át rombuszba a célkereszt. Biztos valami apróságon múlik, amit automatikusan máshogy csinálok, de sajnos egyik leírás sem tér ki rá ennél részletesebben. Mindenesetre tudom nélkülözni, csak most volt egy lopakodós rész, amit így kénytelen voltam erővel, felfedve magam megcsinálni. Szebb lett volna, ha nem fedeznek fel, de persze nem oszt nem szoroz annyit.

Az alábbi kérdésem lenne még azoktól, akik már 100%-osan teljesítették a játékot. Az alábbi survival catch-t nem tudom, hogyan lehetne felszedni:

kép 1
kép 2

Az első fotón a térképen mutatom, a másodikon pedig survival nézetben. A probléma az, hogy ahogy a térképen is látható, ez a játékterület szélén van, tehát más út nem vezet ide, a második képen viszont látható, hogy egy ilyen fakerítés-szerűséggel el van zárva a terület. Próbáltam a háztetőkről beugrani ide, de nem sikerült, túl messze van. Van egy challenge tomb lejjebb, amiben még nem jártam, így gondoltam rá, hogy esetleg annak a barlangjából lesz elérhető, ilyen esetben máskor is már megtévesztett a térkép, de a survival nézetben jól látszik, hogy ez a catch a felszínen van a mocsárban. Szóval hogyan lehet bemenni érte?
6618 levél
Válasz 16.12.18. 19:26 #281
GustyX
" Right click and hold, press Z (zoom is a toggle so there's no need to hold the key down), left click and hold, mouse-over targets. It locks on almost instantly."

Zoom-ot használod?

Leírás alapján semmi különöset nem igényel. Charge folyamatosan, zoom, lövés gomba nyomva tartva egy ellenségen, aztán áthúzni egy másikra.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
52196 levél
Válasz 16.12.18. 18:44 #280
Barthezz
Valaki le tudná írni érthetően, hogyan kell egyszerre 2, ill. 3 nyilat kilőni? A képességet aktiváltam és megnéztem már rá youtube videot is, elolvastam különféle leírásokat, de nekem azok a piros rombuszok nem jelennek meg az ellenfél fejein. Melyik gombot kell megnyomni, hogy működjön? Le tudná valaki írni, hogy kontrollerrel, valamint billentyűzet-egér párossal hogyan kell csinálni? (Vegyesen játszom, alapból a kontrollerrel, de nagyobb harcok esetén átváltok mindig bill + egérre.) Ahogy elnéztem a netet, nagyon sokan ugyanúgy tanácstalanok, mint én.
52196 levél
Válasz 16.12.12. 00:20 #279
Barthezz
Köszi, akkor a crafting tool 2.0-t veszem, hogy mehessek minél előbb a 3-as fegyverszintre (bár ha a shotit megkapom, akkor arra el fog menni a resource, mivel ott még semmi fejlesztés nem történt eddig). Viszont ugye amit írtál, az úgy értendő, hogy ha megveszem a crafting tool 2.0-t, akkor ha később a sztori folyamán ráakadok, akkor nem ezt fogom megkapni még egyszer, ugye, hanem a 4-es fegyverszintet nyitót? Mikor megkaptam a sztoriban a sima crafting tool-t, utána mentem pont a coin boltba és ott is kicserélték a következő szintre, szal gondolom a sztoriban megszerezve is ennek kellene történnie.
8931 levél
Válasz 16.12.11. 21:45 #278
davkar9
A játék során kettőt kapsz, elsőt az árok és nagy kapu résznél, másikat... na az meg nem mondom hol, most hirtelen nem jut eszembe. Szóval így is úgy is meg kell venned, ha a 4. szintű fejlesztéseket is akarod. Shoti szerintem nem szükséges, helyzeted alapján hamarosan úgyis kapod majd a sztoriból.
Simple. Eternal. Beige.
52196 levél
Válasz 16.12.11. 21:36 #277
Barthezz
dupla

De akkor már leíroim, hogy 22 óra játékidővel 45%-nál tartok, igyekeszem mindent 100%-ra, amit lehet és ebben a 22 órában benne van a Baba Yaga is, ami nem számolódik bele. Ha azt kivonjuk, akkor kb. 20 óra játékidő a játék fele, így helyes volt az a korábbi tipp, hogy a 100%-os végigjátszás ~40 óra. Hát ezzel elleszek még egy ideig.

(És akkor még a sztori végigjátszása után ott az Endureance mód, a Cold Darkness, a Blood Ties és a Lara's Nightmare DLC is, szal sztem ezzel a játékkal simán elleszek még 2 hónapig. )
52196 levél
Válasz 16.12.11. 21:36 #276
Barthezz
Semmi, utána rá is jöttem, hogy van iylen skill, csak eddig inaktív volt, mivel nem volt gránátvetőm. A következő szintlépésnél ki is fejlesztettem.

Van egy újabb kérdésem: Megint elég jól állok coin téren, a 2. szintes fegyverfejlesztéseim pedig szinte teljesen a maxon vannak, így gondolkodom rajta, hogy visszamenjek megint a coin boltba és megvegyem a crafting tool következő fokozatát, ami a 3-as fegyverfejlesztési szintet nyitja meg. A Gheotormal Valley-n kurva jól lehet farmolni és van már olyan fegyverem, ami egy lövésre leterít egy szarvast vagy egy őzet, 2-re pedig egy medvét, de vadmacskát is lehet vele elég jól gyilkolni, így elég gyorsan gyűlik a különféle resuorce-om a fejlesztésekhez. Kérdésem, hogy érdemes-e megvenni ezt a kütyüt és nekiállnom a 3-as szintnek, vagy hasonlóan a crafting toolhoz, a sztori folyamán amúgyis is meg fogom kapni? Mert ez esetben nem erre költeném a coinom, hanem megvenném a shotgunt. Melyiket javasoljátok megvásárolni?
52196 levél
Válasz 16.12.10. 21:53 #275
Barthezz
A coin boltos bácsihoz visszamenve megvettem a gránátvetőt a rifle-ömre. Nagyon faszántos, az egyetlen probléma viszont az vele, hogy össz-vissz 5 db töltényem van és hiába nyomom a középső gombot, nem tudok craftingolni újat az elhasznált gránátok helyett. Később ez a képesség elérhető lesz a játék folyamán ehhez a fegyverhez, vagy kell hozzá találnom mindig töltényeket?
52196 levél
Válasz 16.12.04. 15:39 #274
Barthezz
Hát ezt sajnálattal hallom. A 2013-as TR-ben az első néhány helyszín volt ilyen, utána már azonnal lehetett mindent maxra csinálni. Hát mindegy, akkor így tényleg jó sokáig elleszek vele.
32434 levél
Válasz 16.12.04. 13:14 #273
Creativ3Form
Nem emlékszem már pontosan mikor kapod meg őket, de az viszont biztos, hogy egy helyszínt se fogsz tudni úgy elhagyni majd, hogy ne kelljen később majd visszamenned. Ez direkt így van megcsinálva.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
52196 levél
Válasz 16.12.03. 23:40 #272
Barthezz
Ma befejeztem a Baba Yaga DLC-t. Nekem ez nagyon bejött! A bossfight sztem nem volt nehéz, viszont tény, hogy meglehetősen hosszú volt és sok részből állt, párszor pedig vissza kellett kapaszkodnom a terem aljáról, ha épp leestem. Nekem mindenesetre nagyon betalált, visszaidézete a régi TR játékok boss fightjait. A 2013-as remake-ben ezt elég gyorsan lerendezték és inkább QTE volt, szóval utoljára ilyen hosszú és összetett fight-ot az Underworld végén kaptunk. Maga a történeti csavar is bejött, csak kár, hogy idő előtt ellőtték, így a legvégén már nem ért akkora meglepetésként.

SPOILER
Pedig eléggé úgy tűnt, hogy most lépünk át a realitásból a misztikumba, de ezek szerint az új TR széria marad a földhöz ragadtabb elemeknél. Ügyes volt ez a Witch-es trükk. Nem mondom, hogy eredeti, filmekben ez sűrűn bevett klisé, de TR játékban még nem láttunk ilyet, az is biztos.


Ellenben a Wicked Wale 100%-ra kivitele eléggé felhúzott, mert majdnem annyi időt szarakodtam vele, mint amennyi az egész DLC volt, hogy aztán a youtube-ot segítségül hívva rájöjjek, hogy azért nem sikerül, mert nincs még meg egy eszközöm (grapple hook)... Erre azért figyelmeztethetett volna a játék és akkor nem cseszek el egy órát az időzítős feladvánnyal, aminek a végén így már értem, miért nem tudtam átugrani az utolsó szakadékot sehogysem... Nah meg van még 2 további doksi is olyan jelenleg még elérhetetlen helyeken, ahova feleslegesen próbálkoztam eljutni...

Most így nagyon kéne ez a grapple hook és a a szovjet zászlós challenge-hez a kés is, mikor kapom meg ezeket végre a történet során? Jó lenne, ha már végre úgy tudnék elhagyni egy helyszínt, hogy 100%-ra megvan és ne kelljen már később visszatérnem... Mert így tényleg végeláthatatlan időbe fog telni, mire 100%-ra kiviszem...
52196 levél
Válasz 16.12.01. 22:01 #271
Barthezz
"Memóriából is érdemes minél többet, ellenkező esetben nekiállhatsz főzni is töltés közben"

Jelentem, ez tényleg így van. Ahogy már írtam, én pont ezért a tábortüzek között lehetőség szerint gyalog közlekedem, mert gyorsabb, mint kivárni olykor 5 perc töltési időt. Viszont szerencsére ha már betöltött, utána folyamatos a játék az adott helyszínen belül, szóval ez még bőven elviselhető így és jobb is, mintha játék közben állna neki akadni és töltögetni.
9354 levél
Válasz 16.12.01. 12:11 #270
Kanduhrka
Videokari ennél a játéknál az egyik legfontosabb. 1 gigával semmi értelme nekivágni, még a 2-őt is simán be tudja zabálni. Memóriából is érdemes minél többet, ellenkező esetben nekiállhatsz főzni is töltés közben
horrorgeeks.blogspot.com
52196 levél
Válasz 16.12.01. 06:40 #269
Barthezz
Nézd, ha azt szeretnéd megtudni, elfut-e a gépeden, ott a "próbaverzió", hogy ezt leteszteld. Ennek hiányában tényleg csak találgatni lehetne. Az viszont tény, hogy minimumnak 2 GB-s kártya van előírva és több helyen is olyan infokat olvastam, hogy ez a legszűkebb keresztmetsztet a játék kritériumai között. De egy próbát ettől még simán megérhet. Nem tudom, a procid milyen és mennyi RAM-od van, de ha ezek a minimum felett vannak, akár kompenzálhatják is a videokártyád hiányosságait. Nekem ez a kettő ugyebár a minimum alatt van, a kártyám pedig megfelel az elvártnak és így pont határeset a játék futása, időnként sajnos így is beszaggat. Egy kicsit azért bennem van a félsz, hogy jön majd egy esetleges agyoneffektezett helyszín és ott megfekszik a gépem tőle, de valószínű be fogom tudni így fejezni.

Szóval sztem próbáld ki, nyomd végig az első 3 helyszínt minimum grafikán a lens flare effektet kikapcsolva (már amennyiben elindul) és el tudod dönteni, érdemes-e a jelenlegi gépedre megvenned.
314 levél
Válasz 16.11.30. 23:31 #268
CarRoy
Köszi szépen a részletes tájékoztatást. A legjobb tudomásom szerint a videókártyám csupán 1 GB-os, amin ezek szerint nem lenne igazán egészséges futtatni a játékot. Sebaj, majd egyszer úgyis sor kerül a cucc pótlására, tudok én addig várni vele.

Néztem videón, milyen ennek a jubileumi kiadásnak a kivitelezése, mert láttam, hogy van hozzá valamiféle albumszerűség és érdekelt ez hogyan is fest pontosan. Annyira mondjuk nem komoly, mint amilyenre számítottam, de hangulatos (főleg, hogy a DVD is abban foglal helyet) és az átlagos DVD megjelenésekhez még így is van benne legalább valami plusz.
52196 levél
Válasz 16.11.27. 15:18 #267
Barthezz
Adatlapomon megtalálod a pontos, jelenlegi konfigom (a budapesti gépemet nézd). Az MKX óta nem fejlesztettem semmit a gépemen (RAM-ot akartam venni az imént, de kiderült, hogy a jelenlegi alaplapommal gyakorlatilag lehetetlen 4 GB fölé húzni, így letettem róla). Viszont még az MKX előtt megvettem Crea eladóvá vált videokártyáját (GTX 760) és mellé egy erős tápot is. Nem tudom, te hogy állsz videokártya téren, de ha még egy régebbi darab lenne a gépedben, azt mindenképp cseréld (használt is jó, ahogy én is tettem), mert 2 GB alatti videokártya alatt meg sem érdemes próbálni a játékot, az nagyon kell neki. A többi régebbi hardver kompromisszummal, de elég neki, időnkénti beszaggatással, de így is a minimumnál eggyel erősebb, low grafikai beállítás mellett játszom, aminél már nem érdemes lejjebb venni. (Very low szinten ugyanis nagyon ronda a játék, low-on viszont majdnem olyan szép, mint medium-on és high-on.)

Ha tervezed a játék megvételét, várd meg sztem a karácsonyt, mert szinte biztos, hogy féláron lesz a teljes komplett, minden DLC-t magába foglaló jubileumi csomag. Nemrég egyik hétvégén 25 EUR volt így kompletten Steam-en, szóval esélyes, hogy karácsonykor is leakciózzák. Az meg tényleg nem pénz érte, pár hónappal ezelőtt minden DLC-vel együtt, az újakat még bele sem számolva 80 EUR lett volna a komplett pack.
314 levél
Válasz 16.11.27. 14:14 #266
CarRoy
Elgondolkoztam a játék megvételén én is, de az lenne hozzád a kérdésem, hogy fejlesztettél komolyabban gépet a Mortal Kombat X-es helyzethez képest? (bár ha jól tudom te később szerezted be azt a játékot) Mert ugye előtte ment itt fórumon a nagy diskurzus, hogy vajon elfut-e majd a játék a kicsivel a minimum alatti konfiguráción. A játék dobozán látam, hogy elég hozzá az i3-as proci, így inkább az a kérdés, hogy egy picit szerényebb RAM és videókártya mennyire számíthat itt. Olvastam a kommented végén, hogy elvileg szépen fut a lehetőségeidhez képest, csak gondoltam, így jobban betájolom, ha az MKX-hez viszonyítok.
52196 levél
Válasz 16.11.26. 23:23 #265
Barthezz
Csókoltatom az anyját annak, aki ezt a postagalamb vadászós melléküldetést kitalálta. Másfél órát b*sztam el rá, elképesztő mennyiségű galambot nyilaztam le tök feleslegesen és igyekeztem követni a térképen megjelenő zöld jel közepét, feltételezve, hogy a galamb mozgását mutatja. Végül kénytelen voltam a youtube-ot segítségül venni... Igazából az az idegesítő benne, hogy azért nem sikerült magamtól, mert teljesen félrevezetett a térképen mozgó zöld jel, mivel kurvára nem a galambot mutatta. Drága postagalambunk valójában olyan helyen volt, aminek a zöld jel a közelében sem járt. Onnan persze azonnal el is repült, amint becéloztam volna, méghozzá egy olyannyira lehetetlen helyre, ami youtube nélkül megint az életben nem lett volna meg. Nem tudom, ezt így, ebben a formában, teljesen félrevezető térképes jelöléssel, hogy gondolták a játék készítői, hogy meg lehet oldani...

Aztán a következő mellékküldetésnél megint átcseszett a térkép, ami miatt megint bele kellett lesnem egy 100%-os végigjátszásba. A térképen a melléküldetés helye fent a sziklák tetején egy lezárt, kinyithatatlan vasajtó mögött volt, itt is egy csomó időt csesztem el, hogy hogyan lehetne kinyitni, vagy valahogy bejutni mögé. Itt is utolsó tanácstalanságomban muszáj volt belelesnem egy végigjátszásba, ahol kiderült, hogy valójában tök más helyen van a küldetés kiindulópontja, ráadásul egy olyan barlangban, ahol már jártam és akkor még nem volt ott a két fickó, így eszembe se jutott visszamenni oda, pláne, hogy a térkép is tévesen jelölt megint...

A harmadik idegesítő dolog, hogy bár már automata fegyverem is régóta van, az alapfelszerelésnek számító kés még mindig nem szerezhető meg sehol, még a coin boltban sem lehet venni az árustól egy árva bicskát sem (van helyette persze mindenféle haszontalan szar), enélkül pedig nem lehet megcsinálni a szovjet zászlós challenge-et, mivel full hülyeség módon a csákánnyal nem vágható el a kötél, ahogy pisztollyal sem lőhető el, kizárólag a még nem létező késsel lehet elvágni a zsinórokat... Így mehetek majd vissza később ugyanide, ismét bejárva az egész területet, újra megkeresve a zászlókat, mert arra persze nincs lehetőség, hogy ha már a challenge nem megoldható egyelőre, legalább bejelölhessem a zászlók helyét magamnak a térképen és elmentsem őket... Fuck.


Ennyit a "negatívumokról", egyébként szédületes a játék, totálisan beszippantott magába és alig tudom abbahagyni. Ez a Soviet Installation egy olyan brutál nagy és összetett helyszín, hogy sok más játékban a teljes alaptörténet nem tesz ki ennyit. Amellett, hogy a fő szál is bejárja az egész területet, sorra kapom a mellküldetéseket, tele van továbbá megannyi rejtett hellyel, challenge tombbal, kriptával, collectable cuccal és még a Baba Yaga DLC is innen indul, amibe bele sem tudtam egyelőre kezdeni, plusz még mindig van a területnek egy olyan része, ahol nem jártam (majd a fősztori folytatódik itt, amit most jó időre félre is tettem a mellékágak miatt). Egyszerűen hihetetlen nagy a játék! Káprázatos világot alkottak meg a Square Enix-nél.

Mint látható, rágyúrtam végül a 100%-os végigjátszásra, ami így minimum duplázza, de inkább triplázza a játékidőt, szóval nem tudom mikor fogok a végére érni, mivel csak a Soviet Installation helyszínben vagy benne van eddig 8 óra játékidőm és még így is nagyon sok hátra van csak ebből a helyszínből. És állítólag lesz még egy ilyen giga helyszín később is a játékban a Geothermal Valley révén, szóval...

Egyébként szerencsére úgy néz ki, tényleg elég lesz hozzá a gépem, de csak éppenhogy. Általában akadás nélkül megy minden, viszont a mozgalmas események közepette elég rendesen beszaggat, de szerencsére még játszható marad. A gulágból menekülős résznél, amikor a helikopter szétlőtte körülöttem a terepet és robbant minden, nagyon durván leesett az FPS és meg is ijedtem, hogy mi lesz így, de szerencsére így is le tudtam hozni ezt a részt meghalás nélkül. Ilyenkor jön ki gondolom a procim gyengesége, ami a minimumot sem üti meg és ilyenkor a videokártya is kevés, hogy teljesen kompenzáljon. A RAM inkább a hosszabb töltési időkben jön ki, de ez még kibírható. Vélhetően lesz még ilyen látványos effektekkel telített akciórész, de ha ezeket túléli a gépem, akkor menni fog a végigjátszás.

Eddig masszív 10/10 a játék, a hsz-em elején írt bosszankodások ellenére is.
52196 levél
Válasz 16.11.22. 15:28 #264
Barthezz
Köszi, akkor sztem ha odaérek, útba ejtem, állítólag a teljesítés után kapott reward-ok is elég jól jönnek majd a játék során. Attól tartottam, esetleg olyan fightok lesznek, amihez a jelenlegi fegyvereim és állóképességem kevesek lennének, de szerencsére akkor nem így van.

A "külső" DLC-k esetén amúgy, mint pl. a Cold Darkness Awakens, vagy a két új Croft Manor-os DLC, jön majd át a karakterünk a main storyból a skillekkel és fegyverekkel, vagy nulláról indulunk ezekben? Az Endurance gondolom utóbbi, de a többinél is ez lenne a logikus.
4721 levél
Válasz 16.11.22. 14:40 #263
Christoph
Az a bossfight inkább ügyességi, olyan szempontból nehezebb, de meg lehet csinálni minimális felszereléssel is. Meg végig adogatja a felszerelést a pálya. A baba yaga viszonylag hosszú rész, arra készülj fel. Nem extrán, csak nem egy szokványos tomb.
Amúgy hangulatos rész, nekem az egész játékból az maradt meg leginkább, jól sikerült dlc.
52196 levél
Válasz 16.11.22. 10:41 #262
Barthezz
Vasárnap elég sokat toltam, kb. 5 órát egyhuzamban és szerencsére úgy néz ki, hogy egy-két ideiglenes beakadást leszámítva teljesen játszható a minimumnál eggyel erősebb grafikai szinten. Ez most végre kijött, mert a Soviet Base nagyon monumentális helyszín. A játék első elindításakor fél óra után előjövő brutális akadást így vélhetően a high grafika okozhatta, ott jöhetett ki a procim gyengesége, mivel azóta szerencsére nem produkált ilyet a játék. A kevés RAM jelenleg csak abban ütközik ki, hogy nagyon hosszú a töltési idő az új helyszínek és a fast travel esetén, amit azért még elviselek. Persze jellemező, hogy tényleg annyira sokat tölt ilyenkor, hogy inkább gyalog közlekedem a tábortüzek között.

A játék amúgy teljesen magába szippantott. Ez a Soviet Base pedig vmi brutálisan nagy helyszín, kb. mint az előző rész Coastal Village-e volt. A vasárnapi 5 órámból 3 és felet / 4-et itt töltöttem és kb. most lehetek a helyszín felénél. Persze igyekszem maxon csinálni, így amit lehet, összegyűjtök, valamint a mellékküldetéseket is megcsinálom és a tombokat is felderítem.

Megtörtént az első komolyabb történeti csavar is, kimondottan tetszett. A hátulütője ennek a fordulatnak, hogy most megint 0 felszereléssel vagyok, remélem nem véglegesen veszett el mindenem, mert nagyon sok nyersanyagot gyűjtöttem és a fegyvereket is sokat upgrade-eltem, a hangtompítót is pont az ominózus esemény előtt vettem meg...

Az Ancient Tomb pedig egy picit visszahozta a régi TR-ek hangulatát: Végre egy kissé összetettebb, hosszabb mechanikus puzzle képezte a lényeget, amiben egy kis ügyességi és időzítési rész is helyet kapott, pont mint régen.


Az lenne a kérdésem, hogy utánanéztem és nemsokára elérek ahhoz a ponthoz, ahol a Baba Yaga DLC jön. Ezt érdemes most menetközben beiktatnom minimális kifejlesztett skillel és az alapfegyverekkel, vagy inkább a játék végén érdemes majd visszatérni ide, mikor már kellően megerősödtem? Mert állítólag elég kemény a végén lévő bossfight, amihez még a játék kezdeti szakaszán attól tartok, gyenge lenne a karakterem.
52196 levél
Válasz 16.11.20. 09:26 #261
Barthezz
Köszi a tippeket, mondom, még az elején vagyok, ezért kérdeztem rá ezekre, hogy feleslegesen ne raboljam az időm végeláthatatlan farmolással és takarékoskodással. A 100%-os teljesítés viszont ettől még célom, ahhoz nem kellenek a fegyverfejlesztések és minden maxra felhúzása, hanem az egyes területek 100%-os teljesítése szükséges. Problémát ebben egyedül a challenge-ek okozhatnak, de elsőként éppen ezért azt a skillt fejlesztettem ki, ami survivor nézetben ezeket is megmutatja, meglátjuk, ez elég lesz-e. (Syriában magamtól a lelőhető bizbaszok felét találtam meg, pedig minden lehetséges helyen körbenéztem 360 fokban.) A coinokkal nem lesz gond sztem, mivel azok kivételesen a 100%-os teljesítéshez is kellenek, így azokat gyűjtöm és a térkép is egy idő után jelöli őket, ilyenkor meg bekapcsolható rájuk a waypoint és már meg is vannak. Vadászni viszont nem fogok így akkor, az őzeket, szarvasokat lehetetlen elejteni, mert kibírnak jópár lövést, aztán mindig elszaladnak.

A kontroller nekem az irányításra kézenfekvőbb, szóval azt meghagyom, viszont a nagyobb lövöldözős részeknél lehet visszakapcsolom a billentyűzet + egér kombót, ha a célzás máshogy nem megy. Másrészt muszáj is gyakorolnom ezt amiatt, ha vmikor egyszer Magyarországra is megérkezne a PC-s PS Live és az Uncharted széria. Ott csak a gamepad lesz az egyetlen irányítási opció. Persze ez még sztem évekre van.

Akkor már csak a gépem bírja ki a játékot a mozgalmasabb részeknél, mert úgy tűnik, nincs lehetőség a jelenlegi alaplapommal a 8 GB RAM bővítésre (ld. Új gép topic)...
8931 levél
Válasz 16.11.20. 08:14 #260
davkar9
Milyen ökörségeket írtok már. Open world és gyűjtögetés... Ez az elején egy crafting tutorial, a játék többi részében utána nem gyártottam magamnak lőszert. Tele van vele a pálya, ellenség is dob maga után, skillel pedig a nyilakat is szépen vissza lehet szedni. Felszerelést persze, hogy nem egyből tudod legyártani, de az is szépen jön majd. Itt is vannak skillek, amivel több nyersanyag jön. Úgysem akarsz mindent szóval elég ahhoz gyártani, amit használsz. Én még a legelső végigjátszásomnál farmoltam az elsőn a szarvasbőrt, de kiderült, hogy fölöslegesen mert egy másik nagy területen lesznek még, tehát csak azokat öld meg akik az utadba kerülnek, nem kell őket külön kergetni. Ami a te esetedben problémás az az érmegyűjtés. Feketepiaci pénz, az ott megvehetőek közül egy dolog van ami "szükséges", de mivel nem 100%ra mész ezért az is kihagyható. Fegyverfejlesztés 4. szintjéhez való kütyü, de az "időrablás" összeadódik, mert ahhoz salvage után is kell nézned. Ráadásul minden fegyver minden fejlesztése nem is oldható meg sima játékkal, ahhoz az utolsó zónában kell keményen farmolni. De megint az a helyzet, hogy ezek sem kellenek, ahogy Crea is írta az íjjal bőven el lehet lenni. Kontrollert dobd a fenébe, nincs itt kisezer gomb, fejesek osztogatásához viszont kell az egér.

tldr: haladj a magad nyugodt tempójával a történettel, csak azt szedd föl, ami az utadba esik, nyílvisszaszedős skillt szerezd meg, használj íjat és lopakodj, kontrollerről válts át bill-egérre.
Simple. Eternal. Beige.
52196 levél
Válasz 16.11.20. 01:06 #259
Barthezz
Köszi, megkeresem, a többit pedig meglátom. Nekem ilyen köztes harcmodor általában, ami fekszik, de még nagyon az elején tartok, hogy ezt felmérjem.

GustyX: Openworld-től azért messze van, a fő szál alapvetően lineáris és bár nagyon az elején vagyok, kb. hasonlónak tűnnek a területek felépítései is az előző részhez, szóval a térképet segítségül véve elveszni nem lehet a területeken. A gyűjtögetés terén viszont valóban nagyon elszálltak és én is attól tartok, hogy erre nem lesz időm. Kb. minden tárgyat, felszerelést úgy kell összerakni a 20 féle alapanyagból, olyan szinten, hogy még ruhaanyagot is lehet gyűjteni, amiből nagyobb táska készíthető, mert persze mindennek a max. mennyisége limitált, így előre bespájzolni se lehet, ha valamiből sokat találna az ember. De ezt egyelőre 3 helyszín után mondom, amiből ez a gyűjtögetősdi is csak a legutóbbin indult meg, szóval a többiek pontosabban tudnak erről nyilatkozni.

Jó a játék, de inkább survival ez is és nem a klasszikus akció-kaland Tomb Raider. Ha nem TR lenne, egy ilyen nagy fejszébe nem vágnék bele magamtól, az a 3-4 óra, amit hétvégente rá tudok összesen szánni, kevés lesz a gyors előrehaladáshoz.
6618 levél
Válasz 16.11.20. 00:26 #258
GustyX
A leírtak alapján ez nem az én jatekom, thx to god ez is idopazarlós-gyűjtögetős open World...
Köszi, erre sem idő, sem energia, sem hangulat.
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
32434 levél
Válasz 16.11.19. 23:42 #257
Creativ3Form
Nem emlékszem már pontosan, de asszem az irányítás beállításoknál lehet ki és be kapcsolni a célrásegítést. A nyersanyag gyűjtés meg ha jól emlékszem, akkor attól is függ, hogy hogyan játszol. Én nem nagyon gyűjtöttem semmit, mivel én 90%-ban a hangtompítós stukival nyomultam, az íjat és a hozzá használatos robbanófejes, mérgező és egyéb nyilakat csak keveset használtam. De több olyan eset is lesz, amikor bizony vissza kell menned régebbi, a játék elején megismert területekre, és ott szétnézni. Én a képességekből először mindig a csaj bíróképességét gyúrtam fel. Több sebzést viseljen el, ha magasabbról esik le, az érkezésnél ne sérüljön annyira, ha a fáról, lesből ráugrik valakire, akkor azonnal kitudja végezni, illetve a közelharci, csáklyás képességeit fejlesztettem fel. Aztán jöttek a több lőszert tudjon cipelni képességek. De ez is embere válogatja. Asszem innen a fórumról is voltak többen, akik szinte csak az íjat használták, semmi mást.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
52196 levél
Válasz 16.11.19. 23:31 #256
Barthezz
Pedig pont egy fejlövést betaláltam ma. Igaz, állt egy helyben az ellenség és lesből lőttem le. Ezt a célzásrásegítést hol és milyen név alatt találom?

A gyűjtögetős kérdésemre is tudsz vmit mondani? Mert picit tényleg aggaszt, hogy még a sima mezei nyílvesszőhöz is kétféle alapanyag kell, így jelenleg azt látom, hogy nagyon be kell osztani mindent, ha nem akarok a következő harcban lőszer nélkül ott állni. Emellett pedig a fejlesztésekkel is jó lenne haladni, amihez szintén millió féle és számú alapanyag kell, ahogy átböngésztem a lehetőségeket.

Illetve skill pontok terén mire érdemes rágyúrni a játék elején? Itt is elég tanácstalan voltam, de végül a survival instinct-eket kezdtem el gyúrni.
32434 levél
Válasz 16.11.19. 23:19 #255
Creativ3Form
Lesznek nehezebb boss harcok, de amúgy a menüben be lehet állítani a célzásrásegítést. Az sokat segít. Fejlövéseket nem fogsz vele osztogatni, de a pontosságod nőni fog.
Az lenne a világon a legnagyobb business, ha mindenkit megvennék annyiért amennyit ér, és eladnám annyiért amennyit hisz magáról!
52196 levél
Válasz 16.11.19. 23:13 #254
Barthezz
Ma letoltam a következő szakaszt, a Siberian Wilderness-t, szerencsére most nem akadt ki közben. Abban bízom, hogy így a 2. legalacsonyabb grafikai szinten, játék előtt újraindítva a gépet és semmi más programot el nem indítva végig fogom tudni játszani, de persze a mozgalmasabb helyszínek még gondolom hátravannak.

Eddig viszont nagyon feelinges a játék, tényleg leesik az állam sokszor a látványtól. Másrészt viszont az az érzésem, hogy sajnos ez a játék elsősorban olyanoknak készült, akiknek rengeteg idejük jut játékra, annyira sokrétű az egész. Épp emiatt az lenne a kérdésem, hogy ez a brutális mennyiségű kb. 20 féle gyűjtögetni való, amit fejben sem lehet tartani, mennyire okozhat problémát később az előremenetelben, ha teszem azt kifogyok az egyikből és pont nem találok belőle, amikor épp arra lenne szükségem? A medve megöléséhez pl. poison arrow kellett és mire a medvéhez értem, a 2 db-ot, amit a tábortűznél csináltam, ellőttem a Trinity embereire. Visszamentem a legelső barlangba, ahol gombát találtam, de nem termelődött újra a gomba, így az volt a szerencsém, hogy a medve barlangjában is végül adott a játék egy gombát. Szóval kell-e takarékoskodnom a nyersanyagokkal és fejben tartatnom precízen, hogy melyikből mit lehet készíteni és nem elpazarolni őket kevésbé hasznos dolgokra, vagy nyugodtan játsszam és ha vhol vmelyik mindenképp kell, akkor fog adni a játék, mint a medve előtt is tette? Csak mert ha előbbi a válasz, arra nekem ilyen minimális szabadidő mellett nem lenne energiám. Kissé sztem túlbonyolították ezt a dolgot, egy TR játékba sztem tizedennyi mikromenedzsment nem kellene, ez inkább egy RPG-be való.

A másik gondom, hogy egyelőre borzalmasan tudok célozni a gamepad-del. Lassú vagyok és pontatlan is, egyáltalán nem érzem úgy, mint az egeret. Viszont nem akarom billentyűzetről tolni, mert rengeteg action gomb van, ami meg gamepad-ről kezelhető sokkal inkább. Mennyire lesznek nehezek majd a későbbiekben a harcok? Végig lehet tolni úgy, hogy bénán lövök gamepad-del? Mert jelenleg mire végre becélzok és lövök, addigra tízszer lelőnek...
52196 levél
Válasz 16.11.14. 09:47 #253
Barthezz
Eddig nekem feelinges a hó, bár inkább a sivatagban voltam, mivel csak az első 2 helyszínt toltam le ugyebár. Egyiptom valóban jöhetne a következő játékban, sztem a legjobb TR helyszín, bár ehhez a túlélős vonalhoz sztem kevésbé passzol, Egyiptom inkább a profi kalandor Lara terepe. Másrészt a legutóbbi mellékág, a Lara Croft and the Temple of Osiris Egyiptomban játszódott végig, így nem hiszem, hogy egy ideig újra előveszik ezt a helyszínt.
9354 levél
Válasz 16.11.14. 00:24 #252
Kanduhrka
Én is pár hete vittem végig először a 2. részt. Csodálatos a játék grafikája és tényleg nagyon sok apróságra odafigyeltek a készítők. Viszont én azért remélem, hogy a 3. részben egy deka hó se lesz, mert a játék végére már komolyan depressziós hangulatom lett - sőt azt kell mondjam, hogy a játék eleji Szíria jobb lett volna, ha végig marad. Persze ettől még kurva jó játék, de na A folytatásban lehetne mondjuk Egyiptom
horrorgeeks.blogspot.com
52196 levél
Válasz 16.11.13. 19:02 #251
Barthezz
Nah, úgy tűnik, a high grafika és a háttérben futó Windows programok voltak tegnap a gond. GustyX tanácsa bevált és valóban arról volt szó, hogy menetközben tegnap hiába vettem lejjebb a grafikát, eleve így kell elindítani a játékot, előtte újraindított géppel. Szóval most low-on játszom és találtam neten egy olyan tanácsot is, hogy a lens flare nevű effektet kapcsoljam ki. Így viszonylag magas FPS-en, gyakorlatilag akadás nélkül játszottam másfél órát, egyedül Szíria végén szaggatott be picit, amikor megérkeztek az orosz katonák, de aztán helyreállt a játék. Ezen a szakaszon egyébként többször leestem, de pillanatok alatt visszatöltötte az autosave-et és azonnal ki tudtam lépni a Windows-ba a helyszín befejezése után. A RAM-ot azért megveszem, nem fog ártani neki.

Egyébként tényleg káprázatos a játék és minden apró részletre figyelnek. Szíria elején a szikláról lenézve más is észrevette a robbanásokat a közeli városban? Ezek szerint a játék már a polgárháború kitörése után játszódik.
52196 levél
Válasz 16.11.13. 13:58 #250
Barthezz
Tudom, de szerencsére a minimumnál az i3 szerepel, még ha az enyémnél egy erősebb széria is van feltüntetve. Az MKX-nél sem volt gondom, pedig ott a minimumnak volt előírva az i5. Viszont ha procit bővítek, akkor komplett új gépet veszek már, de ezt csak akkor fogom megtenni, ha már kompromisszummal sem fog elfutni ezen semmi, ami érdekel, ez pedig még pár év sztem, mivel a TR-en kívűl egyszerűbb, kevésbé gépigényes játékokkal játszom. A szabadidőmbe is azok férnek bele, itt csak lestem, amikor ránéztem az iventoryban az össz collectible típusra és mennyiségükre, szóval lehet, hogy mégsem a 100%-os teljesítés lesz a célom.
19727 levél
Válasz 16.11.13. 13:38 #249
Peace
Azért egy jóféle i5-ös nem árt a játékhoz a 8GB mellé.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
52196 levél
Válasz 16.11.13. 13:34 #248
Barthezz
Az a brutális, hogy még low grafikán is, amikor bementem a barlangba, lengedezett a pókháló a falon, ami szálanként kivehető volt. A tájról már nem is beszélve, amikor a szikla peremére kiállva körbenéztem. Sok különbséget nem vettem észre a high-hoz képest, de amennyiben tényleg a RAM a gond, akkor vissza fogom tudni lőni a grafikát, hiszen a high-t a játék javasolta a videokártyámat megvizsgálva, bár nem tudom, ilyenkor a procit is hozzánézi-e. Ma még teszek újra egy próbát vele, újraindított géppel, elölről kezdve a kampányt, hogy le tudjam tesztelni, valóban a visszatöltések okozzák-e a gondot (Szíriában nem igazán volt eddig olyan helyzet, ahol meghalhattam volna, a tutorial pálya több ilyen eshetőséget rejt és a cutscene is sokkal több közben), amennyiben megint beakad az x-edik visszatöltés után és játszhatatlanná válik ezután, akkor szinte biztos, hogy a RAM a probléma, azt meg könnyen orvosolni tudom (legalábbis remélem, hogy a kinézett példányt kezeli az alaplapom, mielőtt elhozom a boltból, azért rákérdezek).
19727 levél
Válasz 16.11.13. 12:45 #247
Peace
8 GB alsó hangon kell neki. De le a kalappal a fejlesztők előtt, mert HD7870-essel is nagyon szépen ment high detailen!!!
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.