Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Beszélgetés a játékokról

»» Disco Elysium

4337 levél
Válasz 19.11.08. 22:07 #2
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Így öt nap játék után:

Eléggé erősen majdnem irodalmi szintű a nyelvezete, de mivel nem kapják el a szövegeket, ha nem tudok valamit, kiszótárazom. Eddig nagyon jól megírt szövegek vannak benne, a karakterek, akikkel eddig beszéltem, mind megkapták a saját egyediségüket, a világ és a város, ahol játszódik is érdekesnek tűnik, annyi kritikával, hogy igazából a múlt századeleji világunk egy kicsit más színezetben (eddig).

Az, hogy a huszonnégy testi-elmebeli képességed, a tárgyak beszélgetnek veled és egymással, rólad, a dolgokról, vagy ahogy reagálnak arra, amit mások mondanak, olykor igen vicces és igen őszinte, megnyíló beszélgetéseket eredményez. A ruházatod egyes elemei egyaránt lehetnek negatív és/vagy pozitív módosítók, és a képesség szintje ezekkel együtt határozza meg, hogy a dobókocka dobással együtt a beszélgetésben való előbbre jutásban vagy egy helyszínen véghezvihető tettben egy adott irányban sikeres leszel-e vagy sem, és az alacsonyabb szint nem feltétlen jelent bukást, ahogy magas sem sikert (bár nagyobb az esély rá). Nem mindig ugyanaz a képesség kerül tesztelésre. Ugyanezzel a módszerrel kerül tesztelésre, hogy fel tudod-e tárni egy bűnügyi helyszín eseményeit.

Kétféle "csíkod" van: életerő és hangulat. A hangulat pontjaid azt határozzák meg szerintem, hogy mennyire vagy összeszedett adott szituációkban, ezt még nem mértem fel teljesen. Mindkettőhöz találni "gyógyszereket" a világban, bár még nem használtam egyiket sem. Elvileg a napi, kötelező alvással helyreállnak, én még csak az első napon járok, mivel már nem sok van hátra alvásig, egyelőre nem "gyógyítom" meg egyiket sem.

Ha már szóba került az alvás. Egy apróbb tipp és és tanács, aminek utána olvastam, mert ugyebár, amíg nem találsz szállást, ahol ingyen alhatsz (erre elvileg a játékbeli harmadik napon lesz lehetőséged és ez még nem spoiler), addig a helyi hotelben kell megszállnod éjszakára, és ha nincs elég pénzed, vissza kell töltened korábbi állást, hogy legyen, mert az éjszaka a világ hajnali kettőkor megakad (és az üzletek, ahol elhatsz, vagy leadhatod az üveget, már bezártak). Ezt a készítők maguk javasolják (a visszatöltést). Szóval igazából ez egy kicsit felróható hibának, mert nem tudsz a padon aludni, mondjuk úgy, hogy a egészségpontjaidból és a hangulatpontjaidból vesztesz büntetésként.

Egy éjszaka 20 világbeli pénz, szerencsére az első nap végéhez közeledve már bőven három éjszakára elegendő összeg áll rendelkezésemre (de vannak, akik kevésbé), szerencsére nem kellett zálogba adni a küldetéstárgyakat. Mivel egy alkoholista, emlékét vesztett, lecsúszott rendőr vagy, így elsősorban a főtéren található nylon szatyorba lehet üres üvegeket gyűjteni, bedobni az italautomatába; lejmolni ; elszórt pénzeket gyűjteni; kukázni, a talált tárgyakat eladni.

A játékbeli idő, ha csak mászkálsz, nem telik, a beszélgetések fogyasztják az időt, értelemszerűen a rövidebbek kevésbé, a hosszabbak jobban.

A társad, Kim szintén érdekes figura, egyszerre viseltet az irányodba megvetéssel és tisztelettel. A történet pedig egy akasztott ember körül mozog, ezt kell kinyomoznotok, de maga a város is adja a további ügyeket, amik vagy kapcsolódnak közvetve az ügyhöz, vagy nem. Javarészt beszélgetésekből áll egész játék, meg a szereplők közötti mászkálásból.
4337 levél
Válasz 19.11.04. 22:52 #1
Juraviel.Ihuan.Bedvin
Nos, elcsábultam és megvettem, holott van egy pár megkezdett játékom. Tudom, hogy nemrég itt volt a GreedFall, most aktívan lehet nyomni a The Outer Worlds-öt, mégis itt van ez a kis gyöngyszem, ami pár hete került a figyelmem középpontjába és valóban az év egyik videojátékos meglepetése lehet.

Úgy gondolom helye van itt, hátha más is kedvet kap hozzá. A játékban egy emlékeit vesztett és lecsúszott, alkoholista nyomozót alakítunk. Az elején három rendőrarchetípus már össze van állítva, én egyedit indítottam.

A megszokott szerepjátékos alapkészségek csak minimális átfedéssel feleltethetőek meg az itteni, négy főbb képességcsoportnak (intellektus, psziché, fizikum, motorikus). Csoportonként hat, összesen huszonnégy tulajdonság áll rendelkezésünkre, olyanok pl. mint a logika, retorika, akarat, empátia, kitartás, elektrokémia, kéz/szem koordináció, érzékelés stb. Érdemes elolvasni a hosszabb leírásukat, mert a nagyon alacsony és a túl magas szinten egyaránt vannak negatív hatások.

Lényegében a játék során az elmebeli és testi a képességeink a fejlettségük szintjéhez mérten szólnak hozzánk, közbe, reagálnak egy szituációra vagy a másokkal folytatott társagásra, tanácsot adnak és még beszélgetni is lehet velük. Eleve azzal kezd a játék, hogy az ősi gyíkagyaddal és a limbikus rendszereddel beszélgetsz a nemlétről és hogy abban maradj-e. Még csak két és fél órám van benne kb., használnom kell hozzá egy kicsit a szótárat, de eddig nagyon tetszik, szerintem bőven lesz benne lehetőség, hogy valóban eltérő utak legyenek bejárhatóak.

Pl. a cikkíró és egy játékos, akinek belenéztem a végigjátszásába, rögtön az elején az első emberrel, egy nővel folytatott beszélgetésük teljesen másképp alakult, mint az enyém. Én pl. ki tudtam kérdezni a nőt, míg pl. a YT-os csak szabadkozni tudott a szavaiért. És ez még csak az eleje, kíváncsi vagyok mennyire összetett rendszer működik majd alatta.

A Steamen és GOG-on is elképesztően jók az értékelések, szinte nincs is negatív, elenyésző. Úgy tűnik, hogy tényleg remekül sikerült.

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.