Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Fórum

Nem számítástechnikai témák

»» Tömegközlekedés

52271 levél
Válasz 17.05.03. 16:05 #980
Barthezz
Örülök, hogy megoldódott és akkor tényleg a sofőr hibázott, nem a jegyelővételes rendszer omlott össze szerencsére.

Pyro: Én az említett változás óta nem tapasztaltam ezt és nagyon régóta nem látok álló utast ezen a vonalon. De hozzáteszem, hogy többnyire a közvetlen járattal utazom, a Hévíz-Keszthelyen átmenő esetén lehetséges, hogy a zalai szakaszra engedélyezik az álló utast, mivel ott nem kötelező az elővétel, a tófürdő miatt pedig néha rengeteg az utas.
52271 levél
Válasz 17.05.03. 16:03 #979
Barthezz
Igen, ez így elég szemét rendszer, hiszen már kifizetett szolgáltatásról van szó és nagyon nem mindegy, mikor megy haza az ember. Ez az orvos is kitörölheti a kártérítéssel a seggét, ha emiatt ugrott a megbeszélt konzultációja. Ezért lenne jó egy állami szabályozás erre vonatkozóan, ami megtiltaná ilyen előnytelen szerződési feltételek alkalmazását. Természetesen vészhelyzet, gyanús személy esetén, tehát indokolt esetben, az utasbiztonságra való tekintettel továbbra is megtartva a leszállítási jogot.
16295 levél
Válasz 17.05.03. 15:20 #978
david139
Én sem láttam még álló embert ezen a vonalon, viszont Kalocsa-Szeged között mindennapos volt, mert sosem fértünk volna fel a buszra.

Közben válaszolt a Volán, a sofőr volt a hibás, jól megszidták és visszakapom a jegy árát.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
20674 levél
Válasz 17.05.02. 22:43 #977
Pyrogate
Pedig tök általános ezen a vonalon, eddig kb. 10x utaztam és 7x tuti volt ilyen. A másik háromnál nem volt tele a busz.
Szenvedély nélkül a foci halott.
20674 levél
Válasz 17.05.02. 22:41 #976
Pyrogate
A vásárlási feltételeknél elfogadod, hogy a kapitány felszólítására távoznod kell a gépről. A kapitány pedig kb. akárkit leszállíthat, a belső szabályzatok alapján egy ilyen esetben egyértelműen dönthet. Geci egy rendszer, de ha felszólítanak a távozására, le kell szállnod. Ha a 4-5 éves gyereked mellől vesznek le, akkor leszállsz vele együtt.
Szenvedély nélkül a foci halott.
52271 levél
Válasz 17.05.02. 22:34 #975
Barthezz
Ezzel viszont a saját állását veszélyeztette, szabály ugyanis kb. 10 éve, hogy álló utast távolsági járaton szállítani nem lehet, mert rendkívül balesetveszélyes. Ha történt volna vmi gond, a sofőr nagyon durván megszívta volna.
52271 levél
Válasz 17.05.02. 22:33 #974
Barthezz
Nah ez meglepett, hogy pont ez a vonal. Valószínű az van, amit mondasz és a sofőr lehetett balfasz.

Vagy esetleg a Hévízen és Keszthelyen át közlekedő járatokon másként működik ez a szabály, hiszen sokan csak ezekig a városokig utaznak, majd a helyükre felszállnak ugyanennyien. Persze az elővételes rendszernek ezt is kezelnie kellene, hiszen "-tól -ig" veszünk jegyet, a rendszer látja, hogy adott hely honnantól szabadul fel. Persze ez esetben már cetlit tenni rá nem lehet. Az is lehet, hogy Hévízen nincs kötelező elővétel és ez kavar be. De már eladott helyre akkor sem lehetne leültetni senkit.

Én elsősorban a közvetlen járattal utazom amúgy, ami nem megy be Hévízre és Keszthelyre, ezeken tökéletesen működik a rendszer.
20674 levél
Válasz 17.05.02. 22:33 #973
Pyrogate
Én ugyan nem utazom gyakran busszal, de a múltkor simán felszálltak még emberek, akik végigállták a pest-újváros utat (1:20 óra), mert hely már ugyan nem volt, de a sofőr engedte h álljanak.
Szenvedély nélkül a foci halott.
52271 levél
Válasz 17.05.02. 22:27 #972
Barthezz
Ezt felfogni sem bírom én sem, hogy történhetett meg. Eleve ezt az egész túlfoglalásos dolgot jogszabályokban betiltatnám (persze ehhez egyenként kéne betiltani a légitársaságok székhelyét szolgáló országokban), hiszen nem arról van szó, hogy azt akarják bebiztosítani, hogy minden jegy elkeljen, hiszen ez eleve megtörténik, hanem a helyek 105%-a után akarnak jegyárbevételt beszedni. De ha már fenn is áll ez a helyzet és nagyon elnézőek vagyunk, akkor még az esetben valamelyest elfogadható ez az egész, ha egy utas önként vállalja, hogy elmegy későbbi járattal a kompenzációért cserébe. Ha senki nem vállalja, akkor viszont a légitársaság így járt és ez esetben a saját alkalmazottjukat kellene egyértelműen otthagyni.

Ez viszont, hogy kisorsolják, majd erőszakkal leszedik a fizető utast a gépről... Ez kb. olyan, mintha vennék a boltban egy csokit, majd utánam szaladna a boltos, leütne, megrugdosna és visszavenné a kezemből a csokit, majd eladná egy másik vevőnek még egyszer. Mégis mit képzelnek? Ez konkrétan kimeríti a csoportosan elkövetett rablás fogalmát, megspékelve a testi sértéssel. Ami ezen a repülőn történt, az nem pusztán polgárjogi, hanem büntetőjogi kategória.

Másrészt felmerül bennem a kérdés: Mi lett volna akkor, ha egy olyan vkit sorsolnak ki, aki nem egyedül utazik, hanem a családjával? Még jobban feszegetve a határokat: Ha mondjuk ez a férfi a 4-5 éves gyerekével utazott volna kettesben? Akkor is leszedik gyerekestül, vagy esetleg elviszik a rémült gyereket egyedül?
16295 levél
Válasz 17.05.02. 21:19 #971
david139
Hát pedig mindez a Zalaegerszeg-Budapest vonalon történt
Balatonszentgyörgyön szoktam felszállni, vagy Hévízről vagy pedig Zalaegerszegről induló buszra. És igen, néha kint vannak a kis foglalást jelező cetlik, bár ez inkább ritka, mint általános, de azért fel szoktam férni a buszra.
Szerintem az történt, hogy húsvét volt, aztán a nagy sofőrhiányban behozták ez a pimpós bácsikát, aki azt sem tudta, hogy mi fán terem az elővétel, és simán adta el a jegyeket, amíg lehetett hová leülni.

Azt amúgy el is felejtettem említeni, hogy mikor közölte velünk, hogy betelt a busz, még azt is mondta, hogy majd jön a mentesítő járat. Nagy nehez sikerült elérni egy volánt telefonon, ahol közölték, hogy ilyen még véletlen sem lesz, mert be se jelentette, hogy itthagyott, minket a g*cibe Szóval jófej volt. Végül 1 órával később sikerült párunknak felkéreckedni egy buszra, a többiek nem tudom még meddig álltak ott

--

Az overbookingos balhét én is olvastam, szerintem abszolút nonszenz. Ha elmegy az ember, ha nem, fizetett azért a helyért... Ez olyan, mintha vennék egy autót, de ha épp nem használom, akkor elviszi valaki más.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
9371 levél
Válasz 17.05.02. 16:13 #970
Kanduhrka
cikkhez: "A légitársaság ugyan bocsánatot kért, de hozzátette, mivel az utas annak ellenére sem volt hajlandó leszállni, hogy felajánlottak nekik egy másik járatot vagy utalványt, „kénytelenek voltak” leszállítani."

Szégyen. Mi az, hogy ha nem jelentkezik senki, akkor véletlenszerűen választunk egy utast, és le kell szállnia, és ha ellenkezik, akkor a biztonsági őrök letépik a járatról
horrorgeeks.blogspot.com
52271 levél
Válasz 17.05.02. 09:53 #969
Barthezz
Igen, repülőkön ez bevett szokás, bár sztem óriási szemétség az utasokkal szemben.

A napokban ez az eset kavart nagy vihart, nem tudom olvastátok-e:

A biztonsági személyzet erőszakkal rángatta le az utast a repülőről és még meg is verték. Az illető orvos volt, egy páciensével volt megbeszélt időpontja, amire oda kellett érnie, ezért nem akart leszállni, így végül megverték és lerángatták a gépről. Én a szart is kiperelném ez után a légitársaságból.

A Volánbusz persze teljesen más tészta, itt nagyon ritka, hogy valaki nem jön el az előreváltott jegyével, ennyi pénzt a magyar ember nem dob ki az ablakon. Így itt értelme sincs túlfoglalásos gyakorlatról beszélni.
32253 levél
Válasz 17.05.01. 23:16 #968
szbszig
Így, hogy 13 ember is lemaradt előre foglalt helyjeggyel, ez tényleg nonszensz. De a túlfoglalás intézménye amúgy bevett dolog, például repülőjáratoknál is. Szóval direkt néhány jeggyel többet értékesítenek előzetesen mindig, mert tudják, hogy sosem az utasok 100%-a érkezik meg a reptérre végül. Hogy melyik járaton hány jegyet jelent ez pontosan, az természetesen ki van számolva előre matematikai, statisztikai modellek alapján. Illetve ami szintén különbség, hogy ha mégis bekövetkezik az a kis valószínűségű esemény, hogy marad pórul járt utas, akkor nem egyszerűen lepattintják, hanem megfelelő kompenzációt fizetnek neki, és automatikusan felajánlanak egy jegyet a következő járatra. Ez is mind előre bele van kalkulálva az egész rendszerbe, hogy a légitársaságnak hosszú távon még így is megérje a dolog. Ezt csak úgy elmondtam érdekességképpen, de nyilván a te esetedben nem a fentiekről van szó, hanem arról, hogy az adott Volán társaság baszik az egészbe...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
2612 levél
Válasz 17.05.01. 22:36 #967
neumark
Észak-Balkán.
Bp.- Kaposvár viszonylatban is pontosan így van, ahogy Barthezz is írja. Azzal a kivétellel, hogy nálunk nem rakják ki a foglaltat a a foglalt ülésekre, hanem max. áthuzzák és becsatolják rajtuk az övet jelezve ezzel, hogy foglalt, illetve az esetek bő 50%-ában még ezt sem. De olyan nem fordul elő, hogy annyi embert engedjenek fel, amennyi már elfoglalna az elővételesek helyei közül, akár csak egyet is. Ha valaki mégis odaül, akkor persze szólni lehet, hogy álljon fel, de az teljesen nonszensz lenne, ha valakinek az utolsó felszállóhely után emiatt nem maradna hely. Az meg egyenesen vérlázító lenne, hogyha az elővételes jeggyel rendelkező felszállót visszautasítanák a felszállóhelyen.
-
52271 levél
Válasz 17.05.01. 21:20 #966
Barthezz
De ilyen hogy lehetséges? Megmutatod a sofőrnek a jegyet, akinek kutya kötelessége felállítani az adott személyt, aki a helyeden ül. A Bp.- Egerszeg vonalon ez úgy működik ráadásul, hogy ha nem a Népligetben száll fel az elővételes, akkor a megvásárolt ülésre egy foglalt lapot tesz a sofőr és csak ezután lehet felszállni. Az elővétel kötelező, így akinek nincs jegye, csak abban az esetben vehet a sofőrtől, ha nem kelt el az összes jegy elővételben. Így a te eseted nem történhet meg. Persze én az ÉNYKK-hoz tartozom, te meg egy másik Volán társasághoz, aki ezek szerint alaposan le van maradva. Az általad leírt probléma 10-15 éve jellemző volt a Zala Volánon is, 7-8 éve viszont a fenti módon megoldották és azóta teljesen kulturált a távolsági közlekedés ezen a viszonylaton.

Az a tény pedig, hogy az elővételes, már kifizetett jegyeddel nem szállhattál fel, teljesen nonszensz. Nemcsak a jegy árát kellene visszafizetni a Volánnak, hanem kártérítés is járna ezen felül. Szóval ne hagyd magad.

A másik dolog pedig, hogy megszüntették az elővételt és számukra ez a problem solved, elég kemény. Én a helyedben ezt sem nagyon hagynám annyiban és a helyi sajtóhoz fordulnék. A nyilvánosság mindig elősegíti az ilyen helyzetek megoldását.
16295 levél
Válasz 17.05.01. 20:09 #965
david139
Bekaphatja a Volán. Húsvét után, mikor jöttem volna vissza BP-re, akkor nem fértem fel a buszra az ELŐVÁSÁROLT HELYJEGYEMMEL és rajtam kívül még mási ~13 ember sem. Írtam panaszlevelet, amire majd egyszer válaszolnak.

Most viszont szintén jöttem volna, és úgy látszik úgy oldották meg a problémát, hogy nem lehet elővételben jegyet venni onnan, ahol én szoktam felszállni
Keszthelyről tudtam csak, ami pont ellenkező irányban van, mint Bp, szóval ~50 perccel több így az út, és drágább is 400 ft-tal. És megállt a busz ott, ahol fel szoktam szállni, szóval nem is útvonal változás történt.. Úgyhogy bekaphatják.
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
20246 levél
Válasz 17.02.15. 09:23 #964
Peace
Kímélni kell őket, nehogy jobban elhasználódjanak.
Don't fool yourselves. War is all we are! Killing is all we are good for! The rest is delusion.
52271 levél
Válasz 17.02.15. 09:20 #963
Barthezz
Nem tudja valaki, miért tűntek el az új buszok a BKV vonalairól? Legalábbis a 20E / 30-as vonalán az utóbbi években csupa új, világoskék buszok közlekedtek, illetve az eggyel azelőtti beszerzésből a sötétkék alacsonypadlósok, erre egy pár hét óta szinte kizárólag a kohószökevény, fűtetlen, sokszor a szétesés szélén álló Ikarus buszok jönnek. Megkérdezem a BKK-tól is, de ott 1 hónapon belül adnak csak választ, hátha valaki jobban képben van...

Azt tudom, hogy a szmogriadó alatt beállították az Ikarusokat, de azt járatsűrítési célból. De a szmogriadónak már rég vége, az Ikarusok ellenben maradtak, a normál új buszok pedig eltűntek...
3483 levél
Válasz 17.01.03. 19:54 #962
Sucee
Hát a hármas után még meglepődsz, hogy szarnak rá?
16295 levél
Válasz 17.01.03. 19:07 #961
david139
A kettes metro most már örökre retardált marad vagy mi?
I'll still come out laughing, 'cause me? I never fail, loser!
32253 levél
Válasz 16.12.27. 11:49 #960
szbszig
Már lehet a tippeket megtenni jövő évre.
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
52271 levél
Válasz 16.11.30. 10:03 #959
Barthezz
Nem tudja valaki, hogy a Volánnál van-e lehetőség előre váltott, számlával kiállított menetjegy időpontjának a módosítására és ha igen, mik ennek a feltételei? Az év vége miatt az utazási elszámolást jó előre el kell készíteni a munkahelyemen, így előre meg kell vennem a buszjegyeket a karácsonyi hazaútra és visszajövetelre. Természetesen fogalmam nem lesz még december elején, amikor a leadási határidő van, hogy melyik napokon, melyik buszokkal fogok utazni, ami a munkáltatómat persze nem érdekli...
680 levél
Válasz 16.10.26. 16:04 #958
SMBX-fan
Köszönöm a segítséget. (elsősorban LM-nek) Azért karót nem vésnék be, mert a menetidőt egyáltalán nem írtam és azt sem említettem hogy Jász-Nagykun-Szolnok megyéről van szó.
A menetidő nekem 6:34-6:55, a busz pedig 6:25-kor indul a legelső állomásról.

Ennek a buszjáratnak szakaszonként minimum 25 utasa mindig lenne és a 35-50 lenne az átlag számításaim szerint. (tehát az ülőhelyek 2/3-a lenne kihasználva)
52271 levél
Válasz 16.10.26. 09:18 #957
Barthezz
Me too, én is kézenfekvőnek vettem, hogy BKV, valahogy az egész topicot automatikusan asszociáltam hozzá, hogy itt csak arról lehet szó.

Amúgy ma megfejelte a BKK az egész alant leírt sztorit azzal, hogy negyed órán keresztül semmilyen busz nem jött, így a 20 perces dugóval együtt 35 perces késés adódott rá az utamra. A kimaradt járatok miatt pedig úgy tele volt a busz, hogy moccanni nem lehetett és mikor a leszállókat leengedve kénytelen voltam én is leszállni, úgy kellett erőszakosan tolakodnom, hogy egyáltalán vissza tudjak szállni. Már jártam korábban úgy ilyen esetben, hogy az új felszállók bevágtak elém és nem tudtam visszaszállni a buszra, annyira csutkára tele volt - ez egyben részben megmagyarázza, miért nem hajlandóak sokan ideiglenesen leszállni az ajtóból, hogy a ténylegesen leszállni szándékozókat leengedjék, valóságos harc megy az állóhelyekért is. De persze nem, eszébe nem jut a BKK-nak sűríteni a járatokat, inkább ponthogy ellenkezőleg, folyamatosan ritkítanak... Persze tudom, ez pénzkérdés, de elszomorító, hogy hagyják, hogy évtizedek óta állandó pénzhiánnyal küszködjön az ország legnagyobb utasforgalmát lebonyolító tömegközlekedési cége és ennek megoldására soha még csak szándék sincs, függetlenül attól, hogy milyen kormány van hatalmon...
3009 levél
Válasz 16.10.26. 04:29 #956
Herr Hauptmann
Szövegértésből bevések magamnak egy karót akkor.
Kedves Tsülögg! Te hüjje ló akki vagggy! Ez a nő I. vesz-Éjjes bosszorgány. Netuddkki.
32253 levél
Válasz 16.10.26. 00:37 #955
szbszig
Igen, régen előfordult, hogy egyszerűen a szélső sávban állt meg egy kisbusz vagy teherautó, aztán onnan pakoltak róla. Ez is idegesítő volt valóban, átmenetileg megakasztotta nagyon a forgalmat. A mostani helyzet viszont ennyi erővel olyan, mintha folyamatosan állna egy autó a szélső sávban...

Ráadásul valóban nincs felfestve semmi, csak kint van egy tábla talán, hogy útszűkület, aztán kész. Az autósok meg próbálnak tolakodni egymás mellett két sávban. Kíváncsi vagyok, hány baleset volt meg lesz ebből így. Mindenesetre ha két autó egyszer összeakad, és lezárja a teljes utat, az lesz végképp a csúcs...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
20674 levél
Válasz 16.10.25. 22:41 #954
Pyrogate
Meg tudnak állni pakolni a a boltok elott

Amúgy nincs felfestve a szűkület elég szar így
Szenvedély nélkül a foci halott.
32253 levél
Válasz 16.10.25. 22:19 #953
szbszig
Nem feltétlenül (csak) tömegközlekedés, de én ezt nem értem. Mostanra ugyanis nagyjából levonultak a kérdéses területekről, és úgy tűnik, hogy végül szándékosan egy sáv marad azon a néhány kritikus ponton, jó széles járdaszigetekkel mindkét oldalról. Így viszont mi értelme a kétsávos Bartók Béla útnak tényleg?...
Serbia is like Nokia: each year a new model, and it's getting smaller.
27974 levél
Válasz 16.10.25. 21:33 #952
LordMatteo
azert az altala irt infokbol szerintem eleg jol kiveheto hogy nem bbk-rol van szo. legalabbis pesten nem hiszem hogy 6:55kor lenne csak busz iskolasoknak...

uj jarat inditasahoz tobb megoldas van, erdemes beszelni a helyi volan illetekesevel, hogy kb mi az a tomeg ami kell ehhez - aztan alairasgyujtes, helyi mediaval es megyei kepviselovel karoltve. ez mukodokepes megoldas ha tenyleg igen yvan ra.
A kibaszás társas játék, sose feledd.
52271 levél
Válasz 16.10.25. 20:19 #951
Barthezz
Valóban ne reménykedj sokban, én is írtam nekik pár hete egy problémafelvetést és egyben megoldási javaslatot, természetesen csak az automatikus választ kaptam meg, hogy 30 napon belül válaszolnak. Ezt kivárom, ha letelik és nincs válasz, vagy vmi sablonválasz jön, akkor elküldöm a BKV Figyelő blogba is a levelem. Neked is ezt javaslom, ha nem történne előrelépés, ott nagyobb figyelmet, nyilvánosságot kap az eset, a BKK is kénytelen foglalkozni vele. De a 30 napot várd ki, nem jó taktika rögtön támadni és a medve meg a porszívó módon hozzáállni.

Nekem amúgy az a gondom, hogy - mikor máskor - szeptember elejétől nekiálltak felújítani a Róbert Károly körúti felüljárót, ami a volt Vidámpark fölött van, ráadásul valamikor tavasz végére ígérik a projekt befejezését. Addig is megtiltották a Béke útról a balra kanyarodást (mert hogy a hivatalos indoklás szerint a 2 sávosra szűkített Róbert Károly nem bírná el a balra kanyarodó forgalmat) és ráterelték a teljes ezirányú forgalmat a 105-ös busszal együtt a Reitter Ferenc utcára - amin én mindennap közlekedem a 20E és 30 buszokkal, mivel kizárólag így tudok eljutni a Keletihez onnan, ahol lakom. Csodák csodájára, természetesen a Reitter utca sem bírja el ezt a jelentősen megnövekedett autóforgalmat, így óriási dugók vannak szinte minden reggel, a 20E és 30 buszok gyök kettővel araszolgatnak - természetesen rendre tömve is vannak, így nem csupán kb. + 15-20 perc rakódik rá a menetidőre, de ezt hering módjára, full levegőtlenül, a ruhám totális rám izzadásával kell eltűrnöm.

Mivel 7-8 hónapon keresztül nem kívánok emiatt rendszeresen elkésni a munkahelyemről (nem, nem tudok korábban indulni, így is hajnalban kelek és Budára járok át dolgozni, ami eleve nagyon hosszú utazási idő) és a tömegben aszalódni sem szeretnék végeláthatatlan perceken át, másrészt, mivel a tömegközlekedés arra van, hogy az autókkal szemben egy gyorsabb, környezetkímélőbb utazási alternatívát nyújtson Budapesten belül, így írtam nekik néhány javaslatot a probléma megoldására. Nem hiszem, hogy bármelyiket is fontolóra vennék, vagy különösebben érdekelné őket, de a remény hal meg utoljára...
3009 levél
Válasz 16.10.25. 18:45 #950
Herr Hauptmann
Tömegközlekedéssel kapcsolatos panaszok, észrevételek bejelentése, menetrendekkel, viteldíjakkal kapcsolatos információk:

Levelezési cím: 1241 Budapest, Pf. 200.
Telefonszám (napi 24 órában): + 36 1 3 255 255
E-mail: bkk@bkk.hu

Sok sikert hozzá...
BKK az Atyaúristen. Olyan f@szságokat tudnak néha kitalálni, hogy az hihetetlen. És nem hallgatnak senkire (ránk, járművezetőkre se), mert az íróasztalok mögül mindent jobban tudnak.

Persze tisztelet a kivételnek!
Kedves Tsülögg! Te hüjje ló akki vagggy! Ez a nő I. vesz-Éjjes bosszorgány. Netuddkki.
680 levél
Válasz 16.10.25. 18:34 #949
SMBX-fan
Valaki tippeket nem tudna adni hogy egy új járat kérvényezésének esetén hova kell fordulni? Az önkormányzathoz vagy az iskolavezetőséghez.

Ezek lennének az indokok:
- Már 6:55-kor megérkezik, de a 3 középiskolából 2-ben 7:50-kor kezdődik a tanítás
- A törvény által megengedettnél hétfőn sokkal, többi hétköznap minimálisan többen utaznak rajta.

Szóval hány embernek és hol kell kérvényt benyújtani ahhoz, hogy egy 7:25 körül érkező járatot indítsanak?
2794 levél
Válasz 16.04.10. 19:41 #948
Aryx
Sok mindenben megértő vagyok, és sok mindenhez nem értek - a metrójáratok vonalainak építészeti struktúrája pl. pont egy ilyen terület - de azt meg azt úgy hogyan csinálják, hogy ismét felújítják azokat a síneket, amiket 1 éve már kicseréltek? (M3-as metró, síncsere program, II. felvonás)
#nemértem
"A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni."
52271 levél
Válasz 15.10.29. 08:34 #947
Barthezz
Most újra megnéztem, egy jóideig nem találtam most sem, aztán észrevettem, hogy külön gondolatjeles bekezdésbe szedték. Sztem ezt tegnap akkor átugrottam, mert így külön sorban a Hűvösvölgy - Móricz esetén a 61-es vonalára asszociáltam. Azt nem figyeltem, hogy a járatszám megegyezett az előzővel.

A 4-es metrón mondjuk tényleg lehet értelme, de akkor nekem sem világos, miért másfél évvel később vezették ezt be. Az átadásnál még mondták is a gombnyomkodást, aztán nem lett belőle semmi, ennyi idő alatt meg valóban megszoktuk, hogy a gombok dísznek vannak.

Azt sem értem amúgy, a Délinél miért nem működik majd 2 éve az indulást jelző kijelző, kb. azóta a "szerelés alatt" feliratú A4-es ráragasztott papír virít rajta. Érdekes módon minden megállóban be tudták üzemelni, itt 2 év alatt sem. Egyszerűen ez már a röhej kategória.
20674 levél
Válasz 15.10.29. 08:00 #946
Pyrogate
Nem értem. Én az indexes cikkből idéztem. Már tegnap reggel is ott volt

A 4-es metrón lehet értelme a nyomkodásnak, egyébként tényleg felesleges. Inkább az megint a röhej, hogy eddig nem volt, végre kezdték megszokni az emberek, most meg hirtelen kell nyomkodni.
Szenvedély nélkül a foci halott.
52271 levél
Válasz 15.10.28. 23:35 #945
Barthezz
De a linkelt indexes cikkben és a BKK honlapján található összefoglalóban az általad is idézett szövegrész második, 56A-ra vonatkozó felét nemes egyszerűséggel lehagyták. Ezért néztem tanácstalanul, hogy akkor napközben mégis mi a franc fog közlekedni ott?
A társadalmi egyeztetésnél a villamos tulajdonságainál találtam csak meg a teljes mondatot.

A gombnyomásos BKK-s indokot olvastam én is, de nem tudtam, ezt tényleg komolyan gondolták-e vagy csak tréfarépát reggeliztek. Meg egy metrónál van annyi utas, hogy a későesti 1-2 órát leszámítva ígyis-úgyis minden megállónál kinyílik minden ajtó.

A gombokat valóban nyomkodták eddig sokan, aztán csodálkoztak, hogy miért nem nyílik előbb, ezen én is röhögtem. De most, hogy valóban kellene, nem nyomja senki...
20674 levél
Válasz 15.10.28. 21:52 #944
Pyrogate
Én a cikkben láttam a szöveget.

"Újraindul a 2008-ban megszűnt 56-os villamos: a járattal újra a Városház tér–Fehérvári út–Krisztina körút–Széll Kálmán tér–Hűvösvölgy út útvonalon lehet majd utazni. A járat csak hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben jár majd.
Hűvösvölgyből hétköznap napközben, késő este, valamint a hétvégén az 56A jelzésű villamossal lehet utazni, amely a Móricz Zsigmond körtér M végállomásig közlekedik majd."

Mivel az elején az 56-osnál írja, h a Krisztina körúton jár, így evidens volt, hogy az 56 is ugyanott, pont a fennmaradó időben, csak rövidebb szakaszon.

A gombnyomásnak azért van értelme, mert így lassabban kopnak el az ajtónyitó alkatrészek. Külföldön bevett szokás. Egyébként meg eddig mindenki vadul nyomkodta
Szenvedély nélkül a foci halott.
52271 levél
Válasz 15.10.28. 10:25 #943
Barthezz
Köszi, közben megtaláltam én is a társadalmi egyeztetés térképén. Anélkül a BKK és az Index hírében onnan átvett infó eléggé félretájékoztató, mert ezt az 56A villamost nem említik.

Hát elég durva módosulások lesznek, a 7-es busz vonalán szintén. A 4-es metró utáni új járatokat és a módosult útvonalakat azóta sem tudtam megjegyezni, úgyhogy sebaj, hogy megint máshogy lesz.

Amúgy ezt a metrón bevezetett gombnyomkodást is elég nagy hülyeségnek tartom. A bevezetése óta tegnap először utaztam a 2-es metrón és mivel még nem rögzült a dolog, a többi utassal egyetemben csak bambán álltunk fel- és leszálláskor is az ajtónál, hogy miért nem nyílik. Ha nem nyomja meg végül 5 másodperc habozás után valaki, valószínű nem jutott volna eszembe és átszaladok a szomszédos ajtóhoz... Sztem ez metrón tök baromság, ígyis-úgyis megáll minden megállóban és mindenhol van le- és felszálló utas, akkor meg már tök mindegy, hogy az összes ajtót ki kell-e nyitni vagy csak néhányat...
20674 levél
Válasz 15.10.28. 09:44 #942
Pyrogate
56A fog járni a fennmaradó időben.
Szenvedély nélkül a foci halott.
52271 levél
Válasz 15.10.28. 09:07 #941
Barthezz
Ezeket a változtatásokat fogja hozni a fonódó villamoshálózat.

Jól értelmezem, hogy a jelenlegi 18-as vonalán hétvégén és hétköznap napközben semmilyen villamos nem fog járni? A 18-asra ugyanis azt írták, hogy ezután csak hétköznap reggel és este csúcsidőben fog járni, az újonnan bevezetendő, szintén az ezen a vonalon járó 56-os pedig ugyanígy. Ez most komoly? Tehát a fonódó átadása után hétköznapokon napközben a munkahelyemről a Móriczra és a Moszkvára nem lesz semmilyen közvetlen járat? Ez vmi vicc? Mi értelme így a fonódónak, ha egyes vonalakon ez visszafejlődést jelent?
52271 levél
Válasz 15.10.11. 21:08 #940
Barthezz
Értem, akkor valószínű rosszul kommunikálták, vagy én értettem félre, hogy ősztől már vezetőfülkék nélkül mennek és lehet bámészkodni.
20674 levél
Válasz 15.10.11. 17:51 #939
Pyrogate
Most amivel utazok ott nem ül benne viszont olvastam h végleges engedélyt még nem kapott a rendszer. X km és időt kell mennie a szerelvényeknek h megkapják a végleges engedélyt - utána bonthatják le a fülkét. Mint ha valamikor egy évet olvastam.volna, franc tudja. Londonban utaztam 12 éve ilyenen az elég furcsa volt.
Szenvedély nélkül a foci halott.
52271 levél
Válasz 15.10.11. 15:18 #938
Barthezz
Akkor ezért nem bonthatták még el. Lehet, hogy titokban mégis ott van egy ember...
20674 levél
Válasz 15.10.11. 12:46 #937
Pyrogate
Ezt az automata rendszert kalibrálják.
Sanszos h alapból nem is megy még általában.
Szenvedély nélkül a foci halott.
29281 levél
Válasz 15.10.11. 12:27 #936
Germinator
Engem inkább az érdekel, hogy mi a faszért kell lezárni a 4-es metrót hétvégente? Felújítás ez is? Nem most nyílt? Jó, mondjuk Londonban is még a legmodernebb szakaszokat is karbantartották folyamatosan, csak meglepő, hogy a fővárosi vezetés ennyire észszerű lett hirtelen...
Donut wrong, yo. No special dead, just... dead.
52271 levél
Válasz 15.10.11. 12:14 #935
Barthezz
Az elbontás ebből a szempontból tök mindegy lenne, mert már nincsenek vezetők a metróban. A fülke jelenleg üres, így funkciója sincs. Korábban azt ígérték, a fülkét ekkor bontják el, a megelőző tesztidőszak végéig volt rá szükség, amíg a hátsó fülkében még volt egy biztonsági ember.
20674 levél
Válasz 15.10.11. 11:53 #934
Pyrogate
Éles teszt van még. Egy év után bontják le elvileg. De pl múlt héten is többször megállt a metró az alagút közepén. Nem tökéletes még a rendszer. Szerintem nem örülnél ha elbontanák aztán mivel nincs ott senki órákig állnátok két megálló között

Amúgy egy hónapja megy így az üzem.
Szenvedély nélkül a foci halott.
52271 levél
Válasz 15.10.11. 09:19 #933
Barthezz
Nem az volt, hogy miután átáll a 4-es metró a teljesen automata üzemmódra, elbontják a vezetőfülkék előtti falat? Az automata üzemmód már néhány hónapja megtörtént, de a fülkék továbbra is ott vannak. Pedig tökre beleéltem magam, hogy kiállok az ablak elé és onnan végignézem, ahogy átszáguldunk az alagúton, erre úgy néz ki, csak kamu volt az egész. Tud erről vki bővebb infót, miért maradt végülis ez a lépés el és miért nem tájékoztat minket, utasokat erről a BKK?
6676 levél
Válasz 15.09.03. 20:11 #932
GustyX
Again...
No comment...
http://gustyx.web4.hu - saját véleméyeim, tapasztalataim játékokról
3225 levél
Válasz 15.04.19. 12:26 #931
sHarris
Ez a túra sikeres volt. Négy nap alatt összesen úgy 25 perc késésünk volt - ebből egy 9 perces és egy 7 perces, a többi 1-2 percekből jött ki. Se egy elmulasztott csatlakozás, se egy pusztai veszteglés... hihetetlen! Arra mondjuk nem derült még fény, hogy egy megyeszékhelyen hogy tud így omladozni egy állomásépület és hogy lehet úgy eldugni, hogy még ki sincs táblázva sehol - Újszegedről beszélek.
"A baribibasz söprögessen meg téged te barisutyi temető.Pieszmokáár te Gettlow."

A fórumon szereplő hozzászólások olvasóink véleményét tükrözik, azokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.