25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Grey Goo [hozzászólások]



Írd ide hozzászólásod:

ivanova36
ivanova36 [1321]
Másodvélemény:

Klasszikus RTS, régimotoros készítőktől.

Steamen bukkantam rá véletlenül, nem is keresvén, egyszer csak orrom alá dugta az ajánlat hogy ez nekem való.
A kampányt kezdő faj, a beta építési stílusa és egységei nem sok újdonságot tartogattak, így az első 1-2 csata alatt könnyen ki lehet tanulni őket. Nagyjából az 5-7 feladat után jött az oldalváltás, és immár az emberekkel kell tovább játszani szintén a következő 5-7 feladatot, majd végül a goo-val. Egy szépséghibája volt ennek a sorrendnek, hogy az időrend nem stimmelt teljesen. Ugyanaz a hiba volt mint amit a C&C 3 esetében is összehoztak amikor elkezdjük a kampányt. Ott ugye GDI oldalon kezdve a műholdvédelmi rendszert éppen szabotálták, és a káoszban kell helyt állni. Végigjátszva a GDI oldalt, a Nod-nak nekikezdve, első feladat szabotáljuk a műholdvédelmi rendszert...
Itt valami hasonló történt, de ettől eltekintve a történet vezetése, mert ugye az is van neki, megfelelő, az átvezető és eligazító videók már-már filmszerűek, és bőven kapunk belőle, ahogyan azt a C&C sorozatban megszokhattuk. A kihívás az amit még ki szeretnék emelni. Gyakran Easy módban is kellett pár nekifutás egy-egy feladatnak, így a normal vagy hard módot ennek megfelelően érdemes kezelni.
A három oldal kellően eltér, más-más lehetőségeik vannak, de mindháromnak megvan a maga szuper egysége mellyel meg lehet fordítani egy csata kimenetelét. A C&C sorozattal ellentétben ide már behozták a súlypontozott egységlimitet, vagyis erősebb egység több egységpontot foglal a maximumból, mint a gyengébb, de ez nem is akkora gond. Egységek tekintetében éppen elegendő a létszám, bár hogy szintén a C&C-ből hozott megszokás-e vagy sem, a tengeri hadviselés innen is kimaradt. Így maradtak a szárazföldi és légi hadieszközök.
A Goo oldalt sikerült eléggé rendhagyóra megalkotni, hiszen nincsenek épületeik, csak a nyersanyaggyűjtő-termelő mother goo, ami akár osztódni is tud, így hozva létre újabb gyártási és nyersanyag kitermelői sort. Ám az egységgyártásuk több lépcsős, így kell kis idő míg megtanulja az ember hogy nem elég a medium goo-t legyártani, utána még 4 másodpercet kell várni hogy kiválaszthassuk milyen goo-t szeretnék belőle véglegesen.

Mindhárom oldalnak vannak egyedi fejlesztéseik is, melyek az adott egységek egyes tulajdonságait változtatják meg. Itt nem arra kell gondolni hogy +1dmg, hanem pl légvédelmi egység már lőheti a felszíni ellenfeleket is. Vagy hogy a "tank" lövedéke a fejlesztés után már továbbpattan további két ellenfélre, stb... Ezek a fejlesztések bőven adnak lehetőséget a kombinálásra és az újrajátszásra.

Easy módban a kampány nagyjából 20-24 óra, tehát nem egy gyors végigrohanok és mehet fel a polcra.
i3 3220, gtx 650, 8gb ram = átlagosan 15-20 fps, nagyobb összecsapások alatt kevesebb, medium grafikán.

És akkor kis örülés a részemről:
- klasszikus rts
- nem egy klikkelőbajnokság, lehet szép komótosan is haladni
- 3 faj
- szép grafika
- terep, mint pl erdő vagy hegy taktikázásra ad lehetőséget
- jó történet, kis fordulattal megspékelve
- az átvezető videók külalakja zseniális, animációs mozifilmszerűek, megkockáztatom hogy helyenként szebbek mint más animációs mozifilm vagy AAA játék számítógéppel készített videói.


Most egy kis panaszkodás a részemről:
- nincs tengeri balhé
- kicsik a pályák
- logikátlan a kampány felépítése helyenként
- c&c-ből hozott sok elavult megoldás, pl repülők kezelése. mindegyik helyből fel és leszálló, és buta mint a tök.
- nehéz , már-már "szemétparaszt" pályák még easy fokozaton is
- csata közben kilépéshez fel kell adnod a csatát, single playerben is. fura hogy ha pl abba akarom hagyni a meccset, elmentem, de nem tudok egyből kilépni hanem fel is kell adni majd az összesítés után léphetek csak ki
- drága, jelenleg 46€ , ami kb 14.000.-

Vissza