27 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Assetto Corsa Competizione teszt [hozzászólások]



Írd ide hozzászólásod:

Aryx
Aryx [3862]
Azóta beleöltem jó sok órát nem csak az ACC-be, de az Automobilista 2-be is és nem rég kezdtem belemerülni a “sima” Assetto Corsába is. Szívem szerint mindnek nyitnék külön topicot, de gyanítom, hogy mérsékelt lenne az érdeklődés, ebben a topicban bőven elférnek láncban a gondolataim.

Amiért megint rám jött a közlési kényszer, az az, hogy a traxion.gg-nél már kérdezgetik a Kunosékat az Assetto Corsa 2-ről, és nem titok, hogy javában tart a fejlesztés. Amit eddig biztosan tudunk, az az, hogy hagyják a sunyiba az Unreal Engine-t, és visszatérnek a saját motorhoz (hurrá, hurrá). Amikor belevágtak az ACC-be, haladni akartak a trendekkel, de még nem tudták, mennyi korlátot fog jelenteni az UE, és mai napig sokat szívnak vele. Szintén biztosra vehető, hogy Nordschleife marad a pályaválasztékban, és az is, hogy az új rész konzolra és PC-re egyaránt megjelenik. Marco Massarutto, a Kunos társalapítója azt mondta, szeretnének nyitni az új játékosok, és a csak konzolon játszók felé is, ez azonban nem jelenti azt, hogy engednének a szimulációból. Döntse el mindenki, ez mit jelenthet… a Project CARS 3 ebbe bukott bele, és személy szerint nem örülnék neki, ha kicsit is árkádosabbra vennék a figurát. Az igaz, hogy a konzolos portokat mindig elhanyagolták (ha jóhiszeműek akarunk maradni, az AC és ACC egyaránt PC-re lettek kitalálva, emiatt portoláskor a kabátot kellett a gombhoz igazítani). Emellett a konzolos játékosok egy jó része kontrollerrel próbál szerencsét, amivel a mai napig játszhatatlan mind az AC, mind az ACC. Ha viszont kontrollerbaráttá teszik az irányítást, az mindenképpen a szimuláció kárára fog menni, szóval ördögi kör…
Őszintén, ha rajtam múlna, hagynám a túróba a kontrolleres, meg billentyűs irányítást, és csak a kormányt engedném (multiban nagy szolgálatot tenne ), de érthető, hogy egy elég nagy vásárlórétegről van szó.

Személy szerint annak örülnék a legjobban, ha fognák az AC-t, ACC-t és Automobilista 2-t, kivennék mindből a legjobb elemeket, és egy játékká gyúrnák össze… a valaha készült legjobb autószim lenne ever:
- Ami miatt az AC a top és sokaknak máig a kedvence, az maga a vezetési ÉLMÉNY. Sokáig kerültem, mert elég sterilnel tűnt, kiválasztod az autót, pályát, és vezess a saját örömödre… viszont ez a játék pont erről szól, az élményvezetésről. Elég csak egy óra AC után visszapattanni az ACC-be, és újra meg kell szokni annak a sajátos, néha kissé valószerűtlen fizikáját. Nem tudom, hogy, de a kerékvetőket a mai napig nem tudja úgy visszaadni az FFB az ACC-ben, mint az AC-ben. De az Automobilista 2 is brutál vezetési élményt nyújt még az ACC-hez képest is.
- Az idő igazolta, hogy a saját motor hosszabb távon jobban megéri, mint az UE korlátaival vesződni. Az UE-t nem arra találták ki, hogy milliméterre pontos, lézerszkennelt pályákon versenyezzen multiban 20-30 versenyautó alacsony ping és magas framerate mellett, miközben autónként millió fizikai tényezőt, napszak- és időjárás változást számol a háttérben a program. Az ACC-nek a mai napig legidegesítőbb anomáliája a versenyek közben tapasztalható mikrolagok, amik bár nem túl gyakoriak, verseny közben elég veszélyesek tudnak lenni.
- A grafikát illetően az AC nyújtja a legtöbbet összkép/teljesítmény arányban. Az ACC-ben gyönyörűek az autók, az utolsó csavarig minden le van modellezve, az eső talán abban a legszebb, a pályaelemek is többnyire kidolgozottak. Viszont azok a FÁK, istenem, mennyire rondák már az AC-hez képest. Ha az Automobilista 2-höz nem egy bika konfig kéne, hogy mindent maxra húzva élvezhessünk, egyértelmű nyertes lenne, de mediumon is szép képet alkot, a színek is abban a leginkább valószerűek.
- Még mindig a grafikánál maradva: annyira időszerű lenne már egy rendesen kidolgozott boxutca, rendes személyzettel, nem ilyen üres garázsokkal.
- Annyira jó lenne már végre egy rendes karrier mód is, saját pilótával, csapattal, szponzorral, nem ez a megúszós “menj végig a pályákon”-megoldás.
- A törésmodellt át kell emelni az Automobilista 2-ből, az ott bőven jó.
- Ami viszont egyértelműen a riválisai fölé emeli az Automobilista 2-t, az a Historic-vonal. Nem elégedtek meg a készítők a korabeli pályákkal és autókkal, még magunk is beállíthatjuk a dátumot, és az időjárást is ahhoz az időponthoz igazítja. Így korhű környezetben és valós időjárással játszhatunk le egy esős monzai futamot 1971 októberéből (most csak mondtam valamit). Félelmetes.
- Cserébe az ACC-ben maga a “Competizione” utótag az, ami remekül működik. A ranking system szerintem elég jól ki van találva és kb. valós képet mutat a fejlődésünkről (nehezebb időszakainkban a visszafejlődésünkről is). Csak ezzel merek multizni, mert mint “játék”, ez van a leginkább “egyben” a három cím közül. Sajnos a sima AC-hez szinte elkerülhetetlen, hogy idővel 3rd party programokat, modokat töltsünk le a teljesebb élményért, mert a körítést már nem tartották fontosnak, miután a fizikát lemodellezték.
- Végül az Automobilista 2-ből még nyugodtan lenyúlhatnák azt a feature-t is, hogy az online time trial-ban BÁRKI, aki valaha futott mért kört, annak a ghost car-ja elmentésre kerül és mi betölthetjük azt, gyakorlásképp. És az ottani AI-ból is inspirálódhatnának. De már azzal is megbékélnék, ha az új Assettóban az AI ismerné legalább a kék zászló fogalmát, mert ACC-ben ezzel már párszor kiidegelt.

Ez megint egy hosszú szófosás lett, nem is olvassa el senki, és még így is bőven tudnék még mit írogatni ide. A Kunoséknál mindenesetre alaposan fel kell kötniük a macskanadrágot, mert a németek csodafegyvere, a Rennsport is már a kanyarban van. Ez már valóban döbbenetes látványt produkál az UE5 motorral, ráadásul ez is a GT-futamokat helyezi előtérbe, mint az ACC. Az első beszámolók pozitívak, ráadásul szinte végtelen pénzt ölnek bele a németek, hogy ez legyen “az” esport szimulátor. Szinte mindent is beígértek, modolhatóságot, stb., talán még a reggelit is a Rennsport fogja az ágyba hozni. Igaz, bevallottan ők is szenvednek az UE motorral, és ha emellé még a gyors sebességhez magas gépigény kell, lehet még ebből öngól. Ahogy lehet az ellenkezője is, és simán elszipkázza majd az ACC-től a játékosokat. Ennyi versenyszimulátort vélhetőleg nem fog elbírni egyszerre a piac, de egy szimulátorok közötti versenyhelyzetből végső soron mi jöhetünk ki jól. Kíváncsi leszek az elkövetkező pár évre, mert az borítékolható, hogy el leszünk kényeztetve!

„A tanítómesterem egy macska volt. Tőle tanultam meg a jelenben élni.”

Vissza

Fórumszabályzat