27 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Alien: Rogue Incursion Evolved Edition teszt – Akciónak lapos, horrornak gyenge

Tavaly VR-on nem hódította meg a világot, most hagyományos úton tesz rá még egy próbát.

Írta: GeryG

Azt hiszem, nem tévedek nagyot, ha azt mondom, a rajongók nagyjából az Alien: Isolation óta várnak már egy jó új Alien-játékot. Mert bár voltak próbálkozások, lásd: Aliens: Fireteam Elite vagy az Aliens: Dark Descent, azért ezek messze nem hozták azt, amire igazán vágynának a játékosok. Nehéz kérdés ez, mert ahogy a filmes franchise, úgy a játékok esetében is két irány létezik: a horror és az akció. Akciónak a fenti két játék végül is beillene, hiszen a harcok vannak a középpontban. Horrornak viszont az Alien: Isolation óta nem született jó képviselője a témában. Pedig a Survios stúdiója nagyon eltökélt volt, hogy ezen változtat. Épp csak azt kellett lenyelnie a rajongóknak, hogy a stúdió (fő profiljához hűen) egy VR-játékot készített. Ez volt a tavaly megjelent Alien: Rogue Incursion, amelynek „hagyományosított” változata, amelyet itt csak szerényen Evolved Editionnek hívnak, holnap érkezik meg.

Alien: Rogue Incursion Evolved Edition teszt – Akciónak lapos, horrornak gyenge

Az Alien: Rogue Incursion valójában egy kétrészesre tervezett sztori első felvonása. A történet főhőse Zula Hendricks, aki egykor a tengerészgyalogság katonája volt, vagyis van némi harctéri tapasztalata. Egy régi barátja, Benjamin Carver hívására érkezik egy űrhajóval a Purdan bolygóra, ám ott a hajó megsérül, és lezuhannak. Zula és android társa, Davis túlélik a becsapódást a bolygón található állomás kellős közepén, de a hajót meg kell javítani. Míg Davis ezzel bajlódik, addig Zula elindul, hogy felfedezze a bázist. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, sehol egy árva lélek, majd később, akit talál, az is vérbe fagyva hever a földön. Hamarosan kiderül az is, hogy bizony a bázist xenomorphok lepték el. A sztoriban később van egy elég jelentős csavar, de mivel anno Onimushaman sem spoilerezte el, így most én is inkább csendben maradok.

Ami a játékmenetet illeti, elég erősen érződik rajta, hogy a fejlesztőknek eredetileg egészen más elképzelései voltak. Minden játékelemet a VR-nak rendeltek alá, beleértve az interakciókat, illetve magát a mozgást is. Előbbi egész ügyesen átültethető a klasszikus gyakorlatba, hiszen rengeteg olyan játék létezik, ahol a tereptárgyakkal, kapcsolókkal, egyebekkel való interakció fizikai mechanizmusokra épül, vagyis az egeret kell körbe-körbe mozgatni, hogy egy csapot elzárjunk, vagy konkrétan ki kell hajtani egy szekrény ajtaját. Ezen a téren az Alien: Rogue Incursion Evolved Edition is egész ügyesen teljesít, vagy legalábbis nem rosszul. A mozgások terén már vannak érdekes megoldások. Ilyen például az ugrás, mert az alapból nincsen. Viszont vannak helyek, ahol szükség lenne átugrani egy lyukat a földön, olyankor neki kell futnunk, és jó esetben a játék magától ugrik helyettünk. Ez kicsit szokatlan, de érthető, hogy VR-ban ezt így volt egyszerűbb megoldani, most pedig nem feccöltek bele plusz energiákat egy picit átalakítani a rendszert.

Alien: Rogue Incursion Evolved Edition teszt – Akciónak lapos, horrornak gyenge

A legnagyobb baj az egész játékkal, hogy identitászavara van. Az első perctől az utolsóig nem tudja eldönteni magáról, hogy akkor most horror- vagy akciójáték akar lenni. És, ami még nagyobb baj, hogy mindkettőnek gyenge. Az akciójelenetekhez nem ártana épkézláb harcrendszer, de itt megint feltűnnek a VR-korlátok maradványai. A fegyver egyszerűen súlytalan, a xenókat lőni zéró élményt nyújt. Ráadásul az idegeneket irányító MI mint olyan, kb. nincs. Nyílegyenesen sétálnak felénk és nyelik a golyókat, míg fél tár után el nem pusztulnak. Semmi falakon futkosás, semmi nyakunkba ugrás egy szellőzőből. Rém gagyi az egész.

De ugyanez sajnos tulajdonképpen az egész játékról elmondható. A látványvilág a középszert is csak alulról súrolja, ami megint valahol érthető lehet a VR-múlt miatt. A játékmenet lapos, az irányítás és mozgás nehézkes, a sztori pedig nagyjából totál érdektelen. Izgalom csak nyomokban található az egész játékban. Anno nem volt lehetőségem VR-ban kipróbálni, így azt nem tudom, hogy mindez úgy mennyire volt ütős. De hagyományos játéknak ez már szinte kellemetlen.

Alien: Rogue Incursion Evolved Edition teszt – Akciónak lapos, horrornak gyenge

Mindezek fényében egyszerűen nem tudom jó szívvel ajánlani az Alien: Rogue Incursion Evolved Editiont senkinek. A rajongóknak főleg nem, mert nekik ez rettentő vérszegény és csalódást keltő élmény lenne. Azoknak pedig, akik egy jó sci-fi horrort keresnek, inkább porolják le az Alien: Isolationt, sokkal jobban járnak vele még bő egy évtized távlatából is. Ha pedig valaki az akció miatt venné meg, nos inkább ne tegye. Állítólag az annak idején történelmi botrányt kavaró Aliens: Colonial Marineshoz készültek rajongói modok, amelyek gatyába rázták a játékot. Lehet, azzal is jobban jár, aki most Aliens-akciójátékot keres.

A tesztpéldányt a játék fejlesztője biztosította.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Pozitívumok
  • Alien-játék
Negatívumok
  • Minden elemében középszerű

További képek

  • Alien: Rogue Incursion
  • Alien: Rogue Incursion
  • Alien: Rogue Incursion
  • Alien: Rogue Incursion
  • Alien: Rogue Incursion

Alien: Rogue Incursion

Platform:

Fejlesztő: Survios

Kiadó: Survios

Megjelenés:
2024. december 19. VR, PSVR2
2025. szeptember 30. PC, PS5, XSX

» Tovább a játék adatlapjára

GeryG

GeryG
2010 végén csatlakozott a PC Dome cikkírói csapatához, pár hónappal később pedig már hírszerkesztőként is tevékenykedett. Már több mint 17 ezer írásos anyag fűződik a nevéhez a magazinban, amivel a képzeletbeli dobogó csúcsán áll.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!