Mario Tennis Aces
Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Bolíviát bántja, ahogy országukat a Ghost Recon Wildlandsben ábrázolják

Szükség esetére még jogi lépéseket is kilátásba helyezett a külügyminiszter.

2017.03.03. 09:00 | szerző: Dino | kategória: Játék

Bolívia kormánya panaszt tett a francia nagykövetségen egy francia cég által fejlesztett játék miatt, amely a dél-amerikai oszágot drogkereskedők által irányított államként mutatja be - írja a Reuters híre. Nem más játékról van szó, mint a jövő héten megjelenő Tom Clancy's Ghost Recon Wildlandsről, amely ugyan a jövőben - 2019-ben játszódik -, de történetesen tényleg Bolíviában, ami a sztori szerint a legnagyobb kokaintermelő országgá vált, egy mexikói drogkartell irányítása alatt. Carlos Romero belügyminiszter szerdán nyilatkozta, hogy levelet küldött el a nagykövetnek, arra kérve, hogy a francia kormány lépjen közbe, és még azt is hozzátette, hogy Bolívia fenntartja magának a jogi lépések lehetőségét is. A Ubisoft a Reutersnek adott válaszában kifejtette, hogy a játék története természetesen puszta kitaláció, Bolíviát pedig mindössze fantasztikus tájai és gazdag kultúrája miatt választották helyszínül. "Míg a játék kerete egy teljesen eltérő valóságot jelenít meg attól, ami Bolíviában ma van, reméljük, hogy a játékban megjelenített világ közel áll az ország csodaszép tájaihoz." - írta a francia kiadó.
Mivel a Ghost Recon Wildlands március 7-i megjelenésétől csak pár nap választ el, kíváncsian várjuk, mi lesz a fejlemény az ügyben - mindenesetre fura, hogy csak most jutott eszükbe jelezni a problémát, miközben több bétalehetőség során is kipróbálható volt korábban a játék (a Ubisoft adatai szerint 6,8 millióan vettek részt ezekben a tesztelésekben). ■

Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

hozzászólások (13)

-T0ng-
-T0ng- 2017.03.06. 08:05
Azt szokták mondani, hogy a negatív reklám is reklám: Az új Ghost Recon bemutat egy Bolíviát, ami nem valós, mire az anyagi nehézségekkel küzdő Bolívia fogja magát és kikéri magának a dolgot. Azt mondja, az ő országa nem olyan, mire a játékosok, akik olvasták a hírt (vagy éppen bárki, aki olvasta) fogja magát és megnézi magának milyen is Bolívia.

Nem véletlenül szokta az Ubisoft kirakni a játékai elejére azt a szép hosszú szöveget, ugyanis ennyi erővel már az első Assassin's Creed játékkal vallásháborút robbanthattak volna ki. Ugyanakkor jelzem szerintem ez a botrány mindkét félnek pont ugyanannyira hasznos.

Annak idején amúgy, ha jól emlékszem az Eurotrip című film esetében is volt balhé, amikor Pozsonyt egy kihalt, lepusztult, szinte háború sújtotta városnak mutatják be.

A másik, hogy ugye az ARMA esetében az ügy kicsit bonyolultabb volt, ott ugyanis a fejlesztők a két játékban található görög szigetről képeket készítettek, amit a görög kormány kémkedésnek titulált, ebből lett aztán a roppant kellemetlen balhé. Az tehát egy kicsit más helyzet volt.

Igen a másik, hogy a legtöbb dél-Amerikai országban köztudottan nagy szerepet kap egy-egy kartell, a lekapcsolásukra pedig akkor kerül sor, amikor a CIA számára már kezd kellemetlen és irányíthatatlan lenni a tevékenységük. (de ha jól emlékszem a béta párbeszédeire a szellemek a CIA összekötőben sem bíznak azért, ahogy a lázadók vezérében sem)

+ Én nem értem, hogy a Történelemtanárok és történészek világszövetsége (TÖTÉTÖVI, vagy angolul HITAHIWO) miért nem akad ki azon, hogy az AC játékok történelmet hamisítanak.:-D
Lacko
Lacko 2017.03.06. 11:10
Az Arma sorozat a kezdetektől (Operation Flashpoint) valós szigetek topográfiai adatait használja, hogy fiktív szigetek kreáljon (azaz az összes játékban megtalálható sziget könnyen megtalálható a Google Maps-en is). Így tettek az Arma3 készítésekor is. Egy Limnos nevű valódi sziget magassági adataiból generáltak játék szigetet. És mint máskor is, egy nagyobb csapat látogatott el a szigetre, ahol nyugodtan fényképeztek és hangokat is vettek fel, majd a legnagyobb békében hazatértek és a helyszínen készült anyagokat beépítették a játékba.

Ezek után - amikor a játék már 90%-ban kész volt - és a fejlesztők már 3 éve nem voltak szabin, két srác kitalálta, hogy most elmehetnek nyaralni és ha már egyszer kollégák együtt mennek, akkor miért ne pont arra a szigetre, ahol az elmúlt 3 évüket - virtuálisan - töltötték.
Semmilyen munkát nem végeztek Limnoszon - nyaralni mentek és nyaraltak. Ha fotóztak, azt úgy, mint turisták. Már nem is volt szükség semmire, hiszen az arma-beli sziget már legalább egy éve teljesen kész volt. Ekkor csapott le a görög rendőrség, akik kémkedés vádjával letartóztatták a két nyaraló srácot.

Először én is azt gondoltam, amit T0ng, hogy mindez a hype része, hiszen ez kölcsönösen előnyös a szigetnek is, meg az Arma fejlesztőinek is. Na de 128 nap borzalmas körülmények között egy görög börtönben egy kicsit nagy ár a hype-ért.

Abban is igaza lehet T0ng-nak, hogy Bolivia-Ubi csörte simán lehet reklám, de az Arma esete kicsit más.
szbszig
szbszig 2017.03.06. 12:24
Személy szerint én azon a véleményen voltam mindig, hogy az AC sorozat inkább népszerűsíti a történelmet, nem hamisítja, vagy elferdíti. Még én is sokat tanultam belőle, rengeteg abban szereplő eseményről, történelmi személyről nem is hallottam korábban, pedig amúgy ötös voltam középiskolában történelemből. Persze le van öntve az egész egy konteós mázzal, hogy érdekesebb, fogyaszthatóbb legyen, de szerintem ezt könnyű lehámozni róla. Tehát ha az ember tudja, hogy 1312 óta nincsenek templomosok, asszaszinok meg még annyira sem, akkor ami marad a játék történetéből, az nagyjából megfelel a valóságnak. Például itt van egy összehasonlítás a második résszel kapcsolatosan, mennyi minden helyesen ábrázolt belőle.

Ráadásul a sorozat elején kimondott filozófia volt a készítők részéről, hogy történelmileg kevésbé ismert helyszíneket és korokat mutassanak be. Aztán az alaptrilógiát követően a kalózosdival meg a nagy francia forradalommal már talán ez is kicsit megbicsaklott a játék történetéhez hasonlóan, de a keresztesháborúkra, az itáliai reneszánszra, vagy az Oszmán Birodalom fénykorának kezdetére mindenképpen igaz, hogy a fiatalok nagy része nem ismeri részletesen, és az is, hogy nagyjából egyetlen komolyabb számítógépes játék sem dolgozta fel ezeket a korszakokat korábban.
Lacko
Lacko 2017.03.06. 13:20
Azért a történelemnek minimum két oldala van, de inkább annyi, ahányan az adott sztoriban részt vettek. Én egy konkrét dologra emlékszem az AC-ből, amiben a fejlesztők (hogy hogynem) a francia verziót tolták az olasz helyett: Savonarola egy gonosz templomos papnak van beállítva, amiért (hasonlóan a mi Kapisztrán Szt Jánosunkhoz) paraszt(keresztes)sereget toborzott a francia megszállók ellen, akik Itália megszállására készültek.
-T0ng-
-T0ng- 2017.03.06. 14:51
Srácok azért azt itt szeretném leszögezni, hogy az AC esetében én csak vicceltem, kicsit kikarikíroztam az UBI - Bolívia csörtét.

Az AC-ben nagyon igyekeztek, hogy a történelemhez oly mértékben hűek legyenek, hogy egy-egy haláleset kapcsán is a legkevesebb fiktív elemet hagyják meg. Mindenki tudja, hogy sajnos ennek áldozata lett kicsit az ACIII, ahol a legprecízebb helyzet érdekében gyakorlatilag végig fogták a készítők a kezünket.

Viszont kétségtelen, hogy ez az egész politikai csörte inkább haszonhúzás, mint valódi politikai ellentét. Bolívia amúgy is az egyik olyan ország, ami jelenleg is szenved a térségben (elsősorban az ivóvízhiány miatt), ha csak egy ilyen helyzetbe is de magukra tudják vonni a figyelmet, az már előny. Bár én tisztában voltam azzal, hogy dél-Amerika szegényebb országainak fővárosai is büszkélkednek legalább egy felhőkarcolóval mégis az volt az első, hogy utánaolvastam kicsit Bolíviának, tehát a hírverés igenis működik. Ami persze még nagyobb előny az országnak, hogy számos olyan természeti látványosságot vagy régiót is tartalmaz, ami jellemző és látható a valóságban is, így még vonzóbb lehet esetleg a turisták számára.
ajánlott olvasnivaló