Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Játék

Panzer Corps 2

Panzer Corps 2 fejlesztői napló

Ezúttal ugyan nem videós formában, de a készítők elárultak pár részletet a készülő világháborús stratégiáról.

2018.07.20. 10:37 | GeryG | kategória: Játék

A Slitherine tavaly tavasszal jelentette be, hogy a Flashback Games stúdiójában készül a Panzer Corps 2. A klasszikus Panzer General játékok modern felújítását eredetileg a The Lordz Games csapata végezte, a folytatás pedig a megkezdett úton halad tovább. Bár a bejelentés óta bő egy év eltelt már, ez idő alatt gyakorlatilag semmit sem lehetett hallani a készülő játékról. Most viszont megtörték a csendet, és közzétették az első fejlesztői naplót. A szokásokkal ellentétben nem videós, hanem szöveges formában.

A Panzer Corps 2 nem fog drasztikus változásokat hozni sem az első rész, sem pedig az alapul szolgáló Panzer General játékokhoz képest. A fejlesztők ígérete szerint hűek maradnak az elődökhöz, és nem fognak olyasmin változtatni, amin nem is kell. Így a veterán játékosok már az első perctől otthonosan mozoghatnak majd a játékban. Az egységeken és azok statisztikáin sem fognak nagyon módosítani.

Persze lesznek újdonságok. Ilyen a sok rajongó által már az előző részből is hiányolt eltaposás funkció. Erre csak a páncélosok lesznek képesek, amelyek a mozgásképtelen gyalogos egységeken gázolhatnak keresztül, így az értékes muníció és a támadási/mozgási pontok elpazarolása nélkül pusztíthatják el őket. A készítők ezzel a világháború kegyetlenségét szeretnék prezentálni, de emellett a taktikai mélységet is növelnék vele. Szintén a taktikázási lehetőségeket bővíti a bekerítés lehetősége. Bár a fejlesztők (valószínűleg sokak bánatára) elvetették az utánpótlás-menedzsment lehetőségét, valamilyen szinten mégis jelen lesz. Az ellenséges egységeket ugyanis körbe lehet majd keríteni, ezzel pedig elvágni az utánpótlástól. Az érintett egység így statisztikai büntetéseket is kap, vagyis dönthetünk úgy, hogy a lerohanása előtt egy picit kifárasztjuk. Ide kapcsolódik az egységek szétbonthatósága is (persze az egységszám-limit rovására). Bármely egységünket két egyenlő félre bonthatjuk, ezzel további taktikai lehetőségekhez jutunk.

Visszatér az ellenség fogságba ejtése is. Ebben az esetben a felszereléseik egy külön tárhelyre kerülnek, ahonnan később új egységeket szerelhetünk fel vagy pótolhatjuk már meglévők készleteit. Visszatérnek a hősök is, de az első résszel ellentétben ezúttal nem csak a környező egységek statisztikáit javítják, hanem egyedi taktikai képességekkel is rendelkezni fognak.

A fejlesztők a legnagyobb változtatásokat a légi és tengeri hadviselés terén hajtják végre. A repülő egységek mostantól minden körül elején visszatérnek a bázisukra, vagyis a repülőterek elhelyezkedése, elfoglalása és védelme kulcsfontosságú lesz. A repülők hatékonysága a célpont repülőtértől való távolsága függvényében fog változni. A vízi egységek pedig teljesen átalakulnak. Mivel az ő mozgásuk korábban teljesen korlátlan volt (legalábbis irányát tekintve), ezt kissé megvariálják. Számítani fog az adott egység menetiránya, valamint harc során a hajóágyúk iránya is. Emellett a hagyományos életerőpontok helyett egyedi sérülésmodellt kapnak. Az anyahajók és tengeralattjárók is számos egyedi funkcióval és képességgel lesznek felruházva, ezzel is jelezve egyedi szerepüket a háborúban. A vízi hadviselés kibővítésével a Panzer Corps 2-ben már akár a csendes-óceáni hadszíntér is szerepelhet.

A Panzer Corps 2 továbbra sem rendelkezik megjelenési dátummal, de a fejlesztők ígérete szerint mostantól sűrűbben hallhatunk majd róla. ■

Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «

Panzer Corps 2
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Panzer Corps 2

hozzászólások (0)

ajánlott olvasnivaló