Érdekes, de nem irigylésre méltó helyzetbe került az Obisidian Entertainment. A stúdió híres arról, hogy jó szerepjátékokat készít, legalábbis a kritikusok és a rajongók is pozitívan szoktak nyilatkozni a játékaikról. Igaz volt ez a 2015-ös Pillars of Eternityre, valamint a 2018-as folytatásra, a Pillars of Eternity II: Deadfire-ra is. Utóbbiból ráadásul elég szép számmal elő is rendeltek a játékosok.

Pillars of Eternity II: Deadfire
Megérkezett az Obsidian remek RPG-jének folytatása.
Ehhez képest a játék eladásai végül elmaradtak a készítők előzetes várakozásaitól. Ami még érdekesebb, hogy a fejlesztők nem igazán tudják megmondani, hogy miért nem fogyott a játék. Éppen ezért kétséges, hogy valaha is el fog készülni a harmadik rész. A Deadfire nem kapott rossz kritikákat sem a sajtótól, sem a játékosoktól. Az előrendelések is jól alakultak (az első résznél háromszor többet jegyeztek elő), vagyis minden jel egy anyagilag is sikeres játékról árulkodott. Így viszont nehéz lenne egy harmadik epizódot megtervezni, hiszen nem tudják, hogy hol ment félre a második rész.