Általában a filmekből készült játékoknál csak a játékokból készült filmek szoktak „sóhajosabbak” lenni. Azért persze mindkét irányban vannak üdítő kivételek (a The Witcher sorozat például), ráadásul az utóbbi időben viszonylag kevés ilyen alkotás lát napvilágot. A következő nagy „játékból filmet” projekt a Sonic lesz februárban, de a legfrissebb hírek szerint van egy tavalyi játék, ami felcsigázta Hollywood egyik szakiját.
Egészen pontosan a Remedy legutóbbi játékáról, a Controlról van szó. A külső nézetes akciójáték nem kapott túl jó kritikákat, de így is megtalálta a maga közönségét. A történet a természetfelettit kordában tartó hivatalról szólt, amelyet épp egy természetfeletti jelenség rohamozott meg és vont szinte teljesen az uralma alá. A játékosok egy gyerekkora elfeledett sötét titkai után kutató fiatal nőt alakítottak, aki látszólag véletlenül csöppen az események középpontjába, és így rá hárul a feladat, hogy megmentse a hivatalt és annak dolgozóit.
Control teszt – Jesse Faden nem Max Payne...
A Remedy az időlassítás, a fény-árnyék és az időmegállítás után ezúttal a telekinézissel próbálta meg feldobni aktuális játékát.
Bár a játék nem volt a Remedy legjobban sikerült alkotása, a jelek szerint a története elég izgalmasnak bizonyult, hogy megihlesse Gary Whitta forgatókönyvírót, aki korábban a Zsivány egyes szkriptjén is dolgozott. Legalábbis erre utal, hogy mikor egy Twitter-bejegyzésben megkérdezték tőle, melyik videojátékból írna legszívesebben forgatókönyvet, azonnal rávágta, hogy a Controlból.
Persze ez még önmagában a világon semmit sem jelent, viszont az már egy icipicit tovább árnyalja a képet, hogy a beszélgetésbe bekapcsolódott Thomas Puha, a Remedy kommunikációs vezetője is, aki csak ennyit reagált Whitta felé: „Beszéljünk!”