Egy-egy VR-játék esetében mindig kardinális kérdés az, hogy az általunk alakított figurát miként mozgathatjuk a pályákon. Erre az évek során több formula is kialakult, a leggyakrabban a fix pontok közti teleportálással lehet találkozni. Ez a legkevésbé élethű, de a legegyszerűbb megoldás is egyben.
A Half-Life: Alyxben összesen három mozgási forma lesz elérhető, ezekről a Valve a minap mutatott be külön videókat. Mindegyik módszer szabadon választott lesz. A teleportálás során előre meghatározott állomások között mozoghatunk, majd ott dolgunk végeztével léphetünk a következőre.
A második videóban már a folyamatos mozgásra láthatunk példát, amikor karakterünkkel megkötések nélkül, szabadon bejárhatunk egy adott területet.
Végül a harmadik mód a teleportálás és a folyamatos mozgás keveréke, amikor is a karakterünk a fix pontok között sprintel vagy ugrál. Ez jóval közelebb áll a teleportáláshoz, de talán kevésbé zavaró. Leginkább a tűzharcok során lehet hasznos a fedezékek közti navigálásban.
A Valve azért tesz több mozgási sémát a játékba, hogy az minél több játékos számára élvezetes legyen, beleértve a mozgáskorlátozott játékosokat is. Emellett szeretnék, ha az irányítás ülő és álló helyzetben, illetve egy vagy két kezes módban is ugyanolyan egyszerű lenne. Hogy terveik beváltják-e a hozzájuk fűzött reményeket, azt a március 23-i premier után megtudhatjuk.