Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Dome

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

A video mellé pedig pár színfalak mögötti fotóval is szolgálunk.

2021.07.05. 11:11 | Dino | kategória: Dome

Kisfiam az elmúlt 1-2 évben nagyon rákattant a LEGÓ-ra, és miután megtudta, hogy gyerekkoromban animációs filmeket is készítettem, elkezdett ő is kisfilmeket forgatni. Az oviból a járványhelyzet miatt kihagyott időszakot pedig próbáltam vele közösen hasznosan eltölteni, és miután megszületett az ötlet, hogy egy régi számítógépes játékból készülhetne egy filmecske, közösen láttunk neki a tervezésnek és építésnek.

A választott program egy régi Commodore 64-es játék lett, a B.C.'s Quest for Tires (amit gyerekkoromban igazából leginkább úgy hívtunk öcsémmel, hogy „ősember gurul a kövön” :-D ). A tervezéshez először YouTube-on kerestem egy végigjátszást, majd elkezdtük kitalálni, hogyan álljon össze a díszlet és a különböző kellékek, melyik figurák kerüljenek a filmbe, illetve mely részleteket valósítsuk meg. Igazából végül jóval kevesebb került bele, mint szerettük volna (így is háromszor vagy négyszer kezdtük elölről a felvételeket, mert mindig valami hiba a felvételek legvégén derült ki), de ettől függetlenül elégedett vagyok az eredménnyel, még ha tökéletesnek nem is nevezném (a fókuszálási hiba a telefon képernyőjén nem látszott...).

És most pillantsunk egy kicsit a színfalak mögé! Néhány fotó és háttérinformáció következik arról, hogyan épültek a díszletek, köztük néhány olyan képpel, ami még az első tesztek során készültek. Mindenekelőtt lássuk, milyen volt az első elkészült verzió!

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

A háttérhez egy ősrégi kórházas készletet (231-1) hívtunk segítségül, annak nagy faldarabjaiból gyorsan összeállt a fehér rész, amely fölé/mögé különböző barna elemekből kerültek a hegyek. Az út végül túl hosszúnak bizonyult, a kamerát ugyanis folyamatosan jobbra toltuk előtte, míg a hegyes részt meg balra mögötte (a parallax-effekt érdekében feleolyan sebességgel, mint a kamerát), de így meg a háttérbe kifeszített zöld lepedő „fogyott el” hamarabb, mint szerettük volna. Így inkább kisebb darabokra osztottuk a pályát.

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

Az első elképzelés szerint bekerült volna a filmbe a hegyen üldögélő madár is (a fennsík szakadékán az repítette volna át főhősünket), de végül erre már nem maradt energiánk/türelmünk. Plusz az emelkedő és a lejtő kivitelezése is túlzottan körülményesnek tűnt.

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

Kedvenc részünk volt a teknősös hely, ahol különös kihívást jelentett, hogy nagyon oda kellett figyelni, mikor melyik teknőst hova helyezzük, hogy felváltva merüljenek fel és alá. Közben pedig arra is figyelni kellett, hogy ne feledkezzünk meg az ősasszony bunkójának mozgatásáról se.

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

A fenti képen látható, hogyan zajlott a forgatás, a lentin pedig a „kameraállvány”, amely szintén LEGÓ-ból készült. A díszletet tartalmazó lapokból egy lapos elemet lógattam ki, ahhoz illesztettem mindig az állvány lábát, így a kilógó részt mindig egy bütyökkel arrébbhelyezve lehetett fixen tartani a kamera mozgását. A hegyek pedig fél bütykönként mozogtak, viszont annál is kellett variálni: végül három darabra szedtük szét, és amikor az első kiment a képből bal oldalon, áthelyeztük jobbra.

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

Kislányom egyik LEGO Friends készlete is hasznosnak bizonyult, onnan vettük a célban integető hölgyet - a lenti képen még egy másik karakter látható, később került elő a játékbeli szereplőhöz hajszínben legalábbis közelebb álló szőke.

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

A szívet a mozgatáshoz egy hurkapálcára erősítettük egy kis gyurmaragasztóval, aztán még a telefonos appban „satíroztuk ki” a képből. A Stop Motion Studio segítségével forgattunk amúgy - hatalmas kontraszt volt ez ahhoz képest, ahogy gyerekkoromban filmeztünk: akkor egy normál 8-as Lomo Lada kamerát használtunk...

Eredetileg ezzel a kisebbfajta kerékkel filmeztünk, aztán közben találtunk egy nagyobbat, amely jobban passzolt a játékbelihez. Annak használatához viszont magasabbra kellett kerülnie a figurának, amit az ugrásokhoz amúgy is használt átlátszó 1*2-es darabokkal oldottunk meg.

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

Kényelmes funkciónak bizonyult, hogy a filmezéshez használt appban lehetőség volt a képkocka készítéséhez a fülhallgató hangerőszabályzóját használni, mivel így nem löktük meg véletlenül a telefont.

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

A fák szerintem igazán jól sikerültek, a farönkökhöz viszont nem találtunk jobb megoldást a rendelkezésre álló legókészletek elemei között. Eredetileg egy bütyökkel hátrébb rögzítettük, de aztán kiderült, hogy úgy nem tud elhaladni az ősember - így is sikerült nem egyszer meglökni ezeket a kilógó, nem túl stabilan álló elemeket.

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

Mi igazán jót szórakoztunk Ágostonnal a kisfilm elkészítése során, reméljük, nektek is tetszik az eredmény. ;-)

LEGÓ-ból készítettük el az 1983-as B.C.'s Quest for Tirest

És hogy lesz-e folytatás? Egyelőre biztos, hogy nem, de nem zárnám ki végleg a lehetőséget. Ötletek mindenesetre már vannak arra, mi lehetne a következő „áldozat”. ■

Az olvasás mellett szívesen írnál is híreket?
» Jelentkezz hozzánk hírszerkesztőnek! «

hozzászólások (4)

Madrac
Madrac 2021.07.06. 15:52
Nem lett rossz. Gondolom a hangok az eredeti játékból vannak.

Ha esetleg a fiadat érdeklik más fotó projectek is, akkor keressetek rá a tiny people-re googleben. Ugyan nem LEGO, de rengeteg érdekes ötletet meg lehet valósítani. Bár én még mindig lusta voltam megrendelni az első adag emberkét, meg félek is, hogy a macskám tönkretenne mindent, amit kint hagyok fél percre.
Barthezz
Barthezz 2021.07.12. 11:18
Most vettem csak észre a cikket, nagyon menő, amit készítettek Dino! ^^ Azért tényleg nem kis munka ezt megtervezni és összehozni.

A játék amúgy nekem is megvolt anno C64-en, csak én Gyalogkakukk néven ismertem, úgy volt felmásolva a kazira. Csak pár évvel ezelőtt szembesültem vele, hogy ez nem magyar játék és nem Gyalogkakukk a neve, de akkoriban gyerekként ilyen bonyolult címet meg sem tudtam volna jegyezni. :D Más kérdés, hogy semmi köze a szereplőnek a gyalogkakukkhoz és ez fel sem tűnt senkinek. :D Amúgy durva, hogy 3 perc végigmenni a pályán, sokkal hosszabbnak tűnt ez anno. Nyilván azért is, mert rengetegszer meghaltunk benne és éveken át max. a feléig jutottunk. Aztán egyszer ráfeküdtem jobban és sikerült eljutnom a legvégére. 8-)
Dino
Dino 2021.07.13. 11:14
Madrac: Igen, onnan vettem a hangokat.
És köszi, egyelőre további legós filmeken jár az esze - egyelőre ötleteket mesél leginkább, a telefont/fényképezőgépet limitáltan adjuk csak neki, amíg kicsi.

Barthezz: Köszi Neked is.
Gyalogkakukk - na így még nem hallottam. Nekem a Cauldron volt hasonló, ami a német címével Hexenkücheként volt a kazettán, így az maradt meg bennem.
3 perc: na igen, és még panaszkodnak az emberek az 5-6 órás egyszemélyes kampányok miatt manapság... ;-) :-D Nekem nem rémlik, hogy a QfT-t végigvittem volna valaha.
Barthezz
Barthezz 2021.07.13. 14:31
Nah jah, de ez a 3 perc sok-sok óra volt az állandó meghalás és újrakezdések miatt. Nem sok C64-es játékomat vittem anno végig, mert ugye semmiféle mentés nem volt bennük és elhalálozás esetén az egész játékot elölről kellett kezdeni, de itt pont a rövidsége és az egyetlen, igazából így megnézve nem is olyan hosszú pálya tette lehetővé, hogy mégis a végére érjek. :-) Hosszabb játékot a fenti okok miatt szinte lehetetlen volt C64-en végigjátszani, de még az akkori konzolos címek is ilyenek voltak, pl. a Sonic 1-2-ben sem volt mentés és az összes élet elvesztése után azokat is teljesen elölről kellett kezdeni. Ismerve az utolsó pályák nehézségét, szerintem elvétve akadt ember, aki a végükre ért akkor. Ezeket nemrég pótoltam be a COVID alatti téli otthonlétben olyan újra kiadott változatban, ahol már volt mentés. Eddig a 2. zónán túl egyiket sem láttam youtube videokon kívül.
ajánlott olvasnivaló