26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Jövő év elején érkezik a stop-motion technológiával készülő Harold Halibut

Lassan beérik a fejlesztők aprólékos munkájának gyümölcse.

Írta: Dino

Még a 2018-as gamescom során volt szerencsém látni a Curve Digital standján a Slow Bros. fejlesztésében készülő Harold Halibutot, amelyet „a kézzel készített kalandjáték” szlogennel promótáltak. És hogy ez mit jelent? Azt, hogy a program minden egyes karakterét bábként készítették el, a díszleteket meg kartonból és egyéb anyagokból rakták össze, varrtak, ragasztottak, hegesztettek, aztán képkockánként rögzítették az animációs fázisokat, az eredményt pedig szkennelve bepakolták a játék motorjába. Ez a folyamat azonban meglehetősen időigényesnek bizonyult, hiszen azóta se készült el a játék (vagy csak túl komolyan vette a nevét a fejlesztőcsapat ;-) ).

Most viszont újra életjelet adott magáról a projekt, és az Xbox Games Showcase keretében kiderült, hogy 2024 elejére készül el a Harold Halibut.

A játék története egy városméretű űrhajón játszódik, amely egy földönkívüli óceán mélyére süllyedt le. 250 éve már annak, hogy ezzel a bárkaszerű űrhajóval elhagyta főhősünk és a többi utas a Földet, a hidegháborús helyzetből menekülve, másik lakható bolygó után kutatva. Harold az űrhajó fő kutatójának, Jeanne Mareaux-nak laboratórumi asszisztense. És míg a lakók többsége már csak egykedvűen tengeti életét a hajón, Mareaux fáradhatatlanul dolgozik azon, hogy kiszabaduljanak a mély fogságából.

Főhősünknek így segítenie kell főnökét, hogy közös erővel újraindíthassák az űrhajót. Lesz, amit csak meg kell szerelnünk egy csavarhúzóval, máshol komplex gépeket kell kezelnünk. Alapvetően tehát egy klasszikus kalandjátékról beszélünk, amelynek szereplői ráadásul teljes szinkront kapnak.

A Harold Halibut PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re készül. 2024 eleji megjelenésekor pedig a Game Pass részeként is elérhető lesz.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!