A kalózok elég felkapott téma voltak az elmúlt években, de nem kizárt, hogy a Skull & Bones pofára esésével ez a trend gyorsan lekerül a porondról. Van még viszont néhány stúdió, akik látnak benne fantáziát. Ilyen az Ice Code Games stúdió is, ahol egy körökre osztott taktikai játék, a Rogue Waters készül.
A játék a gamescomon is jelen volt, ahol a Future Games Show keretein belül mutatta meg magát. A kalózvilágot titokzatos átok sújtja, a tengereket tengerészlegendák szörnyei járják. Ebben a világban kell a játékosoknak törvényenkívüliekből legénységet verbuválnia, hogy apránként a tengerek legrettegettebb kalózaivá váljanak.
A játékmenet két fő pillére a hajózás és a harcok lesznek. A csaták körökre osztva zajlanak majd akár hajók közt zajlanak, akár a legénység tagjai csapnak össze más matrózokkal. A harcrendszer a szokásos elemekből építkezik, de ki lehet majd használni a környezet adta lehetőségeket – például le lehet lökni az ellenséget a fedélzetről.
A hajó közti csaták során moduláris sebzés lesz, vagyis szisztematikusan harcképtelenné lehet majd tenni az ellenfelet. Idővel pedig akár tengermélyi szörnyeket is az uralmunk alá hajthatunk és a csaták során hívhatjuk őket a felszínre segítségként.
A Rogue Waters mindezt procedurálisan generált világgal fejeli meg, amely minden újrakezdésnél megváltozik, így más rejtélyeket, más küldetéseket és más helyszíneket fedezhetünk fel benne. A játék kizárólag PC-re készül és a tervek szerint szeptember 30-án fog megjelenni.