26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Játékhírek

Minden, amit az Elden Ring Nightreignről tudni érdemes

Összegyűjtöttük a jelenleg elérhető infókat, hogy tudd, mire számíts jövőre!

Írta: DRKSHDW

Amikor először hallottam az Elden Ring Nightreign koncepciójáról egyből egy ijesztő kérdés jutott eszembe: ez egy battle royale lesz? Nos, nem teljesen, bár a híres „fort night” üzenet, melyet szinte mindenhol megtalálunk a Elden Ring hatalmas világában úgy néz ki, hogy értelmet nyer. A játék ugyanis egy, az alapjátéktól teljesen függetlenül létező és indítható PVE, Co-op, Rouge-like, Souls-like túlélőjátéknak ígérkezik. Ehhez még egy kis battle royale és extraction mechanika is hozzáadódik és kb. így alkották meg a Pindúr Pandúrokat…

Néhány szerencsés újságíró már kipróbálhatta a játék demóját és az általuk leírt információkból (például az IGN és a GameRant magazinokból, de lejjebb egy közel félórás videót is láthattok) igyekeztem összefoglalni az új FromSoftware alkotás játékmenetét. A The Game Awards bejelentés után sok souls-játékos dörzsölte a tenyerét, hiszen a trailerben nem kevés fanservice-t kaptunk. A Fire Keeper és a Nameless King visszatérése után mindenki azt találgatta, milyen formában tudjuk újra elpusztítani kedvenc bossainkat és bár a trailerből nem feltétlenül derült ki, egy kis kutatás után már rendelkezünk elegendő információval ahhoz, hogy kijelenthessük: ez valami olyan lesz, amit a FromSoftware még soha nem csinált.

Az első nagy változtatás talán az, hogy itt előre generált karakterekkel kell játszanunk, a jól megszokott karakteralkotás pedig kimarad, legalábbis az eddigi formájában. Az indulásnál minden játékos nyolc nightfarer közül tud választani, mindegyiknek saját képességeik és játékstílusuk van. Ezeket a játékban található tárgyakkal, képeségekkel és relikviákkal tudjuk saját képünkre formálni, de az alapvető abilityk és ultimate képességek kötöttek.

A nyolc karakterből négyet ismerünk eddig, melyek a következőképpen épülnek fel:

  • Wylder: Más játékokban ez lenne a „warrior” class, egy remek kezdő karakter azok számára, akik most ismerkednek az ilyen stílusú játékokkal. A támadás és védekezés remek ötvözete.
  • Guardian: A csapat „paladinja”, kinézetre legalábbis biztosan. Nehéz páncélzatban és hatalmas fegyverekkel húzza magára az ellenfeleket és ő az első, aki a csatába lép.
  • Duchess: Közönségkedvenc class ő a csapat „assassinja”. Azért is kedvelik, mert az egekig magasztalt bloodborne-os dodge-olás visszaköszön nála a játékban. Könnyű rövid kardok, tőrök jellemzik és villámgyors mozgás.
  • Recluse: A „mage”. Távolról varázsolva semmisíti meg az ellenfeleit varázslatokkal. Nagy valószínűséggel ő lesz a healer is a csapatban.

A karakterválasztás után a Roundtable Holdban találjuk magunkat, ami az előző játékból már mindenkinek ismerős lesz. Itt interaktálhatunk a karakterekkel, akiket nem választottunk ki és gyakorlatilag ez lesz a bázisunk. A match making is itt történik, melyet solo módban és barátainkkal is megkezdhetünk, háromfős csapatokban. Jelenlegi információink szerint csak azonos platformokon játszók tudnak közös kalandba kezdeni és nincs crossplay a játékban, de ez természetesen még változhat.

A játékmenet megkezdése ismerős lehet a klasszikus battle royale-okból: az égből leereszkedve egy szellemmadárral kerülünk Limveldbe, ami Limgrave-nek felel meg egy párhuzamos univerzumban. A fejlesztők elmondása szerint, ez a világ - bár hasonlít - merőben különbözik Limgrave-től. Ezen a helyen kell három játékbeli napot túlélnünk, minden nap 15 percig tart. Amint leszáll az éj a pálya szűkül (akár egy battle royale-ban). Az éjszaka eljövetelével támadhatók leszünk különböző bossok által, Margit is ilyen, aki az előző játékből már ismerős lehet. Ezek legyőzésével a játékmenet végéig szóló permanens buffot kapunk, ami a karakterünk fejlesztésének egyik kulcsfontosságú része. A fejlődést ezen felül a világban található ládák és mobok fogják biztosítani és az általuk megszerzett tárgyak statisztikai pontokat és passzív képességeket is felvonultatnak majd. Ezek különböző szintűek és ritkaságúak lesznek, melyek színkódolva megkülönböztethetőek.

Páncélzatunk alapvetően olyan marad ahogy indultunk, de a fegyvereinket lesz lehetőség fejleszteni a játékmenet során. Mindkét kezünkbe 3-3 fegyver fog elférni ,amiket cserélgetni tudunk és a fejlesztésükre is lesz lehetőség. Az általuk kapott buffok akkor is érvényben lesznek, ha nem a kezünkben tartjuk őket, csak nálunk vannak, és a súlyuk nem fog hátrányt jelenteni, ezért érdemes lesz mind a hat weapon slotban fegyvert tartani. A fejlődést és a tárgyaink újratöltését is a gyorsabb játékmenethez igazították. A Grace-eknél már nem lesz szükség arra, hogy a játékos leüljön pihenni, elég lesz csak a közelükbe lenni és a flaskák újratöltődnek, valamit a fejlődést is gyorsgombokkal oldották meg. Lehetőség lesz automatikusan a játékra bízni, hogy azokra a statisztikáinkra adjon pontot, ami a karakterünkhöz a legjobban illik, de természetesen manuálisan is el tudjuk ezeket osztani.

Mi történik, ha meghalunk a Nightreignben? Nos, a csapattársaink fel tudnak minket éleszteni, melynek módja egy igen egyedi megoldást kapott. Karakterünk egy „downed” állapotba kerül (szintén ismerős lehet), és itt a társaink úgy tudnak feléleszteni, hogy megtámadnak és „megsebeznek” minket. Ez a megközelítés több szempontból is formabontó, hiszen más játékoknál mindig egy kellemetlen élmény volt felhúzni az elhullott embereinket, itt viszont ki fogjuk tudni használni a saját karakterünk egyedi képességeit és fegyvereit úgy, hogy akár a felélesztés közben harcban maradunk... vagy csak simán elkalapáljuk a földön fekvő haverunkat, aki valami iszonyat buta módon képes volt meghalni. Amennyiben nappal ér minket a halál, van lehetőség respawnolni bizonyos pontokon egy kisebb büntetéssel, ami a szintünket éri. Éjszaka azonban teljesen más a helyzet. Ahogy a kör szűkül, sebzést okoz a benne ragadt játékosoknak és a szűkülés végén beköszönt az éj. Ekkor jön a nap végét képviselő boss, amit le kell győzni a csapatunkkal. Itt ha földre kerülünk az előbb említett módon tudnak a barátaink feléleszteni minket, azonban, ha mindhárom csapattag meghal vége a játéknak és visszakerül minden tag a Roundtable Holdba. A hullánk egy másik csapat világában feltűnhet, mint egy vörös „szellem”, ez egy lootolási lehetőség lesz azoknak, akik még életben vannak a saját játékmenetük alatt.

A halál beálltakor mindent elveszítünk, amit az előző session alatt szereztünk,kivéve a játékbeli fizetőesztközt, amit itt murknek hívnak. Ezt a fizetőeszközt itt a bázisunkon tudjuk használni és az eddigi tudomásunk szerint három dologra lesz jó.

  • Emote-ok vásárlása
  • Skinek vásárlása a karakterekre
  • Relikviák vásárlása (permanens buffot adnak a karakterünknek és egyszerre három lehet nálunk)

Ezeken kívül még lehetőségünk van a training roomban kipróbálni a karakterünk képességeit, és lesz egy Codex nevű menüponton, ami a világ és a benne szereplő karakterek történetét ismerteti.

Amennyiben sikerül fejlődnünk és lootolni, illetve legyőzni az első éjszaka bossát, úgy a második napon haladhatunk és kaszabolhatjuk a field bossokat és fejleszthetjük a csapatunk buildjét, hogy kiegészítve egymást nekimenjünk a következő éjszakának. A harmadik és egyben utolsó estén csapatunk szembenézhet a Nighlorddal, aki a főellenség minden játékmenet végén. Jelenleg nyolc ilyen bossról tudunk, akik a legnagyobb kihívást jelentik a játékban, mindegyikőjük eléréséhez az éppen aktuális elpusztítása szükséges és talán senki nem lepődik meg azon, hogy ahogy haladunk előre a játékban, egyre nagyobb kihívást fognak jelenteni. Jelenleg a bejelentő előzetesben egy ilyen ellenfelet láthattunk, aki Gladius névre hallgat, ez pedig a háromfejű farkas, aki képes három egyfejű farkassá osztódni, és egy láncos pengével támad ránk.

A végére pedig az egymillió dolláros kérdés: Mit keresnek itt a Dark Souls bossok? A velős és realista válasz az, hogy a FromStofware így használja fel újra az elképesztő odafigyeléssel és gondosággal készített assetjeit és karaktereit, amivel személy szerint nem hiszem, hogy probléma lenne, ugyanakkor vannak emberek, akik éppen az ellenkezőjét gondolják. Akadnak olyanok is, akik azt feltételezik, hogy a FromSoftware játékainak világai bizonyos szinten összekapcsolódnak és ez nem is hangzik akkora butaságnak, már ha csak a Painterre is gondolunk a Dark Souls 3-ból. Én kifejezetten örülök, hogy újra szembenézhetek a Namless Kinggel, Duke Stray Frejával, vagy a Centipede Demonnel, akik a Dark Souls különböző részeiből köszönnek vissza (eddig őket láthattuk a trailerben és képeken). Sőt őszintén remélem, hogy a Bloodborne-ból és a Sekiróból is emelnek át ellenfeleket, bár ha még egyszer meghallom az Orphan of Kos visítozását lehet pánikrohamot kapok.

A játék első network tesztje jövő év februárjában lesz, a regisztráció pedig január 10-én kezdődik. Egyelőre még csak PlayStation 5 és Xbox Series X/S konzolokon.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!