A tavasz egyik legfontosabb játéka lesz az Assassin's Creed Shadows. Egyfelől a videojátékipar egyik legnépszerűbb és legjövedelmezőbb franchise-járól van szó, másfelől akkora a felhajtás a játék körül, amilyen talán még egyik korábbi epizód körül sem volt. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a Ubisoftnak nagyon nem mindegy, hogy végül miként teljesít a játék, hiszen az utóbbi években csak árnyéka önmagának a legnagyobb francia kiadó és bizony könnyen lehet, hogy egy újabb nagy bukó már alapjaiban rengeti meg és sodorja komoly veszélybe a jövőjét. A készítők igyekeznek a lehető legnagyobb hype-ot generálni a játék körül, ontják is magukból az infókat. Ezekből csemegézünk most.
Játékidő és tartalmak
Az Assassin's Creed Shadows kreatívigazgatója megerősítette, hogy a játék több mint 80 óra hosszú lesz, ha a játékosok a mellékküldetéseket is szeretnék kimaxolni, közel a duplájára emelve így az amúgy kb. 40 órás történetszálat. Ez bizonyítja azt, amelyet már sokan sejtettek, a játék az újvonalas AC-ket követi ezen a téren, hiszen a Valhalla volt eddig a leghosszabb játékuk és a másik két epizód is jó néhány órára lekötötte a játékosait, ellentétben a Mirage-zsal, amely jóval rövidebb történetszálat kapott. Ha a 40 órás kampány és a sok mellékküldetés nem lenne elég, a Ubisoft csapata a megjelenés utáni visszajelzések alapján New Game+ és „egyéb módok” hozzáadását is tervezi a játékhoz. A Genki által az X-en közzétett teljes cikk számos információmorzsát tartalmazott a közelgő játékról, amely még ebben a hónapban megjelenik. A „hatalmas, dinamikus, lélegző nyitott világot” toborozható karakterek, minijátékok és dinamikus világelemek, mint például az időjárási rendszer és a nappali-éjszakai ciklus fogják testközelivé varázsolni.
Egy új funkció: a Hideout rendszer
Egy új Assassin's Creed Shadows blogbejegyzésben a Ubisoft új információkat közölt a játékba érkező Hideout funkcióról. Ahogy a bevezetőben röviden kifejtették, a Hideout lesz a játékosok bázisa és egy teljesen testreszabható sandbox, amely lehetővé teszi, hogy felépítsd a tökéletes otthonodat. Néhány régebbi motoros AC fan emlékezhet még arra, hogy az Assassin's Creed 2-ben Monteriggionit tudtuk fejleszteni, de ez nyilván egy sokkal fejlettebb és modernebb feature. Én személy szerint imádtam azt a fejlesztgetést, kíváncsiam várom, hogy most milyen játékbeli szerepet fog kapni a funkció.
A Rejtekhely Izumi Setsu tartományban lesz, és minden oldalról hegyek veszik körül a védelem érdekében. A közlemény szerint a Hideout egy hektárnyi, teljesen testreszabható terület lesz, ahová a játékosok épületeket, pavilonokat, ösvényeket, bokrokat, fákat, tavakat, mohás sziklákat, helyi növény- és állatvilágot és számtalan más japán kozmetikai elemet helyezhetnek el, amelyeket az utazás során találtak vagy szereztek. A történet előrehaladtával folyamatos fejlesztésekre lesz lehetőség, és az "egyszerű, de nagyszerű" elvet követték a megalkotásakor. Így könnyű lesz megérteni az alapvető funkciók kezelését, de elég mélysége lesz ahhoz, hogy órákig tudjuk fejlesztgetni az otthonunkat.
A Hideoutban a játékosok hat fő szobát hozhatnak létre, amelyek a következők:
- Istállók: Az istállók a rejtekhelyünk fontos pillére, az istállók feloldják azt a képességet, hogy a kémjeinket az ellenséges táborokban vagy várakban lévő készletek csempészésére használjuk, ezzel extra nyersanyagokat kaphatunk.
- Kovácsműhely: A kovácsműhely feloldja a fegyverek és felszerelések magasabb szintre való fejlesztésének lehetőségét, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy lépést tudjunk tartani az erősödő ellenfelekkel. Lehetővé teszi továbbá, hogy a nem kívánt páncélokat és fegyvereket nyersanyagokká bontsuk szét, új perköket tegyünk a meglévő felszerelésekbe, és feloldjuk a transmog funkciót a kinézetünk és a fegyvereink testreszabásához.
- Kakurega: Itt gyakorlatilag kiterjeszthetjük a "birodalmunkat", különböző stratégiai pontokat tudunk megszerezni Japánban és számos gyorsutazási illetve kereskedelmi előnyt biztosít.
- Dolgozó: A kémhálózatunk bővítését és precizitását tudjuk itt növelni és menedzselni, így pontosabb információkkal indulhatunk majd a következő küldetésünkre.
- Dojo: Meglévő szövetségeseinket tudjuk itt kiképezni, növelve ezzel a szervezetünk ütőképességét.
A játékosoknak még ezen felül lesz lehetősége egyéb stat bónunszt adó elemeket építeni az otthonukba, amelyek átmeneti vagy permanens buffokat adnak. Ezekről és még egyéb funkciókról a játék hivatalos oldalán lehet bővebben informálódni.
Bónuszküldetés és bővítmény
A játék bizonyos verzióit előrendelők jogosultak lesznek olyan tartalmakra is, amelyek mások számára nem lesznek elérhetők. Az egyik ilyen egy bónuszküldetés, amelyet nagy valószínűséggel Naoe-val fogunk tudni végigjátszani. A Thrown to the Dogs egy „egyszerű, de szívhez szóló mellékküldetésként” hasonlóan az Odyssey-ben látott melléktartalomhoz. A küldetés egy összevert kóbor kutyával kezdődik egy sírnál, aki elviszi a főhőst egykori házába, hogy feltárjanak néhány „családi titkot”, legalábbis ezt nyilatkozta a kreatív producer. Ami viszont több és részletesebb említést érdemel, az a Claws of Awaji kiegészítő, mely 10+ óra extra tartalmat ad majd az alapjátékhoz. A Shadows bővítménye egy új, jellegzetes régióba - Awaji szigetére - egy titokzatos szépségű helyre kalauzol el minket. Egy rejtélyes kincsért utazunk a szigetre, ameyl tele van ismeretlen ellenségekkel és halálos csapdákkal. A játék fejlesztői szerint, a területnek ijesztő hangulata lesz, jó kérdés, hogy valójában mennyire számíthatunk horror elemekre A kiegészítőben Naoe egy új fegyvertípussal is gazdagabb lesz, a Bō-val (bot), és új képességek lesznek elérhetőek mindkét karakternél, valamint extra felszereléseket is találhatunk majd. A kiegészítőnek még konkrét megjelenési dátuma nincs, de valamikor 2025 végére saccolják a kiadását.
Románc
Az Assassin's Creed Shadows az első olyan játék a franchise történetében, ahol lesz lehetőség romantikus kapcsolatot létesíteni általunk választott karakterekkel. Így a játékosok főhősönként egyedi lehetőségeket és kapcsolatokat fedezhetnek fel, amelyeknek több változata is lesz. Lehetőségünk lesz „plátói kötelékeket”, „rövid szikrákat” és „mély, tartós szerelmet” kialakítani, de nagy valószínűséggel nem ez a teljes repertoár. Ez a teljesen új tartalom egyedivé teheti minden játékos történetét, és egy kellemes kis extra azoknak, akik esetleg nem kedvelték az eddigi "fix" szerelmi szálakat.
Canon mód
Az Assassin's Creed Shadows több új ötletet is bevezet a franchise-ba, köztük a „Canon Mode” bevezetését. Ez az új játéklehetőség a franchise-ban először lesz elérhető, és az Assassin's Creed Shadows rajongóknak lehetőséget biztosít arra, hogy a kulcsfontosságú narratív pillanatokban a történetírók elképzelése szerint haladjanak a storyval. Ez természetesen nem befolyásolja a romantikus szálakat, az továbbra is a játékosra lesz bízva.
Ezek tehát azok a változások, amelyeket nem említettünk még cikkeinkben. A játék hamarosan megjelenik, és mi már nagyon várjuk, hogy fog elsülni a Ubisoft zászlóshajójának megjelenése. Ne felejtsük el, hogy ez a megjelenés roppant fontos az ő szempontjukból is, hiszen a tét hatalmas. Március 20-án kiderül minden, addig is türelmesen várunk.