A MicroProse a napokban újabb játékot jelentett be, a kiadótól egyáltalán nem meglepő módon egy háborús játékot. Az Afterconflict a kiadó saját fejlesztése, nem pedig egy felkarolt projekt. A készítők pedig nem kevesebbet ígérnek, mint korábban sosem látott realizmust és mély taktikázási lehetőségeket.
Az Afterconflict története szerint a hidegháború végül nem zárult le, hanem a harmadik világháborúban eszkalálódott. A NATO és a Varsói Szerződés országai feszültek egymásnak szerte a világban, de a játékban mi az európai hadszíntérre és a háború végnapjaira koncentrálunk majd.
A készítők a legnagyobb figyelmet a fizikának szentelik, a játékban mindennek a lehető legvalóságosabban kell viselkednie. Ez érvényes a fegyverekre is, mindegyik teljesen egyedi ballisztikát kap, mindegyiket másképp kell újratölteni, mindegyik más sebzést okoz, de még olyan részletekre is odafigyeltek, hogy mindegyiket másképp kell hordani. Ezzel az össze-vissza rohangáló játékosok máris lábon lesznek lőve.
A dinamikus bevilágítás is a taktikázási lehetőségeket bővíti, hiszen a terep beláthatósága is változó lesz. Emellett a készítők a játék motorját úgy alkották meg, hogy az könnyen modolható legyen, így a rajongók maguk bővíthetik majd a végtelenségig a játékot. Új pályákat, küldetéseket, játékmechanikákat adhatnak hozzá.
A fejlesztők nem titkolt szándéka, hogy az Afterconflict ne csak egy sokadik háborús lövölde legyen, hanem egy kőkemény katonai szimuláció. Ezért a munka során nagy figyelmet fordítanak a kutatómunkának is. Minden apró részlet valóságos lesz az egyenruháktól kezdve a fegyverek kiegészítőin és lőszerein keresztül a harctéri viselkedésig.
Az Afterconflict egyelőre nem kapott megjelenési dátumot. A fejlesztés kizárólag PC-re folyik, a Steamen pedig már most elérhető egy tech-demo, amelyben egy lőtéren próbálhatunk ki néhány fegyvert. Azt ígérik, már ez is jól demonstrálja majd, mennyire nem lesz egyszerű a puszta lövöldözés sem a játékban.