25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Boss Rally

Írta: Dino

Az arcade versenyek között az utóbbi időben elég vegyesen voltak jobb és rosszabb játékok. Ebben a kategóriában a legfontosabb szerintem a látvány és a jó játszhatóság, de ezt sajnos nem mindig veszik figyelembe a készítők. Egy ilyen fejlesztés lett a Boss Rally is, mely egy seattle-i csapat, a Boss Games Studios programja, amúgy meg egy Nintendo 64 játék, a Top Gear Rally PC-s átirata.

A játék nagyon tetszetős dobozban kapható, mely méretre sokkal nagyobb a hagyományos dobozoknál, és mindössze egy CD-t és egy regisztrációs lapot tartalmaz. Ilyenekkel találkozva szoktam elgondolkodni azon, hogy a WH Smith bolthálózatnak milyen igaza volt, amikor felvetette, hogy egységesíteni kéne a játékok dobozait: a kisebb doboz kevesebb gondot jelent a raktározásnál, és a méretek egységesítése is könnyebbséget jelez mind a forgalmazó, mind az eladó számára. (Playstation-ös programoknál például mindig csak egy dupla CD tok méretű dobozt kap az ember, abban van benne a CD és a leírás is, ennél több meg általában nem szokott kelleni. Kivételek persze vannak, amikor ez kevés lenne, például amikor térképet vagy billentyűzetkiosztást adnak egy-egy programhoz...)

A játékhoz mindenképpen szükség van valami 3D gyorsítóra, akár Glide-os (3dfx), akár Direct3D-s a kártyánk, az megfelelő, a lényeg, hogy legyen rajta legalább 4 MB memória. Ha ez megvan, el is indíthatjuk a játékot. Az intro igazából semmi különös, a főmenü egyéni, és a zene, ami szól alatta is hallgatható (valami rockos dallam, énekkel kísérve, bizonyos Dragline banda alkotása).

Kezdetben két pálya és két autó áll rendelkezésünkre, a többi akkor válik elérhetővé, ha megfelelő helyezéseket érünk el a versenyekben. Az autókat nem licenszelték, kicsit ugyan hasonlítanak valóságos autókra, de ez minden. Lehetőség van a kerék típusának, a kormányzás érzékenységének és a felfüggesztés erősségének állítására, valamint az automata illetve manuális váltó közötti választásra. Ezek után (helyesebben előtte) már csak a pályát kell kiválasztanunk, és indulhat a verseny.

19 számítógép irányította autó ellen kell versenyeznünk, azonban az indítás a rally-versenyekben megszokott módon egymás után történik, nem pedig egyszerre. Kezdetben az utolsó helyről indulunk, így ügyesnek kell lennünk, ha nyerni akarunk. Vannak a pályákon rövidítési lehetőségek, ezeket ki lehet használni a jobb helyezés érdekében. Ha megnyertük mindkét pályát, újabbak lesznek elérhetők, és azokon folytathatjuk a versenyt. Összesen hat pálya található a programban, változatos környezetben a tengerparttól a sivatagon keresztül a hegyekig. Autókból 9 került a programba, mindegyiket egy kétbetűs rövidítéssel jelölik.

A játék grafikája átlagon aluli lett, a 3D gyorsító sajnos nem sokat számít, a textúrák csúnyák, és az autók kidolgozottsága se mondható tökéletesnek. A hátsó rész például nem alkot összefüggő részt, így bizonyos szögekből át lehet látni két alkatrész között. Az irányítás mind billentyűzettel, mind joystickkel elég nehezen elsajátítható, mondhatni elég rossz, a gombok átdefiniálása meg igencsak körülményes. A hangeffektekről nem lehet semmi különöset elmondani, a zene viszont nem rossz, bár nem közelíti meg pl. a Carmageddonok zenéjét, a Fear Factory vagy az Iron Maiden jó kis számait.

Pozitívumnak mondható, hogy maximum négyen hálózatban is lehet játszani a programot, bár az is igaz, hogy sokkal szebb játékok vannak, melyekkel az ember szívesebben játszik hálózatban.

A Boss Rally tehát sajnos egy elég gyenge játék lett, sokkal szebbet is ki lehetett volna hozni belőle...

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

57%
Pozitívumok
  • Hallgatható zene
Negatívumok
  • Gyenge grafika
  • Rossz irányíthatóság

További képek

  • Boss Rally
  • Boss Rally
  • Boss Rally

Boss Rally

Platform:

Fejlesztő: Boss Game Studios

Kiadó: SouthPeak Interactive

Minimális rendszerigény: Pentium 233, 32 MB RAM, 4MB 3D gyorsító, 8xCD-ROM

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!