26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Silent Hunter II

Írta: Lacko

"Merüléshez felkészülni!!! Periszkóp mélység." Ismerős kiáltás ez a tengeralattjárós filmekből, melynek klasszikusa a Das Boot, amelyben megismerhetjük a magukra hagyott német tengerészek víz alatti életét. Vannak fanatikusok, akik élnek-halnak ezért a témáért és az összes filmet látták már és kisgyerek korukban napokat töltöttek a Spectrum és a Commodore előtt kék és zöld vonalakat szemlélve, melyeken fekete, hajó formájú sprite-okra lövöldöztek torpedókkal…

De a PC korszak beköszöntével kivétel nélkül átálltak az SSI Silent Hunter-ére. Olyan klasszikus ez a játék, mint az előbb említett film. Lépten nyomon Silent Hunter Fan oldalakba ütközik az interneten, aki war game összefüggésében keresgél. Vannak saját készítésű és hivatalos add on-ok, feltörők és segédprogramok… Hihetetlen hogy ez idáig nem készült folytatás. De sokkal jobb így, hiszen most nem csak pár hajóval és műszerrel lett több a Silent Hunter II feature listája, hanem egy nagyon lényeges dologgal: 3D. Az új játékban minden külső nézet teljesen 3D-s, nincsenek többé kvázi térbeli sprite-ok.

Nem hiába vártak a tengeralattjárók szerelmesei a Panzer Commander óta reménykedve, mivel az SSI Digital Combat Series logó filmjének utolsó kockáin egy renderelt tengeralattjáró suhan el mellettünk. Igen, a Silent Hunter II a harmadik eleme ennek a sorozatnak a Panzer Commander és a Luftwaffe Commander után. Ennek jegyében a műszerek is teljesen valósághűek, igazi német tengeralattjárókról fényképezték őket és nem nézték, hogy a korabeli műszerek mennyire nehezítik egy játékos kapitány dolgát: nincsenek a szó mai értelmében vett radarok, hanem csak a kor technikai színvonalának megfelelő műszerek.

Hogy még élethűbb legyen a játék, a fejlesztők felkértek egy veterán német tengeralattjáró parancsnokot, hogy legyen tanácsadójuk és elsődleges tesztelőjük. Az ő tanácsait is felhasználták a mesterséges intelligencia elkészítésénél, ezért valódi kihívást jelent egy-egy küldetés.

Ezeket a küldetéseket magunk is kipótolhatjuk a küldetés szerkesztő segítségével, így biztosították, hogy megunhatatlan legyen a játék. Azért ez a veszély leginkább a tengeralattjáró rajongókat fenyegeti. Akik pedig nem annyira járatosak ezekben a dolgokban azok könnyíthetnek a játék nehézségén is.

Természetesen lesznek a hangulatot elmélyítő filmek és történelmi anyagok is a játékhoz és egy virtuális tengeralattjáró tárlat is, amiben megnézhetjük a kor típusait és virtuális idegenvezetőnk ismerteti is, amit látunk. Emellett rögzíthetjük is a küldetést és a befejezés után visszanézhetjük az izgalmas akciókat.

Nincs is más dolgunk, mint a periszkópra tapadva várnunk az őszt, amikorra a megjelenést ígérik.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Silent Hunter II
  • Silent Hunter II
  • Silent Hunter II
  • Silent Hunter II
  • Silent Hunter II
  • Silent Hunter II

Silent Hunter II

Platform:

Fejlesztő: S.S.I.

Kiadó: Mindscape

Megjelenés: 2001. II. negyedév

» Tovább a játék adatlapjára

Lacko

Lacko
Még ZX Spectrumon kezdte stratégiai játékokkal. Azóta megkedvelte a taktikai FPS-eket, a point'n'click kalandjátékokat, a gazdasági- és társadalomszimulátorokat. Örök Arma-játékos és tartalomfejlesztő.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!