26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Warcraft III

Írta: Phoenix 2 hozzászólás

A Blizzard új stratégiai játékának 1999 őszi bejelentése óta folyamatosan érkeznek az újabbnál újabb hírek, olyannyira, hogy mostanra már kissé el is avultak korábbi előzeteseink, így most összefoglaljuk a friss információkat. Az egyik legújabb talán az, hogy végre bejelentették, mi is lesz az ötödik faj a Warcraft III-ban: a sötét elfek. Igaz, ezt már hónapokkal ezelőtt olvashattuk néhány War3-ra specializálódott honlapon, de most már legalább hivatalosan is bejelentették, és nem csak találgatások keringenek róla. Néhány rajzot és screenshotot is találhatunk az új fajról, ha elég türelmesen keresgélünk.

Ennyi volt az utóbbi hetek nagy híre, most pedig inkább az újdonságokról írnék a Blizzard eddigi stratégiáihoz képest. Először is a játék teljes mértékben 3D-s lesz, grafikailag és a hangok tekintetében is. A képfelbontást olyanra állítjuk, amilyenre akarjuk, erőművel rendelkező játékosok akár 1024x768 fölé is mehetnek. A fejlesztők azért a gyengébb gépekkel rendelkezőkre is gondolnak, hogy minél szélesebb körben terjedhessen el a játék. A kerettörténet ott kezdődik, ahol a ki nem adott Warcraft Adventures története befejeződött. Sőt, bizonyos szereplői is visszatérnek.

Az időjárási jelenségek, mint például az eső vagy a hó, nem csak a látványosság szerepét töltik be, hanem befolyásolni fogják a játék menetét is. Sőt, még a domborzati viszonyokra is figyelnünk kell majd a csatában, mert aki magasabban van, az előnyben részesül az alacsonyabban lévőkkel szemben. A csapataink bizonyos formációkat is felvehetnek, például előre állnak a lovagok, mögéjük az íjászok, leghátra pedig a katapultok, és ez a formáció a barangolás során sem is esik szét. A kamerát nem tudjuk majd mozgatni, legfeljebb zoomolni, viszont bizonyos események hatására magától fog változni a kameraállás. Például mikor kulcsfontosságú karakterekkel találkozunk, és velük beszélünk. Épületekből nem lesz akkora választék, mint az eddigi Blizzard RTS-ekben, ugyanis nem a bázisépítésen lesz a hangsúly.

A játékba a Diablo-hoz hasonló szerepjáték elemek lesznek belekeverve, csak egy kicsit egyszerűbb formában. Például ha a hőseink elég tapasztalati pontot szereznek, szintet lépnek. Ekkor több lesz a HP-juk, nagyobb lesz a sebzésük, és egy új varázslatot, vagy képességet választhatunk nekik. Eddig úgy néz ki, hogy maximum tízes szintig fejleszthetők a hősök, de ez még változhat. Inventory-juk is lesz, amiben négy tárgyat lehet elhelyezni. Minden hősnek egyedi varázslatai, képességei leszek. Az egységeink létszámát a "command point"-ok határolják be. Ez valami olyasmi lesz, mint a Warcraft II-ben a farmok által termelt élelem. Ha több hőst akarunk toborozni, megtehetjük, de ők jóval több command point-ba kerülnek, mint a normál egységek. Így nekünk kell majd eldöntenünk, hogy hány hőst érdemes tartanunk a seregünkben. Egyjátékos módban a hőseinket átvihetjük küldetésről küldetésre a szintlépéseikkel és képességeikkel együtt, multiplayerben viszont mindig az elejéről kezdjük. Minden hősnek saját neve lesz, amit a program véletlenszerűen generál. A csatában elesett hőseinket a városunkban fel lehet éleszteni, feltéve ha van még városunk, ugyanis a játékos akkor veszít, ha az egész bázisát lerombolták.

A multiplayer részt több mint nyolc játékosra tervezik, de hogy pontosan mennyire, azt még nem tudjuk. A szövetségesek valószínűleg tudnak majd kereskedni egymással, és ha két különböző faj szövetkezik egymással, akkor együtt olyan képességeket kapnak, amit külön-külön egyik sem mondhatott magáénak.

Critterek természetesen lesznek a játékban, de már nem csak békésen legelésző birkákkal, vagy védtelen fókákkal találkozhatunk, hanem olyan lényekkel is, amik minden ok nélkül megtámadnak minket, vagy védekeznek, ha esetleg mi próbáljuk macerálni őket.

A légi egységek is sok változtatáson mennek keresztül. Például lesznek olyanok, amelyeknek le kell szállniuk ahhoz, hogy támadni tudjanak, és a jól megszokott teljes mozgási szabadságuk is korlátozva lesz, ugyanis olyan tereptárgyak kapnak helyet a pályákon, amik akadályozzák őket. Lesznek földalatti pályák, mint a Warcraft I-ben, és lesznek épületen belüli pályák is, mint a Starcraft-ban.

Végül még néhány szót írnék a Warcraft III World Buildernek elkeresztelt pályaszerkesztőjéről. A Blizzard azt ígéri, hogy még a Starcraft StarEdit-jénél is jobb lesz, sokkal nagyobb szabadságot kapunk, és még csak nem is kell programozónak lennünk ahhoz, hogy használni tudjuk. Saját hangokat és textúrákat használhatunk, az egységek tulajdonságait szabadon változtathatjuk, sőt még átvezető animációkat is csinálhatunk benne.

Elég sok mindent tudunk már a játékról, csak a legfontosabbat nem: hogy pontosan mikor adják már ki végre...

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • Warcraft III - Reign of Chaos
  • Warcraft III - Reign of Chaos
  • Warcraft III - Reign of Chaos
  • Warcraft III - Reign of Chaos
  • Warcraft III - Reign of Chaos
  • Warcraft III - Reign of Chaos
  • Warcraft III - Reign of Chaos
  • Warcraft III - Reign of Chaos

Warcraft III - Reign of Chaos

Platform:

Fejlesztő: Blizzard Entertainment

Kiadó: Vivendi Universal Publishing

Forgalmazó: N-Tec

Megjelenés: 2002. július 5.

Minimális rendszerigény: Pentium II 400, 128 MB RAM, 8 MB-os 3D kártya, 700 MB HDD, 4xCD-ROM

Ajánlott konfiguráció: Pentium III 600, 256 MB RAM, 32 MB-os 3D kártya

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Norbertka
Norbertka [5]
Csatlakozom az elöttem íróhoz.
De viszont a játék végleges beta ját meglehet szerezni, vagy letölteni.
[CENSORED]
visszatérve a játékhoz a grafika szép hangujata illik a játék stílusához.
Csak így tovább....
Mr. Vampire
Mr. Vampire [28]
Üdv!

Szerintem minden fantasy kedvelő várja a Warcraft követekező részét.
Már régóta igérgetik a fejlesztők de mindig elhalasztják.
Én letöltöttem egy videót ami nagyon tetszett.

Mr. Vampire
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (2 db)