A 2002 első negyedévére előirányzott Unreal II ugyan még egy kicsit távolinak tűnhet, a képeket elnézve viszont valószínűleg mindenkiben elismerést vált ki a készülő program. Persze jogosan vetődik fel a kérdés, hogy ehhez a grafikai részletességhez vajon mekkora erőműre lesz szükségünk? A készítők szerint egy PII 450-es gépen egy első generációs GeForce kártyával már elviselhető teljesítményt kapunk majd. A többség számára ez valószínűleg azt jelenti, hogy lehet készíteni a pénztárcákat, ha nem csak elviselhető teljesítményt szeretnénk.
De most lássuk a részleteket. Az Unreal II meglepő módon az Unreal folytatása, így ugyanabban a kitalált univerzumban játszódik, viszont más helyszíneken, más főszereplővel. Főhősünknek jutott az a megtisztelő feladat, hogy az űr egy távoli szektorában a Törvény egyedüli képviselőjeként tevékenykedjen. A bázist jelentő Atlantis űrhajón további három társunk segíti munkánkat: Ne'Ban a pilótánk, Isaak az űrhajót működtető mérnök, valamint Aida, aki az eligazításokat tartja nekünk, mielőtt elindulnánk küldetésünkre az Atlantis fedélzetéről. A szituáció persze nem éppen egyszerű: egy csillagközi háború kellős közepén kell végezni a dolgunkat, ahol számtalan idegen faj, kereskedők hadseregei, valamint kolóniák képviselői, bányászok, és civilek csapnak össze. Feladatunk a szokásos: meg kell találnunk a háború okát, és orvosolni kell a sérelmeket, de úgy, hogy lehetőleg egyik fél se részesüljön hátrányos megkülönböztetésben.
Az egyszemélyes játékmódban az eligazítások és az átvezető képek viszik előre a történetet. És persze maga a játék. A több mint tíz helyszín közt olyanokat találhatunk, mint egy trópusi bolygó sűrű dzsungele, egy idegen város ősi romjai, földalatti labirintusrendszer, egy vulkanikus világ fortyogó felszíne, egy idegen gyárkomplexum belseje, egy óceánnal borított világ végtelen vizei, vagy egy űrhajó belseje.
Az Unreal II egyszemélyes küldetéseiben más és más taktikai feladatot kell megoldanunk. Ezek közt a legjellemzőbbek a rohamozás szövetséges csapatok segítségével, bázisvédelem, túszszabadítás, civilek kísérete, titkos beszivárgás, és természetesen a szokásos "keresd és semmisítsd meg" küldetések. Mindezekben különös idegen fajok, számtalan emberi, és kevésbé emberi teremtmény, valamint katonák és kereskedők próbálnak megállítani minket. Összesen több mint 24 faj kerül bele a végleges játékba, ezek közül viszont csak a Skaarj lesz ismerős a korábbi játékból. Az egyes küldetések közt visszatérhetünk az Atlantis fedélzetére, ahol otthagyhatjuk a megszerzett új fegyvereket kutatásra, részt vehetünk a következő küldetés eligazításán, beszélgethetünk a legénység többi tagjával, és nem utolsó sorban felfegyverezhetjük magunkat a következő összecsapáshoz.
A történeten alapuló játékmeneten kívül egyszemélyes módban is rendelkezésünkre állnak azok a három tournamentbe szervezett pályák, ahol botok ellen küzdhetünk. Ezek azonban elsősorban az Interneten és LAN-on játszható többszemélyes viadalokra lettek kitalálva. Ezekben a csapatjátékokban számtalan új elem színesíti a küzdelmet, mint a különböző ágyútornyok, erőterek, szenzorok, vagy javító droidok. Az induláskor három faj közül válogathatnak a játékosok, amelyek mindegyike különböző képességekkel rendelkezik a sebesség, a tűzerő, a páncélzat, és a különleges képességek terén.
A fegyverek közt találkozhatunk pár régi ismerőssel is. Ilyen a rakétavető, a gépágyú, a távcsöves puska, vagy a gázokat, robbanótölteteket okádó gránátvető. Ezeken túl természetesen jó pár új, egzotikus fegyver is felbukkan: a "leech gun" lelassítja az ellenfelet vagy elszívja az erejét, a "Takkra" gyilkos vadász-szerkezeteket lövöldöz, amelyek megkeresik az ellenfelet, a "MindClow" pedig a különböző szellemi képességekben tud kárt tenni. Összesen 15 különböző fegyver szerepel az arzenálban.
Ezek alapján már most nyugodtan kijelenthetjük, hogy nemcsak megjelenésében szép, hanem a játékmenetben is izgalmas Unreal folytatás van készülőben. Csak győzzük kivárni!