25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Heavy Gear II

Írta: Dino

Nem kell sokáig várniuk az óriásrobotos akciójátékok kedvelőinek, az Activision hamarosan kiadja a Heavy Gear második részét. A pár hónappal ezelőtt megjelent előző részt ugyan nem kísérte olyan óriási siker (a 3D grafikát a meglehetősen régi MechWarrior 2 engine-jéből javították fel valamelyest), a második rész jobb eredményekre számíthat, mely elsősorban a teljesen új 3D engine-nek lesz köszönhető. A játék csak 3D gyorsítókártyával fog futni, de ez az elvárás talán már nem olyan nagy szó manapság. Aki szereti a 3D játékokat, az már úgyis vett valamilyen Voodoo vagy hasonló kártyát, vagy legalábbis a közeljövőre tervezi egynek a beszerzését. A játékhoz készített engine-t fogja használni egyébként az Interstate '82 is.

A játék az előző részben megismert Havy Gear univerzumban játszódik, melyet a Dream Pod 9 nevű társaság talált ki. A gyors folytatásra az a magyarázat, hogy a két programon különálló csapatok dolgoztak. Míg az első rész inkább csak a Heavy Gear világ bevezetésére volt jó - egy elavult engine-nel - úgy a második rész fejlesztői már valóban a játékra koncentráltak, a mai követelményeknek megfelelő grafikus motor készítésével.

A történet a következő: a korábban egymással harcban álló felek egyesítik csapataikat, hogy együtt védhessék meg területeiket, nehogy a földiek visszafoglalhassák kolóniáikat. A mi feladatunk egy kommandós egység vezetése, melyet a Caprice bolygóra küldenek, hogy ott küzdjenek meg a Föld csapataival.

Negyven küldetés vár ránk a programban. A készítők sok időt töltöttek a játék mesterséges intelligenciájának fejlesztésével is, így igazán nehéz feladatunk lesz a támadásoknál. A terep elég változatos: lesznek mocsaras részek, ahol lassabban tudunk csak közlekedni, a láva magával sodor, esős időben pedig előbb-utóbb minden saras lesz, ugyancsak akadályozva a járást.

A készítők gondoltak a hálózati játékok kedvelőire is, olyannyira, hogy előbb a multiplayer pályákat tervezték meg. Ezeken tesztelték először a programot, és a tapasztalatuk azt mutatta, hogy sokkal hamarabb előjöttek így a hibák, melyeket gyorsan ki is javítottak. Az Activision szerverén keresztül történő hálózati játékban lesz lehetőség egymás elleni deathmatchre, valamint különböző csapatjátékokra, például capture the flag játékra is.

Az Activision szeretné, ha egy pályaszerkesztőt is mellékelnének a készítők a játékhoz, ez viszont valószínűleg nem kerül bele rögtön a dobozba. Egy későbbre várható ingyenesen letölthető kiegészítésként juthatnak majd hozzá a pályaszerkesztőhöz az érdeklődők.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Heavy Gear II

Platform:

Fejlesztő: Activision

Kiadó: Activision

Forgalmazó:

Minimális rendszerigény: Pentium 166, 64 MB RAM, 4xCD-ROM, 3D gyorsító

» Tovább a játék adatlapjára

Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!