25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

iF/A-18E Carrier Strike Fighter

Írta: Viper

Az Interactive Magic 1998. szeptemberében adta ki az iF/A-18E Carrier Strike Fighter névre keresztelt szimulátor-programját, amelyben a készítők a '97-ben megjelent iF-22 Raptor-ban alkalmazott szép grafikai és repüléstechnikai megoldásokat fejlesztették tovább.

A játékhoz nem kell 3D gyorsítókártya, ami miatt azonban a grafika is a mai 3D-s elvárásoknak megfelelő színvonal alatt van egy klasszissal. Viszont a nem 3D gyorsítós szimulátorok közt kiemelkedő helyet foglal el, hiszen mind a repülőgépek, mind a terep 3D hatású kidolgozása az adott lehetőségek közt meglehetősen részletesnek mondható.

Az F/A-18 Hornet köztudottan a mai legmagasabb szintű haditechnika képviselője, az E változat pedig csak 2003-tól fog hadrendbe állni. Ráadásul most egy olyan oldaláról ismerhetjük meg a gépet, amelyről eddig nem sokat tapasztalatot gyűjthettünk. Ugyanis ez a vadászgép elsősorban a haditengerészetnél szolgál, így a valóságnak megfelelően támaszpontunk egy hatalmas anyahajó. Lehetőségünk nyílik megtapasztalni az induláskor a gőzkatapult gyorsító hatását, sőt ha ügyesek vagyunk, némi gyakorlás után valószínűleg még az anyahajóra való leszállásokat is túl fogjuk élni. Természetesen a küldetéseket is a tengeri körülményeknek megfelelően alakították ki, vagyis a légiharcon kívül gyakran kell megvédenünk flottánkat különböző támadásoktól, de persze minket is küldenek az ellenséges hajórajok ellen, olykor meg mélyen a szárazföld belsejében levő célpontokat kell megsemmisíteni. A küldetéseinket a program minden egyes alkalommal újragenerálja, ezért nem fordulhat elő, hogy ha egy küldetést teljesítettünk, akkor azzal találkozni fogunk még egyszer egy újabb pilótával.

A missziók során különböző beosztásokban repülhetünk: vagy csak szárnysegéde(ke)t kapunk segítségül, ekkor mint taktikai vezetők veszünk részt a küldetésben, vagy pedig egy egész repülőszázad vezetését bízzák ránk, ekkor pedig a teljes taktikai tervezés a mi feladatunk, azaz nekünk kell kiosztani a célpontokat, meghatározni a repülési útvonalat stb.

Sok érdekes újítás is belekerült a programba, mint pl. az egér használata a műszerfalon, vagyis a kurzorral minden egyes kapcsolón állíthatunk. Az éjszakai repülések során használhatjuk az infravörös berendezéseket is, illetve a többi műszer működésének beállításakor is a teljes hitelességre törekedtek a program készítői. Különlegesen fontos szerephez jutott a vezetésünk alá rendelt gépekkel való kommunikáció, hiszen precíz vezetésre van szükség az egyes küldetések teljesítésekor. Az anyahajó nyújtotta körülmények is meghatározóak, ugyanis különböző sérüléseket szerezhetünk gépünkre egy elkapkodott felszállás során, nem is beszélve a leszállásokról.

Természetesen lehetőségünk van a játékot többszemélyes üzemmódban is játszani, akár helyi hálózaton, akár modemen vagy Interneten keresztül.

Kattints ide, ha tetszett a cikk!

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!