Akik már tűkön ülve várják a Frostpunk 2 nyári megjelenését, azoknak a köztes időre jó szórakozást és kellő kihívást nyújthat a korai megjelenésben elérhető Infection Free Zone, ha addig sem szeretnének túlélőkolóniamenedzsment-játék nélkül maradni. A Jutsu Games alkotása a már milliószor felhasznált zombiapokalipszis alapra épül, de RTS-ként mindössze a They Are Billions és az Age of Darkness jelenthet neki konkurenciát.
Az Infection Free Zone a jelenben játszódik, a sztori szerint az emberiséget teljesen leterítette valamilyen titokzatos fertőzés, és aki elkapta, abból zombi lett. A kórság végigsöpört az egész bolygón, csak túlélők kis csoportjai maradtak. Egy ilyen csoport irányítása a feladatunk, amelynek többek közt kosztot, kvártélyt, védelmet és reményt kell biztosítanunk.
A játék ütőkártyája kétségkívül az, hogy a Föld bármely városát, települését, tanyáját választhatjuk játéktérnek. Gyakorlatilag egy Google Earth-féle képernyőn a bolygót szabadon forgatva, vagy a keresőbe beírva kiválaszthatjuk a nekünk szimpatikus kezdőpozíciót. Persze limitációk vannak, hisz házak, épületek mindenképpen szükségesek, magyarul civilizált környezetet kell választanunk. Arra se számítson senki, hogy a valóságot pontosan leképező épületekkel találkozik majd. Alakjukat, méretüket tekintve hasonlítanak, de textúrájukat tekintve mind generikusak.
Azért így is nagy móka a szülői házat, a balatoni nyaralót vagy a pesti albérletet főhadiszállásként használni, ráadásul az utcanevek, sőt néhány esetben ténylegesen létező vendéglátóipari egységek, szolgáltatások és intézmények nevei is jelölve vannak. Ezek általában olyan épületek, amelyekben valamilyen specifikus ellátmányt találhatunk, például az Opel-kereskedésben üzemanyagot.
Bármennyire is hívogató egyébként az ismerős környék használata, a kezdőpozíció kiválasztása kulcsfontosságú, és szinte biztos, hogy amit elsőre kiválasztunk, nem lesz a legjobb. Ahogy elkezdjük a játékot, viszonylag hamar ki fog derülni, hogy elég sok épületet kell majd átalakítanunk. Emberi kolónia lévén szükség lesz szálláshelyre, konyhára, raktárra, egészségügyi épületre, később műhelyekre, kutatóállomásokra. Épületeket nem tudunk felhúzni, így csak azokkal számolhatunk, amelyek a főhadiszállásunk környezetében vannak, azokat alakíthatjuk át. Ettől függetlenül se túl közel, se túl távol nem érdemes „tenni” ezeket az épületeket, ugyanis a kolónia védelme az egyik legfontosabb feladatunk a játék során, és ez komoly kihívást jelent.
Falakkal, őrtornyokkal, kapukkal védekezhetünk, és bizony jól tesszük, ha viszonylag hamar nekilátunk, mert az Infection Free Zone-ban a zombik gyorsak, erősek és sokan vannak. A kezdetleges cölöpkerítést pillanatok alatt szétkapják, de a rendes épületek sem jelentenek nekik akadályt túl sokáig. Túlélőcsoportunk szerencsére alapból rendelkezik néhány pisztollyal, de ahhoz, hogy távolsági fegyverrel hatékonyak legyenek, nem árt, ha rá is látnak a célpontra, ami egy túlzsúfolt környezetben esélytelen. Ha nagyon szétszórjuk az épületeket, akkor kicsinek bizonyulhat a range, muszáj lesz a fegyveres osztagunkkal elhagyni a biztonságos épületet, hogy közelebb menjünk.
Amikor épp nyugi van, akkor ezen osztagaink mehetnek felderíteni a környéket, begyűjteni az élelmet, lőszert, egyebeket. Idővel szert fognak tenni autóra is, de lesz itt ellenséges portyázó csoport, békés túlélők és sok más.
A nemrég publikált roadmap szerint a csillagos eget is leígérik az égről a fejlesztők, többek között új sztorivonal, új egységek, fegyverek, domborzat (mert az bizony egyelőre nincs, sík az egész bolygó), törvényi rendszer is implementálásra fog kerülni valamikor.
Az eddigiek alapján ígéretes játék az Infection Free Zone, de egyáltalán nem könnyű. Érződik, hogy balanszolásra még szükség van, illetve akad néhány idegesítő bug is. De ha csak a fele valósul meg annak, amit a fejlesztők terveznek, összességében akkor is korrekt élményt kapunk a pénzünkért.