26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Rendezvények

E3 2000: Electronic Arts

Írta: Dino

Az EA óriási standja az idén is a South Hall bejáratánál volt, ahol egy óriási videofal és rengeteg nagy transzparens - köztük például egy, a fáklya helyett sarló-kalapácsot kezében tartó amerikai szabadságszobor - fogadta az arra járókat. Rengeteg újdonság került itt bemutatásra, az EA Sports programjait azonban csak konzolokra demonstrálták ezúttal. Vegyük most sorba abc-rendben, mi is várható a következő egy-másfél évben.

American McGee's Alice
(Rogue Software, 2000. ősz)
American McGee neve az id Software játékai kapcsán vált ismertté, számos pályát ő tervezett a Quake játékokhoz. A Rogue Software segítségével készíti első saját játékát, mely Lewis Carroll Alíz Csodaországban regényére alapoz. A Quake III Arena engine-re épülő külső nézetes akció-kalandjátékban legalább 15 pálya, több mint 30 karakter és rengeteg érdekes fegyver vár ránk. [GAME:Alice]

Black & White
(Lionhead Studios, 2000. tél)
Az idei E3-on mutatták be először a nagyközönség számára is Peter Molyneux játékát, melyet néhány alkalommal maga a vezető tervező, az "isten-szimulátorok" atyja demonstrált. A játékban egy istenség szerepét kell betöltenünk, akinek négyféle segédeszköz igénybevételével kell népét vezérelnie. Az egyik ilyen segédeszköz egy mágikus lény, melynek saját személyisége van. Jellemvonásai cselekedeteinknek és a környezetnek megfelelően változnak, a kiállításon például Molyneux bemutatta, hogy akár táncolni is megtaníthatjuk kedvenc számainkra, melyeket MP3 formában tárolhatunk a játék mellett. Egyéni érdekessége még a programnak, hogy a varázslatokat megfelelő jelek rajzolásával hívhatjuk elő (azaz a képernyőn az egérkurzorral kell rajzolnunk). [GAME:Black & White]

Clive Barker's Undying
(DreamWorks Interactive, 2000. ősz)
Az Electronic Arts egyik legújabb bejelentése ez a first-person akciójáték, melyhez az Unreal Tournament engine-jét vették alapul. A híres angol író, Clive Barker nevével fémjelzett horrortörténet az 1920-as években, Írországban játszódik. A fegyverek mellett jelentős szerepet kapnak a különböző varázslatok is, például robbanó koponyákat küldhetünk ellenségünkre. A bemutatott program elég szépnek és ígéretesnek tűnt, kíváncsian várjuk, milyen lesz a teljes játék. [GAME:Clive Barker's Undying]

Command & Conquer: Red Alert 2
(Westwood Studios, 2000. ősz)
Folytatódik a Red Alert stratégiai játék, melynek második részéhez a Tiberian Sun engine-jét fejlesztik tovább a készítők. A történet ott folytatódik, ahol az első rész abbamaradt, ismét a szövetséges vagy a szovjet oldalon harcolhatunk. A szovjetek Észak Amerikát szeretnék meghódítani, a szövetségesek feladata a támadók visszaverése és területük megvédése. Rengeteg új fegyver és küldetés vár a játékosra, a pályák némelyike pedig felismerhető amerikai városokban lesz, mint például Washington DC, New York vagy Chicago. [GAME:Command & Conquer: Red Alert 2]

Command & Conquer: Renegade
(Westwood Studios, 2000. tél)
Az új Command & Conquer játékban ezúttal közvetlenül a csatatérre kerülünk, ahol a GDI utolsó győzelmi lehetősége van a kezünkben: harcosunkkal, Havoc-kal meg kell küzdenünk a NOD csapatokkal. Ebben a fegyverek mellett egy csomó - a stratégiai játékból már megismert - jármű is a segítségünkre lesz, mint például a lángszórós tank vagy az Orca Fighter. Talán mondani se kell, hogy a játék stílusa külső nézetes 3D akció. [GAME:Command & Conquer: Renegade]

Need for Speed: Motor City
(Electronic Arts Seattle, 2000. ősz)
Tovább folytatódik a Need for Speed sorozat, ezúttal egy inkább online játékra orientált programmal. A C64-en évekkel ezelőtt megismert Street Rodra elég sok részletben hasonlító játékban az 1930-1970-es évek autóit (mintegy 30 különböző autót) vezethetjük. A versenyekkel pénz gyűjthetünk, melyből új járműveket vásárolhatunk, vagy feljavíthatjuk meglévő autóinkat. [GAME:Motor City Online]

Simsville
(Maxis, 2001.)
A Maxis új játéka a SimCity és a The Sims ötvözése lesz. A játékos feladata egy város felépítése lesz, de nem annyira külső szemlélőként, mint a SimCity sorozatban. Az épületek elhelyezése után ugyanis a mi feladatunk lesz a lakók beköltöztetése is. Ezután célunk arról gondoskodni, hogy a játékban fontos szerepet kapó családok minél jobban érezzék magukat, elégedettek legyenek környezetükkel (az ott található boltokkal, stb.), és szomszédaikkal is. A program grafikája - mint az az első nyilvánosságra hozott képen látható - eléggé egyéni lesz, inkább rajzfilmszerű, mint realisztikus. [GAME:Simsville]

The Sims: Livin' Large
(Maxis, 2000. ősz)
A nagy sikerre való tekintettel készül a The Sims családszimulátor hivatalos kiegészítése. Öt új karriertípus (pl. zenész, hacker), új építészeti és dekorációs stílusok (pl. kastély, Vegas), valamint új szituációk és tárgyak (jövendőmondó kristálygömb, ünnepi díszítések, stb.) vár majd a játékosra. [GAME:The Sims: Livin' it Up]

The World is Not Enough
(Electronic Arts, 2000. IV. negyedév)
A James Bond sorozat legutóbbi részének licencének megszerzése után az EA egy Quake III Arena engine-re épülő first-person akciójáték fejlesztésébe kezdett, melyben negyvenféle speciális eszköz áll főhősünk segítségére a kalandok során. A történet tíz küldetésből áll, melyek a filmre alapoznak, száguldozhatunk például Isztambul utcáin, síelhetünk a Kaukázusban, vagy lövöldözhetünk egy orosz atom-tengeralattjáró fedélzetén. A kalandok során természetesen a film szereplőivel is találkozhatunk. [GAME:The World is Not Enough]

A fentiek mellett több új PC-s játék szerepelt még az EA katalógusában, melyeket azonban nem mutattak be a kiállításon. Ezek alapján tervek vannak például a Theme Park World folytatására, melyben három új téma és 15 küldetés vár majd ránk. Természetesen az EA Sports se hagyja abba PC-s játéksorozatait, így várható a FIFA 2001, az NBA Live 2001, az NHL 2001, az F1 2001, a Madden NFL 2001, a Superbike 2001, és a Tiger Woods PGA Tour 2001 is.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

További képek

  • E3 2000: Electronic Arts
  • E3 2000: Electronic Arts
  • E3 2000: Electronic Arts
  • E3 2000: Electronic Arts
  • E3 2000: Electronic Arts
  • E3 2000: Electronic Arts
  • E3 2000: Electronic Arts
  • E3 2000: Electronic Arts
Dino

Dino
Kb. 8 évesen ismerkedett meg egy ZX81-gyel, amit egy C64 követett. 1993-tól a Commodore Világnál és utódlapjainál, valamint a ZED-nél dolgozott, majd 1998-ban barátaival megalapította a PC Dome-ot. A többi már történelem...

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!