Bár a Sudden Strike első része jó másfél éve látott napvilágot, mind a mai napig megőrizte népszerűségét. (A teljesség kedvéért megjegyzem, hogy itthon nem terjedt el annyira, de talán ezen sokat segített az a tény is, hogy sokáig nem is volt forgalmazója nálunk.) Ez a népszerűség valószínűleg annak is köszönhető, hogy a fejlesztők megmaradtak a jól bevált 2D-s grafikánál. Ez egyrészt több erőforrást hagyott az egyéb számításokhoz (egységek száma megnőtt, viselkedésük összetettebb lett stb.), másrészt mivel a hasonló RTS-ek legtöbbje áttért a 3D-s megjelenítéshez, szinte nem is maradt igazi konkurenciája. Hozzátehetjük még, hogy az addigi 2D-s grafikai mércét is szépen feljebb tornázták, gondoljunk csak a látványos robbanásokra, és a rengeteg részletesen kidolgozott egységre. Egy további következménye a dolognak a játékos részéről jelentkezik, nevezetesen hogy nem kell folyamatosan a megfelelő nézet beállításával bajlódni, hanem mindenki a teljes figyelmét a helyes taktika kialakításának szentelheti.
Nos, aki már játszott vele, az meggyőződhetett maga is a játék előbb felsorolt erényeiről, és már régóta várja a közelgő folytatást. A második részben rengeteg újítás lesz, melyek első ránézésre talán nem is tűnnek ki (ha valaki megnézte már a képeket), de rengeteget javítanak a játékmeneten és új taktikai vagy stratégiai bravúrra adnak lehetőséget. Először is a japánok megjelenésével immár ötre növekedett azon nemzetek száma, amelyek oldalán bekapcsolódhatunk a történelmi és kevésbé történelmi csatákba. Másodszor 50 új egységgel bővül az arzenál, ezek között lesz pár teljesen új kategória, amit érdemes külön is kiemelni. Ilyenek a vízi járművek, amelyekkel szárazföldi egységeket is tudunk szállítani, és a jelentős tűzerővel és utánpótlással rendelkező vonatok. Ezen kívül lesznek csapatszállító repülőgépek is, ezek segítségével nem csak ejtőernyősöket lehet bevetni, hanem alkalmasak normál egységek átcsoportosítására is a repterek között. Újdonság még, hogy minden létező jármű személyzetének adhatunk ki külön parancsokat, és akár az ellenséges járműveket is el tudjuk foglalni. Az egységek számára újfajta parancsokat adhatunk ki, valamint finomítottak a támadási és védekezési pontrendszeren, hogy minél hűebben tükrözzék a valós erőviszonyokat, továbbá az időjárás is kap a textúrákon felül némi szerepet a pályákon. A sok játékbeli újítás mellett a pályaszerkesztőt sem hanyagolták el (ami rá is fér, mert őszintén szólva elég felhasználó-riasztóra sikerült).
Remélem, kellően felcsigáztam mindenkit, ezek után már csak annyit, hogy bár a játszható demo az ígéretek szerint nemsokára megjelenik, sajnos a Sudden Strike II-re az év második feléig várni kell.