25 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Előzetes

Haegemonia: Legions of Iron

Az Imperium Galactica első két részének fejlesztői új űrstratégián dolgoznak.

Írta: Thomas 36 hozzászólás

A magyar Digital Reality csapatot, az Imperium Galactica I-II. fejlesztőit aligha kell bemutatni az űrstratégiai stílus kedvelőinek. Legújabb fejlesztésük a Haegemonia: Legions of Iron címet viseli.

A történet alig 100 évvel a jövőben kezdődik. 2104-re már 700 millió ember él a Marson és további 150 millió a Naprendszer különböző kolóniáin. A tudósok kivándorlásának következményeként a technikai fejlődés súlypontja áthelyeződik a Marsra, az utolsó harminc év technikai vívmányainak 90%-a már onnan származik. A Mars egyre erősödik, saját hadsereggel és flottával rendelkezik, és természetesen egyre nagyobb függetlenséget követel magának. Ez az ötlet persze nem igazán tetszik Földnek, és első lépésként megpróbálja tárgyalással rendezni a problémát, sikertelenül. A helyzet akkor mérgesedik el igazán, mikor a tárgyalásról visszatérő marsi küldötteket megtámadják. A támadók kiléte nem tisztázott, de a kolóniákon természetesen meg vannak győződve arról, hogy a Világkormány áll a háttérben. A merénylet után néhány héttel a kolóniák kihirdetik függetlenségüket, majd nem sokkal később hivatalosan is kitör a háború.

A Haegemonia stílusát tekintve űrstratégia lesz, sok szempontból akár az Imperium Galactica sorozat folytatása is lehetne, de azért lesznek lényeges eltérések. Elsődleges feladatunk most is az emberiség terjeszkedésének irányítása, új kolóniák létrehozása lesz, de a középpontban az űrharc áll majd. Ennek megfelelően egyes területek, mint a gazdasági menedzsment egyszerűsödik, nem kell majd épületekkel bajlódnunk, vagy a lakosság felmerülő problémáival, mint az élelmezés, lakóhelyek, szórakozás, energiaellátás, stb. foglalkoznunk. A bolygók felszínére be sem kell tennünk a lábunkat, természetesen felszíni harc sem lesz. Minden fontosabb opciót elérhetünk és minden lényeges információt megkapunk majd a megfelelő interfészekről (a kutatás és gyártás aránya, az adó mértéke, a lakosság morálja, stb.).

Gazdasági szempontból a középpontban inkább a flották felszerelése és a bolygók védelme áll majd. Egyetlen nyersanyaggal kell csak foglalkoznunk, a pénzzel. Ezt több módon is beszerezhetjük, aszteroidák bányászásával, a lakosság adóztatásával, kereskedelemmel vagy akár a harcok után visszamaradó roncsok újrahasznosításával. Fontos szerepet kap a kutatás és fejlesztés is, de az eddig megszokottakkal ellentétben lesznek bizonyos korlátozások. Ezek lehetetlenné teszik, hogy a játék során valaki idő előtt megszerezzen egy találmányt, vagy hogy mind a 200 lehetséges találmányt kifejlessze. Ezáltal a játékosok rákényszerülnek, hogy komolyan átgondolják a stratégiájukat, hogy mire is lesz szükségük. Megpróbálhatunk mindent közepes fejlettségi szinten tartani, vagy koncentrálhatunk egy bizonyos területre, de a többi kárára. Természetesen nem csak egyetlen nyerő stratégia lesz, és mindenképpen érdemes lesz minden területtel megismerkedni – például nagyon komoly titkos hadviselést folytathatunk, kémeink a lopástól a szabotázsakciókon át a merényletekig nagyon sok mindenre alkalmasak lesznek. Újdonság lesz a hősök alkalmazása. Ezek az RPG-knél megszokott módon olyan személyek, akiket egy hajóhoz rendelve javítják annak, esetleg az egész flottának valamilyen jellemzőjét. Ezek a hősök folyamatosan fejlődnek és magunkkal vihetjük őket a játék folyamán.

A játékban összesen négy néppel találkozhatunk majd, melyek közül az egyszemélyes hadjáratban csak az emberek játszhatóak (marsi vagy földi oldalról), multiplayer módban pedig három közül választhatunk. Mind a három játszható oldal eltérő adottságokkal rendelkezik, és ennek megfelelően eltérőek lesznek az egységeik és az alkalmazandó taktika is. A Föld gazdaságilag és politikailag erősebb, és a hadserege is jóval nagyobb, a Mars viszont technikailag fejlettebb. A két idegen fajról keveset tudni. Az egyik a Kariak, a másik pedig a játékban mellékes szerepet betöltő, nem választható Solon. Ez utóbbi amúgy egy rendkívül fejlett humanoid faj, akik a hírek szerint már évszázadokkal ezelőtt elhagyták a galaxisunkat (gondolom páran visszatértek).

Egyjátékos módban két hadjáratot választhatunk majd (földi és marsi oldal), és ezek mindegyike küldetésekből fog állni. Mindkét oldalon a ranglétra alján, egyszerű kapitányként indulunk, alig néhány vadász parancsnokaként, majd szépen lassan elindulunk felfelé a ranglétrán. Kezdetben elég korlátozottak lesznek a lehetőségeink, és csak fokozatosan bontakozik ki a játék minden területe (bolygók menedzselése, gyártás, kutatás, kémkedés). Ahogy nőnek a lehetőségeink, úgy nő majd a felelősségünk is, és egyre nagyobb dimenziókban kell majd gondolkodnunk. A játéktér 35-40 naprendszerből áll majd, melyeket féregjáratok kötnek össze, de még a játék későbbi szakaszában is egyszerre maximum csak tízben kell tevékenykednünk.

A Haegemonia grafikai motorja másfél év fejlesztői munka eredménye, és fantasztikus dolgokra képes. Még a legújabb űrhajó szimulátorok közül is csak néhány tudná felvenni fele a versenyt. Maximális mértékben kihasználja a második és harmadik generációs gyorsítókártyák tudását (LOD (Level of Detail) rendszer, Pixel és Vertex árnyalók, T&L, tömörített textúrák, stb.). Az aprólékosan kidolgozott és textúrázott modellek, a nebulák, fekete lyukak, aszteroidamezők, és bolygók gyönyörűek. A játékban négy hajóosztály lesz, az apró vadászoktól a hatalmas hadihajókig, ez összesen 40 különböző hajótípust jelent, melyek formája és stílusa fajonként eltérő. A hajtóművek színe alapján már messziről fel lehet majd ismerni, hogy egy-egy hajó melyik birodalomhoz is tartozik. Aki látta már a játékot működés közben, például június másodikán a Petőfi Csarnokban a Sci-Fi Napon, az biztosan egyetért velem abban, hogy nem csak gyönyörű, de félelmetesen gyors is. Egy 800MHz-es Pentium3-nak, GeForce2 grafikus kártyával meg se kottyant az a több tízezer polygon és a különböző effektek (ködök, robbanások, felvillanó pajzsok, lövedékek, stb.).

A multiplayer módról annyit tudni, hogy egyszerre maximum 8 játékos játszhat helyi hálózaton, vagy az interneten. A játékmódok között várhatóan lesz skirmish, rengeteg állítható paraméterrel, kooperatív hadjárat (az nem tiszta, hogy az egyjátékos hadjáratok lesznek-e játszhatóak kooperatívan), és lesznek előre generált scenariók.

A játék érthető okokból elsődlegesen angol nyelven készül, de a hírek szerint lesz teljesen magyar verzió is. A megjelenés valamikor szeptember közepére-végére várható.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

Haegemonia: Az Univerzum Légiói

Platform:

Fejlesztő: Digital Reality

Kiadó: Wanadoo

Forgalmazó: Dynamic Systems

Megjelenés: 2002. november 12.

Minimális rendszerigény: Pentium III 600, 192 MB RAM, 16 MB-os DirectX 8.1 kompatibilis videokártya, 1 GB HDD

Ajánlott konfiguráció: Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, 32 MB-os DirectX 8.1 kompatibilis videokártya, 1,2 GB HDD

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

Gabi82
Gabi82 [37]
Jó estét! :)

Nékem volna egy nagy problémám: crack file hiányban szenvedek! :))
Mad Max2
Mad Max2 [13]
Szóljatok légyszíves, ha esetleg valami eszetekbe jutna, mert szeretnék vele játszani. Kössz szépen, előre is!
Mad Max2
Mad Max2 [13]
Próbáltam a crackat ami a cd-n van, de akkor sem indul el, más patch-m nincs hozzá.
_Gabesz_
_Gabesz_ [391]
patch-t próbáltál?
Mad Max2
Mad Max2 [13]
Nincs valami program hozzá? Mert a readmeben azt írják, hogy fut xp-n is.
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (36 db)