26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns

A feledhető RTS mellé az új filmhez kapcsolódóan egy küldetéslemez is készült.

Írta: LeMon

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de szerintem csak olyan folytatásnak van értelme, aminek az elődje sikeres volt. Érthetjük ezt filmre, vagy éppenséggel egy számítógépes játékra. Ennek ellenére most itt tartom a kezemben a Galactic Battegrouns kiegészítő lemezét a kezemben.

Mivel nem a játék második részéről van szó, senki se várja ettől a programtól, hogy megváltja a világot. Mindazok a hibák, melyek az eredeti játékban benne voltak, azok most sem lettek átalakítva. Hogyan is lehetnének, hiszen a Galactic Battlegrounds gyengéje a bénácska, elavult grafika és az unalmas játékmenet, ezeket pedig egy küldetéslemezzel általában nem lehet javítani.

Az egyetlen indok valószínűleg a progi kiadására az új Star Wars film, a Klónok Támadásának megjelenése. Pusztán üzleti fogás tehát. Hiszen nincs is nagyobb buli, minthogy mindent eladni ugyan azon a név alatt, és ha már van sztarvarszos zabpehely és guminyúl, akkor miért maradna ki egy ilyen program a folytatásból. De gondolom már maga a játék címe is elárulta, hogy a lemezen mindenekelőtt az új film egységei kaptak helyet.

A játék története követi egy kicsit a film cselekményeit, de eléggé lineáris. Két új civilizáció jelent meg, a Galaktikus Köztársaság és a Konföderáció, összesen 14 misszióval. Aki esetleg nem ismerné a filmet annak elmondanám, a Dooku gróf vezette Konföderáció a több ezer, a Köztársaságból kivált csillagrendszerekből áll. Ők alakítottak hadsereget a Geonosis bolygón, amire válaszul a Köztársaság a Kamino bolygóról Klónsereget hozatott.

Mondanom se kell, irdatlan sok új egység és épület van. Több órás sima egyszemélyes játék után talán sikerült mindent kifejlesztenem, ami persze nem azt jelenti, hogy rá is jöttem, mi mire való. Csak úgy mindenből egy darabot mutatóba. Az összes fejlesztést rányomtam a katonáimra, a végén már épphogy csak repülni nem tudtak a klónharcosok. Túl sok különbség most sincs egyébként az egyes organizációk egységei között, szinte minden egységnek meg van a másik oldalon a megfelelője. A régi fajok is kaptak természetesen újításokat, a Lázadók pl. tudnak A-szárnyú siklót és cirkálót fejleszteni. De az a baj, hogy megint csak halmozásról van szó, csak hogy minden benne lehessen a programban. A játékot is úgy hirdetik, hogy több mint 200 új egység és épület. Kérdem én, minek? Szerintem abszolút feleslegesen rakták bele azt a három szörnyet, melyekkel a Klónok Támadásában a hősök a film végén megvívnak. Sajnos ez a játszhatóság kárára megy, mert az ember már képtelen arra koncentrálni, hogy mit fejlesszen, és az egész másról se szól, csak hogy ki kattint gyorsabban és jó helyre. Csak egy jedi képes már ezen átlátni.

Sőt, hogy még nagyobb legyen a káosz a csatatéren, a játék készítői felvitték a termelhető egységek számát 200-ról 250-re. Sok átalakítás ment végbe az egyes fejlesztések sebességének, vagy árának változtatásán. Talán a legfontosabb változtatás, mikor egy másik csapattal lépünk szövetségbe, bónuszhoz juthatunk, függően attól, hogy kivel szövetkeztünk. Pl. ha Wookie-kal, akkor egységeink látótávolsága 2-vel nő, a Lázadók megnövelik a farm kitermelhetőségét stb. Az egységek tulajdonságai között is lettek változtatások. Valamelyik tűzereje gyengébb lett, de a sebessége nagyobb. A birodalmi AT-AT gépek végre tudnak repülő egységekre tüzelni, a jedik fejlesztése is olcsóbb lett stb. Nehéz ezeket fejben tartani, meg amúgy sem számítanak sokat. De ha valakit nagyon érdekel, a kézikönyvben minden pontosan le van írva.

Ami új egység még fontos lehet, de mégsem az, azok a filmben is megtalálható, két lábon járó benzinkútra emlékeztető droidok, melyek ellátják a környéken lévő épületeket árammal. Sajnos ez megint csak egy felesleges egység, hiszen elég lassú és drága is ahhoz képest, úgyhogy az erőművek még mindig jobban megérik. A klónhadsereggel pedig nagyon megúszták a fejlesztők a munkát, mert szinte teljesen olyanok, mint a rohamosztagosok, úgyhogy működésükön nem is változtattak, csak a sisakot cserélték. Nagyon unalmasak lettek az új épületek kinézete is, mindkét oldalon. A hangokkal sem lehetünk megelégedve. Nem értem miért kell ennyi agyament hangot kikeverni az egységekhez, borzasztó idegesítők.

Valahogy nem érzem azt se, hogy legalább film új világait sikerült volna elkapni, hiába az új típusú pályák, egységek és épületek. Sajnos ez a küldetéslemez feleslegesebbre sikerült, mint maga az eredeti játék, pedig már arra sem volt nagy szükség.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

65%
grafika
6
hangok
6
játszhatóság
7
hangulat
7
Pozitívumok
  • Az Erő még vele van
Negatívumok
  • Felesleges egységek és fejlesztések
  • Idegesítő hanghatások

További képek

  • Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
  • Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
  • Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
  • Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
  • Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns
  • Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns

Star Wars: Galactic Battlegrounds - Clone Campaigns

Platform:

Fejlesztő: LucasArts

Kiadó: Activision

Forgalmazó: Modern Média

Megjelenés: 2002. június 2.

Minimális rendszerigény: Pentium II/Athlon 233, 32 MB RAM, 2 MB-os videokártya, eredeti SW: Galactic Battlegrounds

Ajánlott konfiguráció: Pentium III/Athlon 500, 64 MB RAM, 4 MB-os videokártya

» Tovább a játék adatlapjára

LeMon

LeMon
A PC Dome/PlayDome egyik alapítója, a magazin örökös designere.

HOZZÁSZÓLÁSOK

Még nincs hozzászólás, légy Te az első!