Szokás szerint egy különteremben mutatta be újdonságait az Interplay, ahova csak akkor mehetett be az ember, ha kapott a másik standon egy UV pecsétet a kezére. A félhomályban körbe voltak a gépek, és a terem közepén is volt még 10-12 PC két kört alkotva. A játékokat általában egy-két gépen mutatták be, kivéve a nagyobb érdeklődésre számot tartó programokat, mint például a Shiny új játékát, a Sacrifice-t, vagy a Giants: Citizen Kabutot.
Baldur's Gate II: Shadows of Amn
(BioWare/Black Isle Studios, 2000. IV. negyedév)
Az RPG játékokat három játék képviselte az E3-on, a Baldur's Gate engine-jére épülő Icewind Dale, az online játékmódot előtérbe helyező Neverwinter Nights, és a leginkább várt Baldur's Gate II. Ahogy azt már előzetesünkben is olvashattátok, az első rész grafikus motorját, az Infinity engine-t fejlesztették tovább. A kiállításon a játékot bemutató fejlesztők kihangsúlyozták, hogy rengeteg szörny lesz a játékban, köztük sok óriási méretű, amekkorák még nem szerepeltek az előző részben. A megszokott AD&D ellenségek, mint például a troll mellett sok kevésbé ismert szörnnyel is találkozni fogunk, a rövid bemutató során legalább 50-60 különböző ellenséget láthattunk gyors egymásutánban. A varázslatokból is mutattak párat, melyek igen látványosan néztek ki.
Fallout: Tactics
(Micro-Forté/14° East)
A Fallout sorozat legújabb játéka egy körökre osztott stratégiai játék lesz, RPG elemekkel, értve ezalatt a karakterek fejlődését. A játék nem a Fallout 3, mivel nincs benne az a szabadság, mint az első két részben volt, és beszélgetések se lesznek benne, mint egy RPG játékban. A helyszín Észak-Amerika középső része, az atomháború után. Egy szakasz katona vezetőjét alakítjuk a programban. A katonák az Acél Testvériség (Brotherhood of Steel) harcosai, és egyszerre maximum hat fő lehet belőlük a csapatban. A játék grafikájára nem lehet majd panaszunk, a Falloutban megszokott csodálatos előre renderelt hátterekhez hasonlóakkal találkozhatunk majd ebben a programban is.
Giants: Citizen Kabuto
(Planet Moon Studios)
A Shinyból 1-2 éve kivált csapat 3D akciójátékában három faj csatája kerül a monitorra. A kiállításon egy működő verziót futtattak, mely igen látványos volt, ami nem meglepő, hiszen a már korábban kiadott screenshotok is gyönyörűek voltak.
Icewind Dale
(Black Isle Studios, 2000. nyár)
Az időközben befejezett RPG játék a Forgotten Realms birodalom legészakibb részén játszódik. Az eddigi játékoknál jobban akció- és csapatorientált játékról a 90%-os verzióról készült előzetesünkben olvashattok részletesebben.
MDK2
(BioWare, 2000. május)
Már megjelent a Shiny akciójátékának, az MDK-nak a folytatása, melyet ezúttal a Baldur's Gater engine-jével ismertté vált BioWare fejlesztett. A programban ismét irányíthatjuk az első rész három szereplőjét, Kurtöt, Maxot, a hatlábú kutyát, valamint Hawkins professzort.
Neverwinter Nights
(BioWare, 2000.)
A BioWare a Baldur's Gate sikere után egy új szerepjátékba kezdett Neverwinter Nights címmel. A játékot a BioWare külön kis szobájában prezentálták exkluzív bemutató keretében. Aki ismerős a szerepjátékok világában, az felkaphatja a fejét arra, hogy a játék az AD&D harmadik kiadású szabályrendszerén alapul, hiszen ezt nincs egy éve, hogy bejelentették. A program saját grafikus motort használ, mely a BioWare Aurora névre hallgat. A játék legnagyobb erénye pont ebben rejlik. Olyan hihetelenül szépen jeleníti meg a program a vettett árnyékokat, amit ritkán lát az ember. Maga a természet is rendkívül élethű, főleg az erdős részek, ahol a fák között néhol be-beszivárog a napfény. A környezet és a szereplők teljesen 3D objektumok, így a nézet tetszés szerint forgatható és zoomolható. Sok hasonló dolog van mely a Diablora emlékeztet, pl a karakterünk felöltöztetése, bár ez nem is igazán működne másképp. A harcmenet viszont a Final Fantasy-ra emlékeztet. A játékhoz egyébként még tartozik majd egy pályaszerkesztő program is.
Sacrifice
(Shiny Entertainment, 2000. tél)
A Shiny mindig is ragaszkodott a monumentális játékokhoz. Az ő nevükhöz fűződik az Earthworm Jim, az MDK és a Messiah is. Hamarosan megjelenő játékuk, a Sacrifice is hasonló babérokra tör. A Shiny főnöke, Dave Perry mutatta be számunkra a kiállításon a játékot. (Utána még egy exkluzív fényképet is készíthettünk róla, magasságának megfelelően a Messiah behemótjaként beállítva őt :-) Perry szerint minden játékost le fog nyűgözni a program sokszínűsége és hangulata. Egy varázslót kell irányítanunk, aki elég nagy hatalommal van felruházva. Összesen 55 féle teremtményt hozhatunk létre, akikből mérhetetlen nagy sereget toborozhatunk. Ugyanakkor számtalan varázslat áll rendelkezésünkre mellyel az időjárást és a környezetet befolyásolhatjuk. Hatalmas területeket járhatunk be egy olyan világban, ahol minden megtörténhet. A játéknak egyébként nagyon sajátos stílusa és a világa, nem igazán lehet besorolni egyiket sem. A készítők még ígérnek a programhoz egy pályaszerkesztőt, mely állításuk szerint a legkönnyebben használható pályaszerkesztő lesz, ami valaha is készült PC-re.
Star Trek: Klingon Academy
(14° East, 2000. nyár)
A Star Trek rajongók bizonyára nem bánják, hogy jelenleg három játékfejlesztő cég - az Interplay mellett az Activision és a Simon & Schuster Interactive - is a Star Trek licenc (pontosabban valamelyik Star Trek sorozat licencének) birtokában van, hiszen ennek eredményeként rengeteg játékra számíthatnak, melyek kedvenc sorozataik és filmjeik világában játszódnak. Az Interplay három Star Trek játékot mutatott be a mostani E3-on.
A Klingon Academy egy űrhajó-szimulátor, melyben egy Klingon harcos szerepébe helyezkedünk. Főnökünk Chang tábornok, a Klingon történelem egyik leghíresebb harcosa. A játékban szereplő űrhajók közül harminc először ebben a programban látható.
Star Trek: New Worlds
(14° East, 2000. ősz)
Már egy-két korábbi kiállításon látni lehetett ezt a 3D real-time stratégiai játékot, mely kizárólag bolygók felszínén játszódik, a feladatunk pedig a kolonizálás. A játékos a Csillagszövetség, a Klingon vagy a Romulan nép oldalán szállhat be a bolygók uralmáért mintegy 25 küldetésen keresztül folytatott küzdelembe.
Star Trek: Starfleet Command Volume II:
Empires at War
(Taldren/14° East, 2000. tél)
A Starfleet Command űrstratégia-szimulátor folytatásához a fejlesztők az alapoktól újraírták a hadjárati részt, hogy minél jobb egyszemélyes játékélményt biztosítsanak. A játékban teljesen új flottavezérlő interface, valamint új fegyverek és új fajok is lesznek, például a Mirak Star League és az Interstellar Concordium. A játékot fejlesztő Taldren - melynek tagjai közül sokan az első Starfleet Commandot készítő társulatból kerültek ki - több játékról szóló szerződést kötött az Interplay-jel, így további programokra is számíthatunk majd tőlük.
Virtual Pool 3
(Celeris, 2000. ősz)
A Virtual Pool sorozat harmadik része nem más, mint az eddigiek továbbfejlesztése. Teljesen új grafikus motorra épül a játék, realisztikus fizikai modellezéssel, és a felhasználói felületen is javítottak a készítők. A karrier módban 50 dollárral a zsebünkben indulunk, és a helyi klubokban versenyezve szerezhetünk magunknak minél több pénzt. Nyolc különböző helyszínen biliárdozhatunk, például egy motoros bárban, egy garázsban vagy egy malibui villában. A játékban márkás biliárdkellékeket használhatunk, és még online multiplayer játékmód is lesz a programban. A játékhoz egy ismert játékos, Jeanette Lee adta a nevét.