Majdnem egy év várakozás után október végére a boltokba került a nagysikerű magyar fejlesztésű űrstratégia, a Haegemonia kiegészítője. A Solon hagyaték címet viselő küldetéslemez ráadásul egy önálló kiegészítő, a futtatásához nincsen szükség az eredeti játékra.
Az események néhány évvel a Haegemonia cselekménye után játszódnak. A Kariak háború óta fennálló viszonylagos béke felbomlani látszik, mikor egy titokzatos adattároló modul hatására mindhárom birodalom intenzív fegyverkezésekbe kezd. A Solon hagyatéknál a hangsúly egyértelműen a játékmenet finomításán, az oldalak még alaposabb kiegyensúlyozásán, és nem a történet továbbvitelén van. Ennek megfelelően gyakorlatilag nincs is játszható történet, teljesen hiányzik az egyszemélyes hadjárat. Az egyetlen, a Haegemonia régi hadjárataihoz hasonló küldetés valamennyi történettel az új tutorial. Egyszemélyes módban csak a skirmish játszható, ahol összesen huszonegy pálya közül választhatunk. A szokásos deathmatch és duel pályák mellett vannak érdekesebbek is, mint pl. az Informant, ahol az egyik oldal főleg kémekkel, a másik viszont csak katonai egységekkel indul, vagy a Mess-up, ahol az ugrópontok véletlenszerűen változtatják a helyüket, esetleg a Drill!, ahol az egyetlen bevételi forrás a bányászat.
A Solon hagyaték számos komoly, a játékmenetet érintő újítást tartalmaz. Minden kiegészítő kötelező elemeként természetesen itt sem hiányozhatnak az új egységek. Mind a három birodalom hozzájutott a Solon technológiákhoz, ami három új hajótípust jelent, a vadász, a korvett és a cirkálók megfelelőit, melyek nagyobb tűzerővel, lőtávolsággal és 100%-os pontossággal rendelkeznek. Persze ennek megvan az ára is, ugyanis átlagosan ötször annyiba kerülnek, mint a normál társaik, és a fenntartásuk is lényegesen költségesebb. Két Solon leech (cirkáló nagyságú hajók) fenntartása például közel kétszer drágább, mint egy MKII katonai bázisé. A másik hátulütőjük, hogy a működtetésükhöz szükség van még egy kommunikációs központ kifejlesztésére és megépítésére is, ami a játék kezdeti szakaszában még elég költséges vállalkozás, másrészt viszont azt elpusztítva a Solon hajóknak annyi.
A Solon hajók mellett még két új, mindhárom birodalom számára közös egységgel bővült a kínálat, a diplomatahajóval és a lakóbázissal. Az előbbi feladata a szövetségesekkel való kapcsolattartás, ami azt jelenti, hogy ha szövetségesünknek pénzt, kutatási pontot, esetleg egy találmányt akarunk eljuttatni, akkor azt a diplomatahajó szállítja át. Eredeti ötlet, hiszen egyrészt időbe kerül, másrészt viszont egyáltalán nem biztos, hogy el is jut a célállomáshoz. Az ilyen szállításokon kívül a diplomatahajó önállóan tevékenykedik, ápolja a diplomáciai kapcsolatokat, és a morálra is jótékony hatással van. A másik közös egység a lakóbázis, ami amolyan Rózsadomb az űrben. A jómódú lakók szépen tejelnek a kasszába, és gyakorlatilag semmi gondunk velük. Sajnos csak egyet építhetünk, és azért nem árt védeni is.
Mindhárom birodalom tartogat pár saját fejlesztésű egységet is. Az embereké a desszanthajó, ami egy felszíni támadásra specializálódott egység és komoly károkat tud okozni egy bolygón. Kellemetlen meglepetés lehet az önmegsemmisítő szatellit, ami normál felderítőként üzemel mindaddig, míg távirányítással fel nem robbantjuk. A Kariakok hasonló céllal fejlesztették ki a dezintegrátor szatellitet, ami folyamatosan gyengíti a hatósugarában lévő ellenséges hajókat. Ugyancsak kariak fejlesztés a vírushajó, ami 20% eséllyel átállítja az ellenséges hajókat, vagy egyszerűen csak felrobbantja azokat. A Darzokok nem is törik magukat az átállítással, ők rögtön a felrobbantást választják, erre a célra pedig tökéletes az új kamikaze hajójuk. A másik Darzok specialitás a naprendszer-szatellit, ami ugyan fel nem robban, de egy egész naprendszert fel tud térképezni.
Az új egységek mellett a régieknél is történtek lényeges változások, így valószínűleg át kell dolgozni a régi jól bevált stratégiákat. Módosítottak a proton fegyvereken, azok mostantól hatástalanok a bolygók ellen, cserébe javult a pajzsáthatolási képességük. Az embereknél ezt a módosítást ellensúlyozza valamelyest az űrdesszanthajó. Ennél komolyabb változás, hogy a korvetteknek és a cirkálóknak már nincsenek külön löveges és ágyús változatai. Ez utóbbiak maradtak meg, ami a korvetteknél egyetlen ágyút, a cirkálóknál pedig két löveget és egy ágyút jelent. Hasonlóan drasztikus változásokon mentek keresztül a csatahajók is. Megszabadították őket az összes gépágyútól és a lövegek többségétől, cserébe kaptak pár extra ágyút. Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy az egykori négy gépágyú, öt löveg és egy ágyú helyett most három ágyú és egyetlen löveg maradt, így kevésbé veszélyesek a kisebb, gyorsan mozgó hajókra. A módosítások vitathatatlan nyertesei a vadászok, akik most már akár a nagyobb hajókba is beleköthetnek – és ezt akár túl is élhetik. Tovább javítja az esélyeiket, hogy méretük csökkent, így nehezebb eltalálni őket, valamint az egykori hét helyett már akár tizenegy vadász is lehet egy egységben. A kémek eddig is elég veszélyesek voltak, és most még tovább bővült a repertoárjuk, olyanokkal mint pl. betegségterjesztés, ökológiai katasztrófa (terraformálás rossz irányba), radar szabotázs. Elég ronda dolgokat tudnak művelni az ellenséggel, ill. az ellenséges kémek velünk.
Az új fegyverekre válaszul új épületek is megjelentek, melyek többsége a lakosság védelmét szolgálja. Ilyen a garnizon, aminek az űrdesszant támadások visszaverése a feladata, vagy a menedékek különböző fokozatai a bombázások ellen. Új felszíni védelmi rendszer a dezintegrátor bázis, ami a bolygó közelében lévő ellenséges hajókat gyengíti.
A civil szférában is történtek lényeges változások. Átdolgozták a gazdasági modellt, csökkentették például az adózásból és kereskedelemből szerezhető bevételeket és módosították a fenntartási rendszert. Összesen több mint hetven új találmánnyal bővült az eddig is tekintélyes kutatási lista, és a régiek közül többet is módosítottak. Hasznos újítás a kutatástervezési opció, ami lényegében azt jelenti, hogy a még ki nem fejlesztett találmányok közül bármikor összeállíthatunk egy maximum kilenc tagú listát, amit a gép automatikusan, a megadott sorrendben kutat ki. Természetesen bármikor módosíthatjuk a listát, és folyamatosan kapjuk az értesítéseket az egyes kutatási fázisok befejezéséről, ill. arról is, mikor a lista kiürült. Eddig csak egyes véletlenszerű események növelhették a kutatási pontjaink számát, most már a roncsbegyűjtő hajók és a féregjáratokon közlekedő kereskedők is hozzájárulnak néhány extra ponttal. A kereskedőknél annyi változott, hogy már nem látogatnak el az ellenséges bolygókra, ami jobb is, mivel az MI mostantól már nekik sem kegyelmez.
Az irányításnál tapasztalható talán legfeltűnőbb változás, hogy az eddigi három hajóválasztó fül mellé egy negyedik is felkerült, így már külön szerepelnek a katonai és civil speciális egységek. Jelentős újítás, hogy a kitelepített bányászállomások, az űrállomások és a szatellitek mostantól bármikor áthelyezhetők. Ezek mellett rengeteg apró módosítás történt, pl. a térkép már forgatható, a mozgási parancsok kiadása egyszerűsödött, a TAB billentyű lenyomásával bármikor ellenőrizhetjük, hogy az adott egység mit is csinál éppen, stb.
Továbbfejlesztették az ellenfelet irányító mesterséges intelligenciát, bár erre eddig sem nagyon lehetett panasz. Az tény, hogy abszolút nem kiszámítható, és még könnyű fokozatban is okozhat meglepetéseket, ha nem figyelünk már a játék korai szakaszában lemos a térképről. Nem favorizál egyetlen egységet sem, gyakorlatilag mindent felhasznál, az új hajókról és a kémekről sem feledkezik meg.
A játékmenet mellett a grafika és a hangok terén is történtek kisebb-nagyobb változások. Módosították a régebbi egységek textúráit, csiszoltak az effekteken, új hátterek és új grafikai elemek kerültek a játékba. Az új egységek ugyanolyan részletesen modellezettek és gyönyörűen textúrázottak, mint az eddigiek. A Solon hajók egy különálló, saját stílust követnek, és fantasztikusan jól néznek ki. Az új hajókhoz és effektekhez új hangok is társultak. A zenéket újrakeverték, ehhez eredeti nagyzenekari hangmintákat használtak, és emellett néhány új zenedarab is a játékba került.
A multiplayer mód beállítása látszólag nem változott, csak a skirmish került ki külön pontként a főmenübe. A huszonegy pálya többsége játszható multiplayer módban is, pályáktól függően maximum nyolc játékossal.
A Solon hagyaték rengeteg újdonságot tartalmaz. Egyetlen negatívumként csak a történet és az egyjátékos hadjárat hiányát tudnám felhozni, de a játékmenet újításai remélhetőleg mindenkit kárpótolnak ezért. Ráadásul természetesen ez is teljesen magyar nyelven jelent meg hazánkban.