26 éve Veletek – PC Dome / PlayDome

Ismertető/teszt

Far Cry

Egy trópusi szigeten játszódnak kalandjaink ebben az igazán látványos akciójátékban.

Írta: Madrac 17 hozzászólás

Korábban már járt szerkesztőségünkben egy néhány pályát tartalmazó verziója a Crytek nagyszerű FPS-ének, a Far Crynak. Az akkori beszámolónkat most egy teljes ismertető követi az utóbbi idő egyik leglátványosabb akciójátékáról. No de kezdjük az elejéről!

Az egész egy békés sétahajókázásnak ígérkezett, mikor Valerie kibérelte hősünk, Jack Carver hajóját. Egy kis trópusi szigetre akart eljutni, és persze miért is ne vitte volna el, ha már megfizetik. Persze ha egy sima nyaralásról lett volna csak szó, nem akciójáték készül belőle, így szinte azonnal ahogy odaérnek, fegyveresek elrabolják a lányt, Jacket pedig megpróbálják megölni. Szerencsésen túléli hajója felrobbanását, sőt, hamar szerez egy szövetségest is, aki rádión segíti tanácsokkal. Persze nem lesz elég kiszabadítani Valt...

Fegyverzetünket öt helyre pakolhatjuk, mindegy, hova mit teszünk, így érdemes később lecserélni a kést és a pisztolyt is komolyabb fegyverre. Elég komoly választék van fegyverek terén, a szokásosnak mondható kés, desert, colt mellett megtalálható a rakétavető, többféle távcsöves gépfegyver, valamint a sörétes és a mesterlövész puska is. Ellenfelünk megtévesztésére, figyelemelterelésként dobálhatunk kavicsokat, vagy ha kevésbé akarunk finomkodni, akkor gránátot is, melyből háromféle áll a rendelkezésünkre: a sima robbanó, a vakító és a füst. A pályákon megmarad a fegyver, így érdemes esetleg a már kiürült mesterlövész puskát is cipelni, hátha jól jön még. Több fegyvernél is lehet tüzelési módot váltani, így lehet a sorozat- és az egyes lövés vagy épp a normál mód és a gránátvető közt váltani.

Rengeteg vezethető jármű van a játékban: különféle csónakok és autók. A dzsipek legtöbbje rendelkezik valamilyen komolyabb fegyverrel is, ez lehet gépágyú vagy aknavető is. Mivel ebben a játékban nincsen társunk, mindent egyedül kell csinálnunk, így vezetés közben tudunk lőni is ezekkel a fegyverekkel. A két fegyver között ugyanúgy tudunk váltani ilyenkor, mint a kézifegyverek lövésmódja között. A kis gumicsónaknál a rendes kézifegyvereinket használhatjuk csak, míg a nagyobb egy gépágyúval rendelkezik. Van sárkányrepülő is, mely nehézkesen irányítható ugyan, de remekül le lehet vele ereszkedni a földre. Találhatunk néhol telepített gránátvetőt és gépágyút is, melyet alapesetben épp ellenünk akarnak felhasználni, de miután a kezelőivel leszámoltunk, már a mi céljainkat szolgálják. A gránátvető célzásában van egy kis trükk: ha rányomunk a célra, akkor megjelenik egy második célkereszt is, és ha a kettőt egymásra visszük, akkor lesz pontos a célzásunk.

A pályák felépítése nagyon jó lett, teljesen reális felépítése van a helyszíneknek, el lehet képzelni, hogy ott igazi kutatómunka folyik. Ellenfeleink kihasználják a tereptárgyak nyújtotta lehetőségeket, és nekünk is lehetőségünk van erre; a túlélés érdekében ajánlott is. A küldetések felépítése is jó lett, nem jellemző a játékra, hogy sok „menj vissza a piros kulcsért a piros ajtóhoz” típusú feladatot kellene végrehajtanunk. Több helyen is vannak erősebb ellenfelek, melyeket jóval nehezebb likvidálni, mint a normál lényeket. Vigyázni kell azonban arra, hogy nem lehet játékállást menteni, csak előre meghatározott helyeken lévő ellenőrzőpontoknál ment a játék. Szerencsére ezeket a legtöbb esetben nem lehet elkerülni.

A beígért gépi intelligencia tényleg lenyűgöző lett, még egy játékban sem láttam ennyire taktikázó MI-t, bár azért néha nem veszik észre azt se, ha kilövi az ember a mellette állót. Ha lehetőségük van rá, megpróbálnak bekeríteni, akire pedig épp lövünk, fedezékbe menekül, míg a többiek fedezik. Ha pedig mi húzódtunk be valami mögé, megpróbálnak gránáttal kiszedni onnan. Nem álldogálnak ostobán, ha lövünk rájuk: azonnal fél térdre ereszkednek és keresik a célpontot. A mesterlövészek különösen veszélyesek lettek így. Kiváló helyekre fekszenek be, így alig látszanak, míg ők teljesen belátják a terepet. A nem emberi ellenfelek már jóval kevésbe értelmesek, bár nem is igazán elvárható azoktól a mutánsoktól ez. Leginkább csak jönnek az ember felé és lőnek, vagy ha nincs fegyverük, akkor rohannak, hogy elérjenek miket. Célszerű még az előtt végezni ezekkel, mielőtt ütnek, mert két-három csapással megölnek.

Mindenkép szót kell ejtenem a távcsőről is, mely komoly segítséget nyújthat problémás helyzetekben. Nemcsak nagyító funkció van beépítve bele, hanem kiszűri az élőlényeket és megjelöli őket nekünk, valamint akár ki is hallgathatjuk őket a mikrofonnal. Nagyon jól meg lehet vele találni az ellenfél mesterlövészeit, és sokkal egyszerűbb így, mint szabad szemmel keresgetni. Mivel ellenfeleink nem csak emberek, szükségünk lesz arra a speciális szemüvegre is, mely hőtérképpé varázsolja a látott képet, így kiszűrhetjük a láthatatlan szörnyeket is.

A játék grafikája minden tekintetben megfelel az elvárásoknak, még egy kisebb teljesítményű gépen is komolyabb szaggatások nélkül játszható volt. Pár helyszín– ahol egyszerre volt valami különleges effektus és sok ellenfél is – ennek ellenére azért eléggé szaggatott. A minőségről nem kell sokat mondanom, azt hiszem, elég, ha valaki megnézi a mellékelt képeket a játékból, melyek nem is a legjobb beállításon készültek. A táj és a tárgyak részletesen kidolgozottak, az ellenfelek és az állatok mozgása pedig teljesen életszerű. A gellert kapott lövedékek szikrákat vetnek a falon és forgácsokat tépnek le a fákból, ha pedig a vízbe csapódnak, látványosan felverik. Kihasználja a DirectX 9 nyújtotta lehetőségeket, és tökéletesen visszaadja a trópusi táj hangulatát.

A játék hangjairól is csak jókat mondhatok. Az összes ellenfélnek van szinte valami kisebb szövege, a környezet jellegzetes hangjai is megvannak, de ami a legnagyobb hatást gyakorolta rám, az a fegyverek hangja. Hiába, nincs is szebb zene annál, mikor pár M4A1 egyszerre tüzel. Ellenfeleink helyzete remekül meghatározható az általuk csapott zaj alapján is, így nem csak a vizuális információkra kell hagyatkoznunk. A zenék is hangulatosak, mindig a helyzetnek megfelelőek, és elég gyakran változnak ahhoz, hogy ne menjenek az ember idegeire.

Az egész DVD-t (vagy 5 CD-t) elfoglaló játékot mindenkinek csak ajánlani tudom: aki eddig kedvelte ezt a stílust, az nagyon élvezni fogja a játékot, aki nem, a fantasztikus látvány és játékmenet miatt lehet, hogy megkedveli majd most. A Crytek dolgozói nagyot alkottak a Far Cry-jal, mely szerintem sokáig felülmúlhatatlan lesz.

Kattints, ha érdekesnek találtad a cikket!

90%
grafika
10
hangok
9
játszhatóság
9
hangulat
9
Pozitívumok
  • Életszerű környezet és küldetések
  • Kellően hosszú és többször végigjátszható
Negatívumok
  • Játékállás-mentés hiánya

További képek

  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry
  • Far Cry

Far Cry

Platform:

Fejlesztő: CryTek

Kiadó: Ubisoft

Forgalmazó: Automex

Megjelenés: 2004. március 26.

Minimális rendszerigény: Pentium III/Athlon 1 GHz, 256 MB RAM, 64 MB-os DirectX 9.0b kompatibilis videokártya, 4 GB HDD, 16xCD/4xDVD

Ajánlott konfiguráció: Pentium 4 2 GHz/Athlon XP 2000

» Tovább a játék adatlapjára

HOZZÁSZÓLÁSOK

burner97
burner97 [3]
amúgy a HALHATATLANSÁGOT melyik gombal lehet aktiválni?
csak azért kérdem mert megy nyomtam a Backspace gombot de nem történik semmi
lécives aki tud segitsen:X-(
cartman4444
cartman4444 [4]
Hát??:-)
McCl@ne
McCl@ne [13403]
nem
cartman4444
cartman4444 [4]
Ide fogod írni?
McCl@ne
McCl@ne [13403]
oké
» Összes hozzászólás listázása a fórumban (17 db)