Bejelentkezés
Elfelejtett jelszó

Regisztráció
[x]

maradj bejelentkezve

Ismertető/teszt

Need for Speed Underground 2

Az éjszakai autóversenyek GTA-jellegű körítéssel folytatódnak.

2005.01.26. 00:00 | szerző: Peac | Ismertető/teszt

Az illegális autóversenyek nagy része ugyan téli álmot alszik, az autók viszont már készülnek, és a megszállott tulajdonosok képesek a szerelőaknában tölteni szinte az egész telet csak azért, hogy nekünk igazán élvezetes – ám veszélyes – szórakozásunk legyen tavasztól őszig a sötét és elhagyatott útszakaszokon, ahol csak benzinszag és gumifüst kábítja az embert.

Need for Speed Underground 2

Micsoda szerencse, hogy a Need for Speed sorozat már a múlt évben is megoldotta ezt a problémát az Underground első kiadásával, amellyel mi magunk száguldozhatunk a városokban, ahogy azt a Halálos iramban című filmekben láthattuk. Az NFS Underground meglehetősen jól sikerült. Nem is volt véletlen a relatíve nagy siker. Aki nem szeretett bele, az talán csak azért nem, mert nem is hallott a játékról. Bár az átlagosnál is gyorsabb reakcióidőt és igen nagy százalékban szerencsét igénylő játék a biztos kezű szimulátor-kedvelőknek nem jelentett felhőtlen szórakozást, de mindenképp egy alapműé avanzsálódott a játék az autóverseny témájú programokat kedvelők körében. Szép grafika, nagyszerű hanghatások és az arcade-jelleghez képest valósnak tűnő fizikai modellezés. Nem beszélve a tuning-lehetőségekről.

A második rész játékmenete merőben eltér az elsőben megszokottétól. A sztori a következőképpen alakul: egy általunk ismeretlen város ismeretlen helyén vagyunk. Kis műholdas navigáció persze segít, hogy tudunk kezdeni magunkkal valamit. Térképecskénk nagyítható, megjelennek rajta a különböző színű szimbólumok, amelyek közül a teli karikák a fellelhető tuning- és autóboltokat mutatják, az „üres” körök és X-ek pedig a versenyhelyszíneket tüntetik fel. Ha az adott célállomásra érkezünk, a szimbólum színének megfelelő ködben megállva és Entert nyomva beszállhatunk a versenybe, vagy beléphetünk az üzletbe. Gyakorta előfordul, hogy találunk ilyen színes ködfoltokat úgy is, hogy a térképen arra semmi nem utal. Ezek kérem rejtett versenyek, üzletek, amelyekbe szintén beléphetünk, sőt, belépésünk után a GPS is tudni fog róla.

Need for Speed Underground 2

Zsebpénz gyanánt lehetőségünk van soron kívüli, megrendezetlen versenyekre is, amelyet az általában feltűnően közlekedő és a GPS-en is megjelölt többi tuning-autóssal vívhatunk. Ezek igazi kerge-futamok. A cél az, hogy megelőzzük és egy bizonyos távolságra elhúzzunk üldözőnktől. Kezdetben könnyű, de amikor már brutális sebességekkel repesztünk a tuning kütyüjeink segítségével – ahogy azt ellenfelünk is teszi –, akkor bizony már közel sem egyszerű a játék. Persze ez a megrendezett versenyekre is igaz, akár az új, akár a régi versenytípusokról beszélünk is. Az eddigi jól ismert Sprint, Circuit (zártpályás), Drift (csúszkálás) és Drag Race (gyorsulás) mellett megjelenik a StreetX és a Downhill Drift.

A StreetX a zárt Drift-pályákon zajló autóverseny, ahol jellemzően kicsit durvább és belemenősebb versenyzők érvényesülnek Amolyan roncs-derbi, leszámítva persze az autók törését. A Downhill Drift pedig egy átlagos Drift verseny, azzal a különbséggel, hogy a nyílt utcán, forgalomban zajlik, meredek lejtőn. Új versenytípusok közé sorolandó a már említett ámokfutó verseny (Outrun), amely csak két autó között zajlik. A megrendezett versenyek pedig megszámlálhatatlanul sok helyszínen játszódnak (a város útjain változatos módon kijelölt útvonalakon), aminek az a furcsasága, hogy már-már meg sem tanulhatjuk a pályákat, amely képességünk viszont az első részben győzelemre segített minket.

Need for Speed Underground 2

Rengeteg versenylehetőség, rengeteg autóval, egy hatalmas városban. Sajnos mindezekben valósághű a program. Autót vásárolhatunk, vagy kapunk a szponzorainktól. Az összes autónkat külön-külön szükséges tuningolni, majd ezekkel járhatunk versenyről versenyre, ami egyáltalán nem időkímélő program. Különösen, hogy bizonyos helyzetekben elfogynak a térképünkön feltüntetett versenyek, és akkor bizony nekünk kell találnunk valahol egy továbblépési lehetőséget. Ehhez némi idegennyelv-tudás is szükségeltetik, ugyanis SMS-ben és telefonon gyakran informálnak bennünket „barátaink” az új tuning-üzletekről, az azokban kapható dolgokról, és az eldugott versenyekről.

Karrierünk felfelé ívelésével egyenes arányban növekszik az általunk bejárható terület. A játék legelején még igazából csak egy kis városrészben furikázhatunk alap autónkkal, de ezen gyorsan túlesünk. A városban nagyon könnyű eltévedni, ahogy az ismeretlen városokban általában, így nem árt, ha mindenki gyakorolja játék közben a GPS-mód bekapcsolását, amely a célpont megadása után sarokról sarokra elnavigál bennünket célunkhoz. Tisztára mint egy jó navigátor, azzal a különbséggel, hogy nem beszél, csak egy hatalmas kék nyíl izeg-mozog a szemünk előtt. Ez főként akkor hasznos, amikor egy kis csillag jelenik meg a térképen, és miután elértük, közlik velünk, hogy el kellene jutni X helyre Y időn belül. Ha megoldjuk, mi leszünk a Z újság címlapján. Ilyenkor mindenképp érdemes a GPS-t használni. Odaérünk, lefotózzák a gyönyörű tuningolt autónkat, amelyen már hidraulikus rendszer van, karbon-géptető, Xenon lámpa, függetlenül forgó „diszkófelni” vagy épp neoncső az autó alatt. Sőt, sokszor akár mi is beállíthatjuk, milyen beállításban készüljön el az adott címlapfotó.

Need for Speed Underground 2

Az optikai tuningra vonatkozó lehetőségek szinte minden képzeletet felülmúlnak: a karosszéria szinte minden elemét cserélhetjük, matricázhatjuk, stb., sőt, még autónk hifi berendezését is mi építhetjük be. A teljesítménytuning nem sokat változott az első részhez képest. A lényege ugyanaz, hogy fokozatosan haladunk előre. Talán a gyártók sora bővült, de kétlem, hogy bármi jelentősége lenne, hogy épp Brembo, vagy más gyár fékeit tesszük a gépünkre. Annál fontosabb viszont a pályára hangolás, melyre az egyik műhelyben nyílik lehetőségünk.

Az előző kiadás ismeretében talán meg sem kell említeni a már jól megszokott hálózati opciókat és a témához illő zenét (főleg rock és hip-hop stílusú számok), amely nekem ugyan tetszik, de biztosan lesznek, akik azonnal elnémítják. Különben is, milyen autóverseny az, ahol szól a zene? A hangok egyébként nagyon jók. Kellemes turbósziszegéssel és nitrórobbanással zavarhatjuk meg szomszédjainkat a napi kötelezettségek elvégzése után.

Need for Speed Underground 2

Van pár apróság, melyek egy picit zavartak a játékban. Először is, annyiban lehetnének reálisabbak a körülmények, hogy mondjuk hébe-hóba találkoznánk rendőrautóval, amely megfog, ha szabálytalanul közlekedünk a városban. Bár ez a megoldás a Midtown Maddness elnevezésű „őskori” Microsoft-játékban már egyszer hitelét vesztette. A másik dolog, amelyet nehezményezek, hogy akár teljes napokig játszhatjuk a játékot, és állandóan sötét van. Persze, nem gondolhatom komolyan, hogy a témához sem illő és koncepcióba sem passzoló nappali száguldozást is építsenek egy ilyen játékba, de én élveztem volna egy kis ilyen irányú változatosságot. A harmadik kavics a cipőmben az állandóan visszatérő eső, ami nem lenne baj, ha vizessé/csúszóssá válnának az utak, romlanának a látási viszonyok, és nem csak annyiból állna, hogy pár idétlen vízcsík elhúz a fényszórónk előtt. Ez kérem számomra az egyetlen igazán kiábrándító motívum a játékban.

Sajnos a nagyszerű játékot valóban csak időmilliomosoknak és nagyon türelmes játékosoknak tudom nyugodt lelkiismerettel ajánlani, hiszen a városban való kóricálás kimerítő, időigényes és igazából felesleges is. Ettől függetlenül a játék hangulata fantasztikus. Tessék beszerezni egy jó minőségű kormánykereket (akinek még nem lenne), és vessük bele magunkat az éjszakai autóversenyzésbe! ■

értékelés

Need for Speed Underground 2

Pozitívumok
  • Szép grafika (kivéve az esőt)
  • Izgalmas játékmenet
  • Nagy város
  • Sok autó
  • Kimeríthetetlen tuning- és fényezési lehetőségek
Negatívumok
  • Időigényes/időrabló játékmenet
  • Néha túl agresszív ellenfelek
Minimális rendszerigény: Pentium III 933 MHz, 256 MB RAM, 8xCD-ROM, 32 MB-os 3D kártya, 2 GB HDD
9,0
grafika 9
hangok 9
játszhatóság 8
hangulat 9
Need for Speed Underground 2Need for Speed Underground 2Need for Speed Underground 2Need for Speed Underground 2Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground 2
További hírekért és cikkekért ugorj a játék adatlapjára:
Need for Speed Underground 2

hozzászólások (48)

Manó15
Manó15 2011.08.18. 09:48
sziasztok ! nekem egy olyan gondom van hogy át vitem a második szakaszba minden versenyt és nem enged tovább lehet az a baj hogy nem vetem még telepjárót vagy nem tom ?
Nevelőapád
Nevelőapád 2012.07.12. 11:31
hellohello!
mondja már meg valaki hogy win7.ben hol találom a játék mentéseit.
előre is thx!
tebe56
tebe56 2012.08.10. 23:01
helo az lenne a probléműám h 28%-nál vagyok és nem tudom mit csináljak nincsenek feladatok
az egész várost körbe jártam már és nem tudom h mit csináljka h avalaki tudna segíteni mlinszkitibor@gmail.com erre az email címre írjanak
Nevelőapád
Nevelőapád 2012.09.29. 16:16
Felylezd az autód külselyét.
Vikii*
Vikii* 2013.03.09. 11:20
sziasztok valaki ha megmondaná a kódot akkor a fész bukra külgye Dankovics Sándor elöre is kösszi
ajánlott olvasnivaló