Az egyik legkreatívabb játékálmodó – Molyneux – eddigi egyik legkreatívabb játéka a The Movies. Sokan vártuk és különböző elvárásokat támasztottunk vele szemben, melyeknek egy részét meg is kaptuk, más szempontból azonban nem mindenben fedte az álmainkat. Hiszen hiába a rengeteg díszlet és mozdulatsor, azok mégis eléggé kötöttek. Így aztán mindenki számára világos volt, hogy ennek a játéknak végtelen sok kiegészítője születhet, hiszen folyamatosan új díszletekre, jelmezekre, és mozdulatsorokra van szükség. Nem is kellett sokáig várni az első kiegészítőre, mely júniusban kerül a boltokba. A Stunts & Effects (kaszkadőrök és effektek) címet viseli, mivel ennek a korongnak a legfőbb célja nem annyira romantikus-, mint inkább az akciófilmek készítése. Mivel személy szerint ezt a stílust szeretem a játékban, így külön örülök neki. De lássuk, mit is tartogat nekünk a kiegészítő.
A címéből adódóan új alkalmazott-kategória jelenik meg, a kaszkadőr. Őket ugyanúgy felvehetjük és dolgoztathatjuk, sőt – erre specializálódott épületekben – tovább is képezhetjük őket (akár speciálisan tűzeffektekhez is). Ha pedig munkahelyi baleset éri őket egy ugrás vagy esés során, akkor a stúdiónkba kihelyezett kórházi ellátásban részesülhetnek. Sőt, három új díj is kiosztásra kerül majd a nagy díjátadón: a legjobb kaszkadőrös film, a legjobb kaszkadőr és a legfélelmetesebb kaszkadőri alakítás díja.
A kaszkadőrökön kívül kiemelten figyeltek a látványos akcióeffektekre is, mint amilyen a robbanás, tűz, füst, gőz, elektromos szikrák, villámok, repkedő üvegszilánkok... Erre szükség is volt, mert az egyetlen statikus – és igen gyengén megvalósított – háztűzön kívül nem nagyon volt ilyesmi az alapjátékban. Kicsit félek – a kirakatból kirobbanó szereplő képét nézegetve –, hogy a lángnyelv effekt grafikai megjelenítése most sem lesz lélegzet elállító, de legalább lesz, és jól felturbózhatjuk vele a filmjeinket. Már aki John Woo-nak képzeli magát. (Éljen a taktikai atomkézigránát :-).
Nagyon fontos újítás – és örülök, hogy ilyesmik is bekerülnek egy expansion pack-be – hogy az online közösség által kikövetelt szabad kameramozgás lehetőséget biztosít nekünk, hogy egy kiválasztott mozdulatsort (jelenetet) ne csak az előre megadott szögből „vegyen fel” a kamera, hanem mi magunk adhatjuk meg a kamera mozgását. Azaz ha úgy kívánjuk (bekapcsoljuk a freecam módot), megadhatjuk a kamera helyét, szögét és a zoom mértékét, hogy a látott képből mely részre fókuszáljon. Ezzel sokkal nagyobb szabadságot adnak a kezünkbe, így a filmjeink is sokkal változatosabb és drámaibb jelleget ölthetnek.
Újítás még a blue- és greenscreen lehetőség, amivel repkedő színészeket varázsolhatunk majd egy gyönyörű tájba (ha esetleg a Superman vagy Batman sorozatokat szeretnénk újraforgatni). De természetesen a sci-fi filmeket is nagyban feldobhatja, ha egy kék háttér előtt forgatjuk le a jelenetet, majd utólag egy másik mozgó helyszínt montázsolunk mögé. Ami pedig nagyon hiányzott már – bár néhány kreatív játékos, úgy-ahogy megoldotta az alapjátékban is – hogy makettek között forgathassunk. Azaz például a majomjelmezt ráadva egy normál méretű színészre és beküldve a miniatűr házak közé, úgy hat majd, mintha King Kong pusztítaná New Yorkot. Szintén a makettek segítségével oldhatjuk meg majd, hogy az űrhajókat kívülről is láthassuk és nagy űrcsatákat is filmre álmodhassunk.
Végül – bár egy expansion packben mindez alapvető – kapunk egy csomó új díszletet, kelléket, jelmezt, berendezést és jelenetsort (mozdulatokat), illetve újabb autókat, repülőket, helikoptereket. Amikre szükség is van, ha még összetettebb filmeket akarunk készíteni. Amire azonban sokan vártunk – hogy ne csak a kameramozgást, de magukat a jeleneteket is szerkeszteni lehessen (akár egy külső editorral) – sajnos elmaradt. Ámbár kell hagyni valamit egy esetleges következő kiegészítő csomagba is. Reménykedjünk! Addig is lesz mivel eltöltenünk az időt...