Az USA-ban 2k Games név alatt tevékenykedő kiadó a többihez képes világos - egész konkrétan nagy fehér felületekkel borított - standdal volt jelen a South Hall egyik végében, a többi „nagyhoz” hasonló méretű, jelentős területet elfoglalva. A külső részen a publikus prezentációk folytak: láthattuk például a nemrég boltokba került The Da Vinci Code kalandjátékot, az immáron több mint 10 éve bejelentett, de idén nyáron végre boltokba kerülő Preyt, valamint a kiadó számos konzolos sportjátékát. Az érdekesebb dolgok azonban a stand belső részén történtek, ahova két bemutatóra jutott időnk: láttuk Sid Meier újabb vasutas játékát, a Railroads!-t, valamint itt láttuk a show egyik legjobb és legígéretesebb játékát, az Irrational Games fejlesztésében készülő BioShockot. Sajnos a CivCity Rome fejlesztőit a PR-osnak nem sikerült előkerítenie, így ez sajnos kimaradt programunkból.
A hét évvel ezelőtt megjelent System Shock 2 mögött álló fejlesztőcsapat, az Irrational Games fejleszti a BioShockot. Amikor a bemutatón jártunk, a monitorra ragasztva már több embléma jelezte, hogy számos nagy lap jelölte a kiállítás legjobb játéka címre ezt a játékot, és magunk is meggyőződhettünk róla, hogy teljesen jogosan. Mind látványilag, mind hangulatilag egy olyan alkotással találkozhattunk, mely mérföldekkel jár a konkurencia előtt. Az Unreal Engine 2 továbbfejlesztett verziójára épülő játék utópisztikus környezetben, egy víz alatti bázison játszódik. A környezet látványvilága az ötvenes évek hangulatát hozza, míg a génmanipulációs lehetőségek sci-fi jelleget adnak az egésznek. A prezentáció során egy fura lényt láthattunk, amint felénk közeledik, azonban mivel főhősünk elbújt, nem veszi észre, és egy rejtekhelyről egy kislányt húz elő. A kislány odament a közelben fekvő hullához, majd fogta magát, és egy injekciós tűvel nekiesett, hogy magába fecskendezze a hulla vérét. Egyelőre nem zavartuk meg nyugalmukat, így később egy trükkel egy másik ellenséges lényen használva egyik speciális képességünket az imént látott lénnyel ölethettük azt meg, miközben mi hátul szépen elslisszoltunk a következő terembe. És ez csak egy volt a sok közül a programba kerülő ötletes megoldások közül... Várható megjelenés: 2007. második negyedév.
Sid Meier neve valószínűleg az összes játékos számára ismerősen cseng, egyrészt azért, mert játékai címébe is általában belekerült a neve, másrészt pedig a hozzá fűződő fejlesztések mind színvonalas alkotások voltak, többsége pedig klasszikusként vonult be a játékszoftverek történelmébe. Több mint 15 éve egy vasutas menedzserjátékot készített, a Railroad Tycoont, most pedig ismét visszatér a vonatok világához, és őszre várható tőle a Sid Meier’s Railroads!, melyről előzetesünkben olvashattok részletesen.
Készül a Civilization IV első küldetéslemeze is, várhatóan júliusban kerül a boltokba a Sid Meier’s Civilization IV: Warlords. A kiegészítő egyik fő újdonsága a címben is szereplő erős „warlord” egység megjelenése, melynek segítségével megváltoztathatjuk a történelmet. A további bővítések felsorolásszerűen: hat új civilizáció, hat scenario, tíz új vezető, három új csoda, egy új, egyedi épület minden civilizációnak, új egységek és fejlesztések.
Nem ennyire szorosan, de Sid Meier nevéhez fűződik a CivCity: Rome is, melyet a Civilization játék inspirált, és a FireFly Studios a Firaxisszel együttműködve fejleszt. A nagy elődtől az különbözteti meg leginkább, hogy nem egy nagy, sok városból álló birodalom kiépítése, hanem a Római Birodalom egy-egy nagy városának fejlesztése a feladatunk. Még Róma felépítésére is lehetőségünk fog nyílni. A városépítő játékok közül elsőként ebben lesz lehetőségünk, hogy az épületek belsejébe – és így a nép életébe – is bepillanthassunk, így megtekinthetjük, mi folyik a villákban, a fórumokon és a fürdőkben. A civilizációs fejlődés során több mint 70 technológia kifejlesztése vár tudósainkra, hogy stratégiai előnyt szerezzünk velük városunk számára. A lakóktól is folyamatos visszajelzést fogunk kapni, láthatjuk majd egészségi állapotukat és érzelmeiket, egyes híres rómaiak pedig akár új feladatokkal is megbízhatnak. A CivCity: Rome megjelenése nyárra várható.
Szintén a FireFly dolgozik a Stronghold Legendsen, várépítő sorozatuk újabb epizódján, egy középkori témájú RTS-en. Háromféle kastélystílus és háromféle táj vár majd ránk – ez utóbbiakat a térképszerkesztőben akár egy pályán is kombinálhatjuk –, új stratégiai hódító játékstílus és multiplayer játékmódok mellett. Három kampányban összesen 24 küldetést kapunk, a hősök között pedig találkozhatunk Arthur királlyal és a kerek asztal lovagjaival, Vlad Dracul gróffal és Dietrich von Hildebrand hősi mondáival. Új ostromfelszerelések és kastélyunkban elhelyezhető csapdák is várnak majd ránk. A Strongold Legends ez év szeptemberében jelenik meg.
Valamikor tíz évvel ezelőtt jelentette be a 3D Realms a Prey című játékot, melynek fejlesztését hosszú időre szüneteltették, majd tavaly tavasszal hallhattunk róla ismét. A fejlesztéssel a Human Head Studiost (Rune, Dead Man’s Hand) bízták meg, akik a DOOM 3 engine-re alapozva fogtak neki a fejlesztésnek. Egy cherokee indián, Tommy szerepében játszhatunk, akit népével együtt egy Föld körül keringő űrhajóra vittek. Ránk vár saját magunk, barátnőnk, és az egész bolygó megmentésének feladata. Egy spirituális sólyom lesz segítségünkre a harcban és az idegen lények nyelvének megfejtésében. Megjelenése ebben az évben várható.
Küldetéslemez készül a Dungeon Siege II akció-RPG-hez is, Dungeon Siege II: Broken World címmel. Az Arannába jött gonosz kiűzése és bosszúnk érdekében a Sötét Varázsló legyőzése lesz fő feladatunk. Az új fő küldetések 10 órányi játéklehetőséget adnak, míg további 5 óra lesz a mellékküldetések teljesítése. Két új játékmód kerül a játékba, a Mercenary és az Elite. A 40 új szörny képességei attól függően fognak változni, hogy hogyan játszunk. Új fegyverek, páncélok és varázstárgyak is jönnek az augusztusban megjelenő küldetéslemezzel, továbbá két új karakterosztály is kerül a játékba.