Az idei karácsonyi szezon se marad újabb Need for Speed epizód nélkül. A két Underground majd a tavalyi Most Wanted rész után ezúttal a Carbon került a játék alcímébe, talán leginkább arra utalva, hogy ismét a sötét éjszaka szolgál az utcai versenyek időpontjául.
A játéknak helyet adó városnak kezdetben egy kis része lesz bejárható, aztán ahogy nyerjük a különböző versenyeket, és szerzünk egyre nagyobb nevet magunknak, úgy válnak elérhetővé a különböző zónák. Újdonság, hogy a játék során segítők is csatlakozhatnak hozzánk. Tőlük függ, hogy milyen extra felszereléshez juthatunk hozzá például a tuningolás során, de akár a versenyekben is segítségünkre lehet némelyik, blokkolva ellenfeleink útját, könnyebb győzelemre segítve minket.
Ezúttal három autókategóriát találhatunk a játékban: japán import tuningautók (Toyota Supra, Nissan 350Z és társaik), sok-sok lóerős exotikus európai autók (BMW M3 GTR, Mercedes-Benz CLK500, SL65 AMG és SLR McLaren, Porsche Cayman S, VW Golf R32, stb.) és izmos amerikai járművek (például Ford Mustang GT, Plymouth Hemi Cuda, Chrysler Hemi 300C SRT8, Chevelle SS, Corvette Z06). A kategóriák elsődlegesen irányíthatóságban különböznek egymástól.
Az autók testreszabásának lehetőségét jelentősen továbbfejlesztették az előző részekhez képest. A számos választható alkatrész mellett az optikai tuning során igen nagyfokú szabadságunk lesz. Az autó 8-10 meghatározott részén módosíthatunk tolókák segítségével. Így állíthatjuk szinte végtelen variációban a felni mintázatát (vastagság, átmérő, gumivastagság, stb.) vagy a motorháztető hűtőrácsait.
Az NFS Carbon leginkább kihangsúlyozott újdonsága azonban a Canyon Duel játékmód. Ebben két autó száll ringbe, két fordulóban, igen kanyargós versenypályákon. Elsőként ellenfelünk üldözése a dolgunk, lehetőleg minél kevésbé lemaradva tőle. Ugyanis minél közelebb vagyunk, annál gyorsabban kapunk érte pontot. A célba érve üldöző és üldözött helyet cserél, és természetesen célunk az, hogy ellenfelünk kevesebb pontot érjen el ugyanazon feladat teljesítése során. Ha a követés során sikerül leelőznünk ellenfelünket és meghatározott ideig előtte maradnunk, akkor azonnal mienk a győzelem, ha pedig a másik autó húz el jelentősen – esetleg kisodródunk a pályáról a szakadékba –, akkor sorsunk a vereség. Átdolgozták amúgy a Drift játékmódot is: a pályák szélén vagy nagyobb sebességgel driftelve kapjuk főleg a pontokat, így nehezebben szedhetünk össze kiemelkedő eredményt.
A Need for Speed Carbonra még novemberig várni kell, az arcade verseny játékstílus kedvelői azonban várhatóan nem fognak csalódni az új epizódban.